2017.03.14 Articole

5 pași pentru a măsura progresul afacerii tale

Ca antreprenor este important să știi ce funcționează la afacerea ta și ce nu. Afacerile sunt imprevizibile și de aceea este necesar să măsori în mod constant performanța business-ului tău, astfel încât să îți poți da seama ce e de succes și ce nu. Iată cum poți face asta!

Fii atent la situația financiară

Când te gândești la măsurarea succesului afacerii tale, trebuie să știi cât de mulți bani generează. În mod evident, banii sunt importanți atunci când conduci o afacere. Fără ei, afacerea devine un eșec, dar dacă ai profit, o poți dezvolta și îți poți continua visul antreprenorial. Principalele situații financiare pe care le poți utiliza la mica ta afacere sunt: contul de profit și pierdere, bilanțul și situația fluxurilor de numerar. Contul de profit și pierdere măsoară profitabilitatea afacerii tale pe o anumită perioadă de timp, afișând profiturile și pierderile companiei. Bilanțul contabil arată sănătatea financiară a companiei, măsurând cât datorezi și cât deții, iar situația fluxurilor de numerar arată câți bani lichizi există în afacerea ta.

Verifică satisfacția clienților

O măsurare importantă a succesului afacerii tale este satisfacția clientului. În cazul în care clienții tăi nu sunt mulțumiți de colaborarea cu tine, probabil că a doua oară nu vor mai apela la tine. Cum se măsură satisfacția clientului? Există diferite modalități precum sondaje, comentarii sau chiar întrebări precum: „Ați găsit la noi ceea ce căutați?”

Află câți clienți noi atragi

În funcție de numărul clienților noi pe care i-ai obținut, vei putea măsura succesul afacerii tale și îi vei putea prezice creșterea. În cazul în care afacerea ta a stagnat la aceiași 25 de clienți, ai putea să te gândești să implementezi o strategie de marketing mai bună. Află câți dintre oamenii care apelează la tine sunt clienții existenți și dezvoltă o listă a clienților cu adrese de e-mail pentru a-i urmări. În acest fel, poți afla cu ușurință numărul clienților noi pe lună sau an.

Pune accentul pe performanță

Nu uita de angajații tăi pentru că fără ei ar fi greu să conduci și să crești afacerea. O modalitate prin care poți măsura succesul afacerii este efectuarea unor evaluări pentru a afla cum se descurcă angajații tăi. Prin realizarea unor analize de performanță de două ori pe an, vei știi cât de fericiți sunt angajații la locul lor de muncă, precum și cât de eficient își îndeplinesc task-urile. Dacă le oferi angajaților un feedback cu privire la performanța lor, acest lucru îi va ajuta să-și dea seama unde trebuie să facă îmbunătățiri și îți va oferi o perspectivă asupra volumului lor de muncă.

Fii la curent cu situația pieței

Este recomandat să știi care este situația pieței în scopul de a-ți da seama de  succesul propriei afaceri. Dacă atât tu, cât și competitorii tăi nu aveți profit, asta înseamnă că există o perioadă de acalmie pe piață. Nu fi dezamăgit dacă profitabilitatea afacerii tale scade, pentru că ar putea fi un rezultat al pieței naționale, iar acest lucru nu poate fi controlat de tine. Cu toate acestea, profitul scăzut ar putea fi un moment bun pentru a introduce produse noi, în cazul în care cererea pentru serviciul sau produsul tău curent este pus în așteptare.

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.