2023.01.13 Dialogurile BusinessMark

Dialogurile BusinessMark: Irina Alionte (Bodyshape Transformation Center): Cultura organizațională de wellbeing, calea sustenabilă pentru a crește experiența angajaților

Experiența pozitivă a angajaților este adesea rezultatul unei culturi organizaționale centrată pe wellbeing, care include practici și politici care promovează sănătatea, precum și bunăstarea fizică, mentală și emoțională a angajaților în companie și în comunitate.

BusinessMark: La conferința Magnetico de la București ați avut o prezentare foarte apreciată, care a pus accentul pe importanța cultivării unei culturi organizaționale bazată pe wellbeing. De aceea v-am invitat, și vă mulțumim că ați acceptat să ne acordați acest interviu pentru a ne împărtăși perspectiva pe care o aveți asupra acestei teme pe care cunoașteți foarte bine.

Experiența angajaților a crescut semnificativ în importanță în ultimii ani, ca parte a preocupărilor echipei de management și de resurse umane. Care credeți că sunt principalii factori care au dus la dezvoltarea acestui segment?

Irina Alionte: Într-adevăr, există o serie de factori care au dus la creșterea importanței experienței angajaților în ultimii ani, ca parte a preocupărilor echipei de resurse umane:

Concurența pentru talente: Pe o piață a forței de muncă din ce în ce mai restrânsă, companiile concurează pentru angajați valoroși, iar oferirea unei experiențe pozitive angajaților devine un element cheie de diferențiere.

Impactul tehnologiei: Progresele tehnologice au făcut ca angajații să comunice și să colaboreze mai ușor și au dus, de asemenea, la creșterea muncii la distanță, care a schimbat natura experienței de muncă.

Schimbări esențiale în natura muncii: Pe măsură ce munca devine remote, flexibilă sau hibridă și în mod sigur din ce în ce mai complexă și colaborativă, calitatea experienței angajaților în toate mediile de muncă trebuie să fie integrată și la fel de bună.

Impactul Generaței Y: Sunt cei care alcătuiesc acum cea mai mare generație din forța de muncă. Milenarii acordă o mare valoare echilibrului dintre viața profesională și viața privată și cer o cultură pozitivă a muncii. De aceea este foarte probabil să părăsească un loc de muncă dacă nu sunt mulțumiți de experiența lor acolo.

Importanța implicării angajaților: Companiile au ajuns să recunoască importanța implicării angajaților, corelării rolului lor cu misiunea personală, iar o experiență pozitivă a angajaților creată inclusiv prin mecanisme de consultate este un factor semnificativ în stimularea angajamentului.

BusinessMark: În ce măsură depinde recrutarea de talente de experiența pozitivă a angajaților?

Irina Alionte: Într-o lume a comunicării 24×7, experiența pozitivă a angajaților are un impact foarte mare asupra recrutării de talente. Dacă angajații sunt mulțumiți de felul în care se simt la locul lor de muncă și de modul în care sunt tratați, este foarte probabil să vorbească pozitiv despre această experiență.

Platforme precum glassdoor.com la nivel global, sau undelucram.ro la nivel local/regional le permit candidaților și angajaților să comunice despre toate tipurile de interacțiuni, de la depunerea CV-ului, interviuri și onboarding, la managementul performanței și training.

Toate aceste informații poate atrage, sau nu, alți candidați de calitate care sunt interesați de a se alătura echipei. Și deja știm cu toții că o companie care are o reputație pozitivă în rândul angajaților săi va atrage candidați de calitate prin simplul fapt că este considerată un loc de muncă de dorit.

BusinessMark: Cum vedeți rolul programelor de wellbeing în atragerea și reținerea de talente?

Irina Alionte: Programele de wellbeing joacă un major în atragerea și reținerea de talente, deoarece, așa cum am arătat, contribuie la generarea unei experiențe pozitive a angajaților la locul de muncă.

Programele de wellbeing sunt dovada că angajatorul a înțeles cât de important să ofere angajaților suport pentru ca aceștia să poată menține un stil de viață sănătos, cu un impact pozitiv asupra stării psihice a acestora și, în consecință, asupra productivității și a calității muncii lor.

Un aspect și mai important este acela că programele de wellbeing vor contribui la o cultură a companiei care promovează sănătatea și starea de bine a angajaților, ceea ce va crește atractivitatea companiei pentru potențialii angajați și va contribui la o imagine pozitivă a companiei pe termen lung pe piața muncii.

BusinessMark: Care este modul în care susțineți companiile pentru a avea programe excelente de wellbeing?

Irina Alionte: Anul acesta sărbătorim 8 ani de existență, iar de-a lungul timpului am colaborat cu numeroase companii multinaționale sau antreprenoriale din România. Parteneriatul de wellness cu Renault a însemnat designul, deschiderea și operarea unei săli de fitness interne la sediul nou al companiei din București.

Dincolo de programul de la sala de fitness, proiectul a inclus o mulțime de activări, de seminarii de nutriție, yoga și workshop-uri de corectare a posturii, concursuri de mișcare și provocări. Am colaborat, de asemenea, cu Oracle, KPMG, DHL, Holcim, Deloitte, Banca Transilvania, BRD, Coca Cola, Metro, HP.

Foarte popular este workshopul nostru de mobilitate și postură susținut de Flavius Ursachi, triplu campion național la fitness și cu o experiență de peste 10 ani în domeniul transformării corporale. Conceput pentru posturile de lucru sedentare, workshopul este axat exclusiv pe mobilitate și corectarea posturii.

Apoi mai vreau să menționez seminariile noastre de 90 de minute, online sau offline:

  • Cele 3 secrete ale unui stil de viață sănătos
  • Seminar de nutriție și de detox
  • Psihologia mâncatului emoțional
  • Ce este celulita și cum scăpăm de ea
  • Cum să ne menținem motivația de a face mișcare
  • Ghidul familiei pentru un stil de viață sănătos

De foarte mare succes este sunt și sesiunile de teambuilding pe care le facem chiar la sala de fitness din Cartierul Francez. Echipe operaționale sau de top management vin și fac sport împreună la Bodyshape, cu activitate de grup și mini-concursuri timp de 45 de minute, apoi se bucură împreună de un prânz cu mâncare sănătoasă și delicioasă, după care participă un scurt workshop de wellbeing, urmat de un mini-quizz amuzant pe teme de nutriție.  

BusinessMark: Care considerați că sunt principalele elemente pe care o companie trebuie să le definească în mod clar în raport cu experiența oferită candidaților și angajaților săi?

Irina Alionte: Există mai multe elemente importante pe care o companie trebuie să le definească clar în raport cu experiența oferită candidaților și angajaților săi:

Misiunea și valorile companiei: Angajații trebuie să înțeleagă într-un mod personal scopul și valorile companiei, astfel încât să se simtă conectați la ceea ce fac și să aibă o direcție clară în activitatea lor.

Politicile și procedurile: Toți angajații trebuie să cunoască așteptările și regulile companiei în ceea ce privește comportamentul, munca în echipă, obiectivele pe termen scurt, mediu și lung, modul de definire și măsurare a performanței.

Comunicarea: Angajații trebuie să aibă acces la informațiile de care au nevoie pentru a putea lucra eficient dar  și să fie implicați în deciziile care-i afectează. Comunicarea deschisă și transparentă ajută la crearea unui mediu de lucru pozitiv.

Dezvoltarea profesională: Programele de training, de wellbeing și oferirea oportunităților de dezvoltare personală, nu doar profesională, ajută angajații să își îmbunătățească abilitățile și să se simtă motivați și realizați în muncă.

Echilibrul între viața personală și cea profesională: Este important ca angajații să aibă timp suficient pentru viața personală și să nu se simtă suprasolicitați. O companie care încurajează echilibrul între viața personală și cea profesională va avea angajați mai mulțumiți și mai productivi.

BusinessMark: Care sunt principalele greșeli de evitat în employee experience?

Irina Alionte: Da, este o întrebare bună, deoarece există mai multe greșeli pe care le pot face și le fac angajatorii sunt următoarele

Ignorarea nevoilor și dorințelor angajaților: Managerii trebuie să aloce bugetul necesar pentru măsurarea satisfacției angajaților pentru a înțelege ce le place sau nu la locul de muncă și pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie.

Lipsa feedback-ului constructiv: Angajații au nevoie de feedback pentru a înțelege cum pot să își îmbunătățească performanțele și pentru a se simți apreciați.

Comunicarea internă deficitară: Este simplu de înțeles că numai o  comunicare constantă, deschisă, autentică și eficientă este esențială va menține un mediu de lucru sănătos și productiv.

Ignorarea plângerilor angajaților: Conducerea companiei trebuie să ia în serios plângerile angajaților și să încerce să le rezolve cât mai rapid posibil.

Neprotejarea sănătății și siguranței angajaților: Minimalizarea măsurilor necesare pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților la locul de muncă.

Neglijarea dezvoltării profesionale: Lipsa oportunităților de formare și dezvoltare va reduce motivația și satisfacția angajaților.

BusinessMark: A fost un dialog foarte bun. Apreciem timpul și deschiderea arătate.

Irina Alionte: Absolut și vă mulțumesc mult pentru oportunitate.

Despre Irina

Irina Alionte, tânăr antreprenor roman cu multiple premii, empowerment coach și speaker. Irina a fost numită de Forbes România în „TOP 30 under 30” cel mai de succes antreprenor din Romania și este invitată să vorbească pe scene din întreaga lume, de la Londra la Miami și Las Vegas.

De la vârsta de 14 ani a fost implicată în afacerea de familie în orașul său natal, București, unde a ajutat la construirea a patru școli de limbi străine, cu peste 3.000 de studenți care învață limba engleză.

Imediat după ce și-a terminat cursul de masterat la Warwick Business School, la vârstă de 24 de ani, Irina și-a început prima afacere în Londra – un oraș străîn pentru ea, în care avea zero conexiuni și nu avea nicio idee de unde să înceapă.

Ideea ei „ciudată” de a combina fitnessul și clubul s-a transformat într-o nouă cultură în materie de fitness, ce a fost implementată în mai multe universități din Marea Britanie, astfel câștigând premiul pentru „Best Business Growth”.

A înființat Born2Succeed – companie prin intermediul căreia a reușit să sprijine sute de antrenori, consultanți și antreprenori din Statele Unite, Canada, Europa, Regatul Unit și Australia, că aceștia să își crească veniturile, să aibă succes în afaceri și să ducă o viață plină de satisfacții ajutând la rândul lor și pe alții prin intermediul cunoștințelor de specialitate dobândite.

Povestea ei de succes a fost prezentată în publicații de presă importante, precum The Huffington Post, Cosmopolitan, Men’s Health, Business Woman,   precum   și   în   apariții la posturi TV naționale și emisiuni radio.

De asemenea, a fondat Bodyshape Transformation Center în 2015 – singurul centru care ajută oamenii să slăbească 6 kg în 6 săptămâni, dar și să aibă mai multă încredere și să se iubească chiar mai mult pe sine, ceea ce i-a adus premiul pentru „Cel mai inovator startup”. Echipa ei de experți în transformare și antrenori personali a ajutat la topirea a peste 2.000 kg de grăsime în doar câteva luni de la lansare, ceea ce a atras și mai multă atenția mass-media.

Conceptul BodyShape Transformation Centre promovează programe de transformare corporala complete ce îmbină antrenamentele personalizate cu antrenori personali, nutriția și tehnicile motivaționale pentru rezultate reale și de durată.

În urma unui proces de selecție amănunțit, în 2019, compania înființată de Irina a câștigat un contract pentru a opera exclusiv sala de sport internă a Grupului Renault din București, dedicată celor 3.000 de angajați care lucrează în sediul companiei auto. Centrul de transformare Bodyshape a devenit partenerul Groupe Renault România pentru servicii de fitness și a lansat astfel un concept de pionierat pentru piața de fitness corporativă din România.

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.