Alina Făniță, PKF Finconta: Regândirea strategiilor de redresare a afacerii
Pandemia a redefinit activitatea zilnică pentru aproape toate companiile, indiferent de industrie, dimensiune sau geografie. Multe s-au confruntat într-o anumită proporție cu diminuarea activității și vor continua să se confrunte cu dificultăți. Implicațiile ”noului normal” pentru companii vizează gestionarea forței de muncă la distanță, accelerarea transformărilor digitale, construirea lanțurilor de aprovizionare mai rezistente și consolidarea relatiei cu clienții în săptămânile și lunile următoare.
Comportamentul inițial indus de panică începe să dispară, dar în etapa de reziliență, companiile continuă să se concentreze gestionarea fluxului de numerar, deoarece acesta va sta la baza capacității lor de a tura motoarele odată cu revenirea treptată a cererii. De asemenea, companiile care vor continua transformarea lor digitală vor avea un avantaj – deciziile informate, bazate pe date despre preferințele clienților și capacitatea de a-și actualiza rapid ofertele și prețurile vor produce randamente mai bune.
În cele din urmă, cererea consumatorilor va reveni pe măsură ce locurile de muncă sunt recreate sau create, iar anxietatea generală se va risipi. În final, noua realitate va trasa noi tendințe și probabilitatea ca unele comportamente actuale să fie susținute.
De-a lungul acestei călătorii, companiile trebuie să gândească și să acționeze strategic și să își evalueze continuu strategiile și planurile de afaceri influențate de previziunile economice, sectoriale și ale companiei.
Tiparele de recuperare sunt influențate de mulți factori, inclusiv de ritmul de revenire a cererii (de la lent la rapid) și de gradul de schimbare permanentă la nivelul industriei sau al lanțului valoric (de la scăzut la ridicat), dar pot fi clasificate după cum urmează:
Resetarea dureroasă: Va impacta industriile și companiile care se luptă să se recupereze din cauza cererii „permanent” reduse pentru ofertele lor, a capitalului insuficient pentru a rezista recesiunii extinse și/sau a execuției slabe a transformării digitale. Acest tipar de revenie ar putea lua forma literei ”L”, doarece recuperarea durează mult și se produce pe termen mediu sau lung. Companiile de transporturi aeriene, industria ospitalității, turismul și organizarea de evenimente este posibil să urmeze acest tipar.
Transformarea treptată: Se va manifesta în industriile și companiile care vor reveni mai dificil, necesitând rezerve de capital pentru a transforma modelele de operare și pentru a ține pasul cu noile așteptări ale consumatorilor. Acest tipar ar putea lua forma literei „U”, deoarece revenirea apare după mai multe trimestre de criză și stagnare. Industria de automobile și comerțul cu amănuntul s-ar putea sa intre în acest tipar.
Adaptarea agilă: Va fi necesară în industriile și companiile percepute, prin activitatea lor zilnică, ca esențiale și care vor suferi în timpul încetinirii cererii consumatorilor, dar se vor recupera mai repede pe măsură ce cererea consumatorilor ca reveni. Acest lucru ar putea avea forma literei ”V”, deoarece recuperarea rapidă vine după plonjarea inițială. Exemplele care ar putea fi incluse în acest tipar sunt industria producătoare de bunuri de consum și serviciile bancare.
Cu atâta incertitudine, poate fi dificil pentru lideri să se simtă încrezători în acțiunile lor. Înțelegerea traiectoriei pandemiei, a căii de recuperare într-o industrie și viziunea privind Noua Realitate poate ajuta liderii să își evalueze poziționarea actuală și să își adapteze strategiile pentru a prospera în cele din urmă.
Liderii care regândesc strategiile de afaceri ar trebui, prin urmare, să ia în considerare următoarele aspecte:
- Să admită de la început că orice prognoză va fi doar parțial exactă. Așadar este esențială pregătirea ca să pivoteze și să ajusteze cu regularitate modelele.
- Să fie creativi și să ia în considerare toate posibilitățile. În luarea deciziei să țină cont de o serie de factori, inclusiv impactul semnificativ asupra lanțurilor de aprovizionare și noile norme pentru interacțiunile cu clienții.
- Să ia în considerare estomparea delimitărilor sectoriale. Rediscutarea cadrelor de gândire actuală din industria lor și luarea în considerare a oportunităților pentru servicii noi sau modificate în sectoare diferite.
- Să se gândească și să acorde prioritate agilității afacerii. Această pandemie a arătat importanța capacității de a putea pivota rapid. Evaluarea capacității digitale și a strategiilor adecvate pentru a răspunde eficient provocărilor majore din viitor.
- Să ia în considerare noile alianțe și puterea ecosistemelo Este necesară pregătirea de pe acum a modului în care noi parteneriate și alianțe cu terți pot securiza viitorul model de operare și pot sprijini transformarea digitală.
[divider height=”30″ line=”1″]
Autor: Alina Făniță, Partener și CEO, PKF Finconta
[divider height=”30″ line=”1″]
Citește și:
Alina Andrei, Cabot Transfer Pricing: Toamna se numără încasările la ANAF
Frauda „Mesaj de la șef” în perioada pandemiei
Studiu EY România: Sustenabilitatea va juca un rol important în redresarea companiilor
Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:
➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/
Sursă foto: Unsplash.com
[divider height=”30″ line=”1″]