2019.02.20 Dialogurile BusinessMark

Cum arată viitorul în Talent Acquisition?

Am vorbit cu Robin Ellis – Global Talent Acquisition Leader, PURATOS despre viitorul în sectorul achizițiilor de talente în cadrul unei organizații. Să aflăm părerea lui cu privire la acest subiect:

  1. În fiecare an confruntăm liste cu tendințe de urmărit în sectorul de HR. Care sunt direcțiile cu privire la achiziția de talente în 2019?

Șomajul de pe piețele globale cheie este destul de scăzut anul acesta, în special în SUA, așadar războiul pentru talente este mai firesc decât oricând anul acesta. În acest context, accentul pus pe calitatea strategiilor de marketing de recrutare, respectiv pe Employee Value Proposition vor fi foarte importante anul acesta. Puratos a investit (atât din punct de vedere financiar, dar mai ales prin implicarea angajaților noștri) în creșterea gradului de atracție a potențialilor angajați față de companie prin intermediul campaniilor de branding și prin construirea comunității în mediul online. Rezultatele nu au întârziat să apară, iar la LinkedIn Awards 2018 ne-am încadrat în top 3 la categoria ‘Best Employer Brand’ pentru companiile cu sediul în Belgia. Am pus accentul pe ceea ce considerăm a fi diferențiatorii Puratos în piața globală. Prin urmare, ne concentrăm pe ceea ce înseamnă creștere puternică și consistentă de-a lungul mai multor ani, calitatea și caracterul inovator al produselor noastre și cultura deschisă ‘Puratos Magic’, construită pe valori și practici specifice.

2. Crezi că aceste tendințe vor schimba regulile jocului pentru o mai bună îmbinare între oameni și instrumentele pe care le folosesc? Spune-ne ce crezi că va schimba cu adevărat modalitatea de recrutare în 2019.

Absolut, interfața dintre Talet Aquisition și Tech nu a fost niciodată mai pronunțată. Am implementat Recruitment Module of Success Factors la nivel global în ultimii doi ani și acum implementăm Modulul Marketing Recruitment (cu funcționalitate multispoting) pentru a ne ajuta să înțelegm mai bine ce canale oferă cei mai buni candidați la nivel global. O interfață prietenoasă pe dispozitivele mobile care simplifică procesul de aplicare este o altă provocare pe care ne dorim să o întreprindem. 20% dintre candidații noștri află despre Puratos via Indeed, iar jumătate dintre aceștia aplică de pe mobil, așadar importanța acestei platforme nu poate fi subestimată în 2019.

3. Vorbim din ce în ce mai despre recrutarea și retenția generației Z și cum putem folosi tehnologia pentru a îmbunătăți experiența candidaților. Care sunt provocările majore cu care vă confruntați cu privire la acest subiect?

Milenialii se așteaptă să poată aplica la job-uri direct de pe dispozitivele mobile, iar factorii diferențiatori și de calitate cu privire la Employee Value Proposition ai unei companii sunt cheia într-o piață atât de competitivă. Puratos a înființat programul nostru universitar disponibil la nivel global în urmă cu doi ani, oferind absolvenților noștri oportunitatea de a ni se alătura în orice locație din cele 10 la nivel global și de a finaliza un program de 3 ani (cu contract permanent și salariu competitiv). Acest program oferă 3 sarcini separate în domenii de afaceri complementare (de exemplu, sales & marketing, general management & finanace etc.) și permite membrilor programului să se confrunte cu aceste roluri zi de zi. La finalul programului, ei sunt mai bine informați și pot face alegerea primului lor job la Puratos. Acest program a devenit extrem de popular, generând 8000 de aplicații anul trecut (triplu față de anul anterior). Și tocmai am lansat campania de marketing pentru 2019!

4. Spune-ne despre călătoria Puratos către succes – când ați realizat că trebuie să schimbați modelul de achiziție de talente și care sunt planurile de viitor?

Modificare modelului de Talent Aquisition a fost determinată de planul de afaceri pe termen lung al companiei. Ne-am dat seama că, pentru a transforma o companie de 2 miliarde de euro într-o companie de 5 miliarde de euro până în 2030, ar trebui să recrutăm aproximativ 10.000 de angajați noi, având în vedere dinamica de pe câmpul muncii, precum și rata de pensionare a generației Baby Boomers. Cum am procedat? Veți vedea la Tomorrow@Work!

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.