Speakeri CSR Overview 2017

Mircea Ilie are o experiență de peste 13 ani în proiecte de sustenabilitate, în care a lucrat ca voluntar, manager, consultant sau trainer.

Din 2012 lucrează ca Sustainability Leader în IKEA România, cu responsabilități pe toate componentele sustenabilității unui retailer multinațional: sustenabilitate internă și consum eficient al resurselor, implicare în comunitate, educație, implicarea angajaților, produse și servicii sustenabile pentru clienți. 

În 2006 devine co-fondator al ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă, unde se implică în toate proiecte asociației.

Între 2011 și 2014 a activat în Comitetul de Reprezentare al Coaliției pentru Mediu din România, o rețea națională de ONGuri de mediu, iar între 2007 și 2012 în Platforma pentru București (devenită ulterior Platforma pentru Orașe Durabile), o rețea de ONGuri care promovează dezvoltarea urbană durabilă.
Inginer al Facultății de Calculatoare a Universității Politehnica București, Mircea este specializat și în Ecologie Sistemică și Sustenabilitate, în urma Masterului absolvit la Universitatea București.


Dana Dobrescu este Communications Manager în cadrul Unilever South Central Europe și Media Relations Manager Unilever Central & Eastern Europe. Din această poziție, a dezvoltat și implementat, în ultimii șase ani, strategia de comunicare corporativă și activitățile de public affairs, comunicând cu precădere activitățile desfășurate sub umbrela sustenabilității, ca parte a strategiei de business.

A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, specializarea Presă Scrisă, în anul 1999. După o perioadă în care a lucrat ca jurnalist de presă scrisă și online, a ales domeniul Relațiilor Publice și s-a alăturat agenției PRAIS Corporate Communications.

Dana Dobrescu are experiență în domeniul comunicării corporative și a făcut parte din echipele de comunicare ale companiilor UPC Romania, Roșia Montana Gold Corporation, Nuxeo Romania. De asemenea, a pus bazele departamentului Corporate Communications în cadrul L’Oreal Romania și a inițiat activitățile de Consumer Advisory. În Unilever South Central Europe, desfășoară cu precădere activități de comunicare corporate: media relations, stakeholders engagement, advocacy, employee engagement, sustainability communication, actionând totodată ca un consultant PR in house pentru cele 20 de branduri ale companiei, din perspectiva angajamentelor corporative.


Mona Nicolici este manager al Departamentului de Sustenabilitate din OMV Petrom, funcție în care a construit, timp de 11 ani, un departament de CSR de la zero și a creat cel mai amplu program de responsabilitate socială din România, Țara lui Andrei.  

Alături de echipa sa, Mona Nicolici a implementat zeci de campanii locale și naționale și a susținut schimbarea în comunitățile mici din țară, prin proiecte de mediu, educație, sănătate, dezvoltare comunitară și voluntariat. A pus bazele unor proiecte implementate în premieră în România: Acces la Viață (extinderea rețelei naționale de telemedicină de urgență spitalicească, de care beneficiază peste 9,5 milioane de români), Fabricat în Țara lui Andrei (cea mai mare competiție de afaceri sociale), România Meseriașă (un program de susținere a educației profesionale din România) și a dezvoltat spiritul de voluntariat în rândul angajaților OMV Petrom și a celor peste 55.000 de români care s-au alăturat cauzelor susținute în Țara lui Andrei în ultimii 10 ani .

Este în prezent practicant CSR acreditat, trainer în raportare GRI și a fost numit recent Ambasador al României în Săptămâna Europeană a Competențelor Profesionale de către Comisia Europeană.

Înainte de a se alătura domeniului responsabilității sociale corporative, Mona a lucrat 12 ani ca jurnalist de televiziune și a petrecut 2 ani în mediul instituțional, în calitate de consilier în Ministerul Economiei și Comerțului.

Este absolventa Facultății de Instalații din cadrul Institutului de Construcții București și a unui Master în Comunicare și Relații Publice în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative


Oana Ciobanu este, de peste 7 ani, Directorul de Resurse Umane și Responsabilitate Socială al Up România (Chèque Déjeuner România SRL) fiind, în același timp, cooptată în proiectele de dezvoltare organizațională, resurse umane și responsabilitate socială ale Up Group la nivel internațional.

Licențiată în psihologie a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, Oana și-a completat dezvoltarea competențelor prin programe diverse de masterat, studii postuniversitare și programe de certificare în domenii precum: management, resurse umane, formarea adulților, intervenție socială.

Având o activitate profesională de peste 17 ani in companii private, multinaționale, dar și în instituții de stat, Oana a implementat și gestionat cu succes strategii și proiecte din arii diverse, cum ar fi: managementul competențelor și al talentelor, L&D, managementul culturii organizaționale și al climatului de muncă, managementul performanței, work-life balance/ work-life integration, schimbare și dezvoltare organizațională, CSR, Comunicare etc.


Oana este specialist in comunicare corporativa si coordoneaza activitatea de CSR a EY Romania. Are peste 10 ani de experienta in domeniul comunicarii, lucrand in diverse industrii din Romania. Este pasionata de nutritie, consum responsabil si parenting.


A terminat în 2002 Facultatea de Drept, între timp începuse deja să lucreze în presa centrală (domeniile social și eveniment/ 1999-2002). Apoi, timp de trei ani a continuat să lucreze în presă, de această dată, specializată, coordonand 6 publicații de nișă din Petrol& Rafinare, Energie, Agricultură, Comunicații, Sănătate și Învățământ.

Din 2003, s-a implicat în dezvoltarea organizațiilor pentru protecția jurnaliștilor; a fost astfel parte activă în introducerea “clauzei de conștiință” în contractele de muncă din presă și la elaborarea Codului Deontologic al Jurnalistului. 

Din 2005 este managing partner al agenției de comunicare creativă Zaga Brand. În Zaga a descoperit, pe langă meseria de comunicator și pasiunea pentru marketing. A urmat cursurile Academiei Europene de Marketing Direct și Interactiv (EADIM) la Londra, pe care a absolvit-o în 2010. A avut bucuria de a îi cunoaște personal și de a îi avea drept profesori pe Drayton Bird, Srikumar Rao, Steve Harrison sau Rowan Gormley. Cu unii dintre ei a avut după aceea onoarea să și lucreze îndeaproape.

Din partea Zaga Brand, a contribuit și a dezvolt proiecte de comunicare creativă pentru clienți precum PEPSI, BECK’S, Autoklass, Policolor, The Economist, FORD, IVECO, Top Factoring, Institutul Național al Patrimoniului, Recolamp, Bayer. 

Începând cu 2015, anul aniversării a 50 de ani de experiență și tradiție în România, Policolor derulează una dintre cele mai ample campanii de responsabilitate socială din țară – Culorile României, alături de Zaga Brand. Încrederea și dedicarea Policolor au condus la entuziasmul cu care sunt derulate toate proiectele din campanie și la rezultatele de care se bucură acum peste 1.5 milioane de beneficiari.


 

Cristina Bălan este Managing Partner al CSR Boot IQ și Trainer GRI. După ce a lucrat timp de 14 ani pentru Organizația Națiunilor Unite, s-a specializat în raportarea non-financiară / de sustenabilitate, CSR strategic și procese consultative.

Cristina este practicant autorizat în domeniul verificării rapoartelor de sustenabilitate (AA1000 AS și APS, AccountAbility) și al cartării și consultării stakeholderilor (conform standardului AA1000 SES). Are o experiență bogată în utilizarea standardelor GRI, folosind în ultimii cinci ani trei generații succesive de cadre de raportare de sustenabilitate. 

CSR BootIQ colaborează cu două dintre cele mai mari organizații din lume care se ocupă de sustenabilitate: Global Reporting Initiative (GRI) și CDP (fosta Carbon Disclosure Project), firma detinând toate licențele necesare pentru a oferi atât consultanță, cât și cursuri certificate de raportare non-financiară și de măsurare a impactului economic, social și de mediu.

În timpul liber, Cristina citește mult și scrie pe diferite platforme (Republica, Contributors, Green Report, LinkedIn), inclusiv pe blogul personal cristinabalan.ro.


Cu peste 14 ani experiență în industria comunicării în România, Georgiana Miron conduce cu succes Divizia Marketing și Comunicare a Groupama Asigurări. Pe parcursul carierei sale în cadrul companiei, aceasta a creat și dezvoltat strategia de comunicare și marketing, plecând de la principiul orientării către client ca punct focus, și contibuind astfel la dezvoltarea unui brand puternic pe piață, cu rezultate foarte bune în ceea ce privește gradul de satisfacție al clienților. 

Georgiana Miron este de părere că experiența clientului în interacțiunea cu brandul este un diferențiator important între companii, motiv pentru care toate eforturile de implementare pe care le coordonează se îndreaptă în această direcție.


Cu o experienţă de 7 de ani în zona non-guvernamentală, Simona Camburu, coordonează echipa de fundrasing a inițiativei “Plantăm fapte bune în România”.

Absolventă a facultăţii de Management Economic din cadrul Academiei de Studii Economice din București, unde a finalizat și un master în “Investiţii şi Dezvoltare Economică”, Simona, vine cu o experiență în standardizare (ISO). A profesat ca auditor extern și consultant pentru companii românești dar și multinaţionale din domeniile: auto, banking, retail, managementul traficului, food & pharma. 

Printre responsabilităţile sale profesionale figurează: stabilirea și dezvoltarea strategiei de fundraising pe termen mediu și lung, implicarea inițiativei “Plantăm fapte bune în România” drept cauză în evenimentele sportive de amploare (Semimaratonul și Maratonul București, Swimathon București), promovarea și derularea campaniilor anuale privind facilitățile fiscale în rândul donatorilor, implementarea proiectelor corporate precum și gestionarea relaţiilor cu partenerii cheie ai inițiativei.


Magda are o experienta de 16 ani in marketing atat ca director de marketing in companii mari, dar si prin propria firma de marketing.

Primul sau job in anul 2000, a fost in ong, o colaborare cu CENTRAS si de atunci a stiut ca la un moment dat o sa se intoarca in aceasta zona.

In 2016, a inceput colaborarea cu FAN Courier in vederea deschiderii Fundatiei FAN Courier, proiect care intre timp s-a si intamplat si despre care considera ca este cea mai mare realizare a sa de pana acum.


Adriana Preda este în prezent Director Executiv al Asociației The Social Incubator (www.asociatiasocialincubator.org) care a fost înființată în aprilie 2014 cu scopul de a-i susține pe tinerii care au părăsit – sau urmează să părăsească – sistemul de protecție a copilului, cu vârste cuprinse între 16 și 26 de ani, să facă tranziția către viața adultă într-o manieră care să le pună în valoare aptitudinile și să le asigure independența pe termen lung. Până în prezent, organizația a reușit să susțină 323 de tineri instituționalizați în procesul de integrare socio-profesională.

Absolventă a Facultății de Drept, Universitatea București și a programului de LLM International Arbitration, Adriana s-a alăturat misiunii The Social Incubator în 2015, fiind primul angajat al asociației. 

În 2017, Adriana a preluat leadership-ul organizației și a planificat și implementat proiecte cu bugete de peste 150.000 euro. Obiectivul pe urmatorul an este de a sprijini peste 1000 de tineri aflați in situatii dezavantajate și de a dezvolta 3 întreprinderi sociale.

Deși a fost implicată în diverse activități de voluntariat punctual de-a lungul timpului, crede cu tărie că schimbările pot avea loc în mod real în comunitatea noastră, atâta timp cât ne mobilizăm reursele și eforturile în aceeași direcție.