De ce au startup-urile nevoie de un CIO
Tehnologia reprezintă un aspect esențial în dezvoltarea unei afaceri și este principalul motor al avantajului competitiv. Cu toate acestea, majoritatea companiilor nu apelează la un CIO (Chief Information Officer) încă din perioada de lansare, ci mai degrabă atunci când serviciile acestuia devin o necesitate.
Conform unui studiu publicat de Deloitte University Press, pe lângă rolul de lider în IT, un CIO are diferite calități și modalități de lucru care pot contribui la dezvoltarea unei afaceri. Spre exemplu, 90% dintre ei se adaptează ușor unui mediu de lucru nou, 81% se concentrează mai mult asupra obiectivelor decât asupra emoțiilor atunci când lucrează în echipă, 81% sunt pasionați de tehnologie de la o vârstă fragedă, 78% dintre ei își asumă responsabilitatea eventualelor probleme, 73% gândesc în prespectivă, iar 75% nu se feresc de discuțiile în contradictoriu cu colegii și sunt toleranți cu privire la riscuri. Așadar, rolul unui CIO într-o companie poate fi extrem de importantă.
Pe măsură ce tehnologia evoluează, viețile noastre par a fi mai simple și mai complicate, în același timp. Pentru a rămâne competitiv, ai avea nevoie de un CIO care să provoace agilitate cu tehnologii perturbatoare pentru a avea o afacere cu un concept diferit. Implementarea tehnologiei nu este statică. Ea evoluează în mod constant și necesită investiții continue. Companiile fac adesea greșeala de a se baza doar pe consultanți externi pentru a lua decizii de IT. A te baza pe atenția consultanților externi nu va fi suficient. Este necesară o expertiză internă pentru a asigura că procesele și tehnologia îți permit să-ți atingi obiectivele. Un CIO se va concentra pe viteză și rapiditate, garantând că investițiile sunt maximizate la întregul lor potențial și țin pasul cu progresele tehnologice.
De asemenea, un CIO este singura persoană poziționată pentru a crea un model funcțional și tehnic de ultimă oră pentru întreaga companie. Supravegherea unui CIO asupra afacerii ajută la asigurarea că toate investițiile sunt aliniate la prioritățile și strategia afacerii. CIO-urile cheltuiesc banii companiilor ca și cum ar fi ai lor și sunt responsabili pentru fiecare ban! Aceștia nu sunt adepții supra-cheltuielilor pe tehnologii sau pe dublarea investițiilor, ci pun accent pe eficiența operațională. CIO-urile sunt poziționate astfel încât să aibă vizibilitate asupra modului în care deciziile individuale de afaceri influențează restul organizației.
Securizarea datelor clienților este necesară pentru a le câștiga încrederea, iar CIO-ul te poate ajuta în acest sens. La fel de importantă este protejarea datelor de IP, de afaceri, a activelor informaționale și a tehnologiilor împotriva eventualelor amenințări. Siguranța datelor este esențială pentru sănătatea și reputația companiei tale.
Dacă va apărea o situație de afaceri în care va trebui să folosiți propriul produs, ar fi recomandat să o faceți într-un mod cât mai corect. De aceea, este recomandat să investești într-un CIO de la bun început, pentru că acesta te va ajuta să implementezi produsul astfel încât să devină cea mai bună referință a afacerii tale. Perspectivele și clienții vor dori să știe dacă și cum folosiți produsul. Angajamentul față de produsul tău prin implementarea acestuia în cadrul companiei va duce la crearea încrederii și transparenței și nu în ultimul rând la creșterea vânzărilor.
Așadar, noile întreprinderi digitale au nevoie de un expert care să se ocupe de tehnologie pentru ca afacerea să evolueze. Startup-urile au nevoie de CIO-uri care să aducă rezultate în cadrul echipelor mici, aflate într-o continuă schimbare. Dacă tehnologia și inovația sunt vitale pentru compania ta, atunci ar trebui să apelezi la un CIO.