2016.03.23 Eveniment

Cloudul este fundația pentru eficiență și agilitate în business

Oracle Romania și S&T Romania,  cu sprijinul BusinessMark Event Management, au organizat evenimentul THE BANK OF THE FUTURE, o conferință de business care a avut loc pe 22 martie la Hotel InterContinental din București.

Conferinţa a fost deschisă de MIRCEA NEAGU, Managing Director, S&T România:

 „Credem că în contextul digitalizării tot mai puternice, al celebrului Cloud – care în câțiva ani va deveni modul normal în care vom accesa serviciile de acest gen – rolul furnizorilor de serviicii informatice va crește semnificativ“.

Conferinţa a continuat cu o masa rotunda, moderată de SORIN MÎNDRUŢESCU, Central Eastern Europe Cloud Director & Country Leader for Romania, Oracle şi la care au participat: SERGIU CRISTIAN MANEA, Executive President Banca Comercială Română, STEVEN VAN GRONINGEN, President & CEO Raiffeisen Bank România, SERGIU OPRESCU, Executive President Alpha Bank România, ANDREI CARAMITRU, Head of Eastern European Telecom, Media and Technology Practice McKinsey & Company și OMER TETIK, CEO Banca Transilvania.

„Tehnologia a schimbat modele de business tradiționale: taximetria, industira hospitalieră. Întrebarea este cum va răspunde bankingul la aceste schimbări ale modelului de business tradițional“, a declarat SORIN MÎNDRUŢESCU. El a precizat că Oracle investeşte anual 4,5 miliarde de dolari din cifra de afaceri în research & development.

STEVEN VAN GRONINGEN, President & CEO Raiffeisen Bank Romania, s-a declarat convins de faptul că sistemul bancar va fi influențat de tehnologie şi a subliniat situaţia particulară din România: „În România avem pretenția digitalizării, dar nu scăpăm de ștampilă. În Olanda sunt întrebat dacă vreau să mi se printeze bonul fiscal, aici nu pot deconta dacă nu am bonul. Cred că nu este foarte greu să facem ceea ce trebuie pentru digitalizare, dar trebuie să și fim lăsați să facem ce trebuie făcut. În România, nu vorbim despre o piață matură și de aceea putem face lucruri frumoase, dar în prezent nu suntem lăsați să facem asta și suntem obligați să consumăm foarte multe resurse“.

SERGIU OPRESCU, Executive President Alpha Bank România, a citat un studiu potrivit căruia, până în 2025, 75% din populația activă  a lumii va fi formată din Millennials, iar în acest context băncile trebuie să învețe mai multe despre propriul client: „Trebuie să învățăm mai multe despre clienți, chiar și despre cei din Social Media, pentru a le oferi o valoare adăugată pe care ei o așteaptă. Greșim când credem că știm ce vrea clientul, dacă facem o cercetare aflăm că el vrea să vadă că banca vine în întâmpinarea nevoilor sale“.

ANDREI CARAMITRU, Head of Eastern European Telecom, Media and Technology Practice McKinsey & Company, a vorbit despre soluțiile alternative care vor obține un procent din clienții tradiționali ai băncilor: Toți clienții și toți oamenii vor avea un smartphone în următorii ani, dispozitiv cu care oricine se poate conecta la un sistem bancar. Sistemul bancar la nivel global va fi atacat. S-a început cu anumite zone din sistemul bancar, cum ar fi plățile. Întrebarea este ce procent din piață va fi preluat prin aceste sisteme noi. Plățile vor fi din ce în ce mai comode și aici va fi o presiune pe marjă. România nu este mult diferită de alte țări, în sensul că nu ne lipsește tehnologia din alte țări“.

SERGIU CRISTIAN MANEA, Executive President, Banca Comerciala Română, este de părere că băncile furnizează educație financiară și primesc educație digitală: „Educația financiară în România este un capitol la care pot să spun că suntem cu toții corigenți. Avem datoria să predăm educație financiară din două motive: un client mai educat și productivitate internă. De aici și până la a spune că digitalizarea este salvarea noastră a tuturor cred că este cale lungă. Cred că este nevoie de educație digitală, dar tehnologia nu este un scop în sine ci un mijloc“.

OMER TETIK, CEO Banca Transilvania a explicat că: „România are o istorie financiară foarte scurtă. România a trecut de la prima banca privată la digitalizarea sistemului în 20 de ani. În orașele mari este ceva comun, dar în cele mici mersul la bancă este un eveniment”.

 CESARE CAPOBIANCO, Vice-President Oracle Applications Sales for Central Eastern Europe, a captat atenţia participanţilor cu prezentarea despre „Modern Banking. Modern Cloud“. El a citat un studio al Accenture, realizat în 2014, potrivit căruia 71% dintre clienți consideră relația bancară ca fiind una generată de tranzacții mai degrabă decât una generată de relații. Un alt studiu citat este cel al lui J.B.Power, care relevă că 90% dintre bănci admit că dezvoltarea experienței cross-channel pentru clienți este foarte importantă, dar foarte puțini (numai 10%) au făcut progrese în implementarea acesteia.

„În domeniul bancar, retenția este nouă achiziție. Dacă reușesc să-mi păstrez clienții, înseamnă că fac ceea ce trebuie. Bankingul nu mai este un loc unde mergi, ci mai degrabă ceva ce faci. Băncile pierd clienți, clienți valoroși, au trecut prin criză. Poate că întrebarea este cum să faci drumul înapoi pentru a învăța în urma crizei. Sfatul meu este să folosiți informațiile de pe rețelele de socializare, dacă sunt relevante pentru business-ul dvs. și pentru piață. Dați-le apoi angajaților toate uneltele pe care le cer. Dacă vă spun că nu merge, ascultați-i. Ei nu fac analize și cercetări, dar lucrează cu clienții, ceea ce înseamnă că știu de la sursă ce nu merge”, a afirmat DAVID LOPES, EMEA Digital Experience Director, Oracle.

LIVIU GHERMAN, Oracle Cloud Champion, a încheiat conferinţa cu o prezentare în care a subliniat importanța tehnologiei în relația cu persoanele tinere.

 73% dintre executivii din diverse industrii declară că au o strategie pentru era digitală, dar numai 19% cred că au tehnologia corectă pentru asta. Băncile se confruntă cu noi provocări din zona IT: canale noi, social media, cunoaștere clientului etc. În spate avem însă același core banking, același sistem de plăți care trebuie ținut la zi, dar în același timp vrem să ținem cont de noile cerințe ale clienților. O mare parte din bugetele IT se duc pe costurile operaționale de mentenanță. Credem că trebuie să lăsăm puțin mai mult pentru inovație. Trebuie să vedem ce tehnologie ne permite să facem rapid această tranziţie. Una dintre aceste tehnologii este mobilitatea. Alte unelte sunt: social media, big data, internet of things. Cloudul este fundația pentru eficiență și agilitate în business“, a concluzionat LIVIU GHERMAN.

 

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.