Contribuții la Fondul pentru Mediu – Noutăți 2019-2020

BusinessMark și EY România au plăcerea să vă invite la un eveniment dedicat operatorilor economici ce au obligații la Fondul pentru Mediu (producători, distribuitori, retaileri, importatori, operatori economici care efectuează achiziții intra-comunitare).

În ultimele luni, au fost implementate o serie de modificări ale legislației Fondului pentru Mediu și ale reglementărilor contabile cu privire la raportarea de date nefinanciare, altele fiind în stadiu de proiect. Printre cele mai importante, menționăm schimbarea modalității de depunere a declarațiilor la Fondul pentru Mediu, creșterea valorii contribuțiilor, introducerea unora noi, o procedură nouă de înregistrare a producătorilor de echipamente electrice și electronice și obligativitatea întocmirii declarației nefinanciare.

În acest context, evenimentul „Contribuții la Fondul pentru Mediu – Noutăți 2019-2020”, organizat de BusinessMark și EY România, pe 13 noiembrie, la București, oferă participanților o abordare structurată a ultimelor modificări și impactul acestora asupra activității societății dumneavoastră precum și posibilitatea aprofundării conceptului de sustenabilitate și implementării acestuia în vederea consolidării unui business responsabil.

 

Un eveniment organizat de:

Audiență

  • Directori Financiari
  • Directori Logistică
  • Directori Import-Export
  • Responsabili de Mediu
  • Responsabili taxe la Fondul pentru Mediu
Director, Global Trade Advisory, EY România Mihai are o experiență de peste 14 ani în domeniul consultanței vamale, reorganizări de lanțuri de aprovizionare, calcul de valoare în vamă și clasificare tarifară. Și-a început cariera la Arthur Andersen, a continuat la KPMG, iar în prezent este Director, Global Trade Advisory la EY Romania. Mihai este implicat...
Senior Consultant, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România Este membru al Asociatiei Române de Mediu și evaluator certificat de terță parte privind sistemele de management de mediu. Cu o experiență de peste 15 ani în consultantă de mediu, a activat inițial în cadrul autorităților de mediu locale și naționale, realizând reglementarea activităților cu impact asupra...
Raluca Buturca
Manager, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România Raluca s-a alăturat EY România în 2015, în calitate de Senior Consultant în departamentul Assurance. Raluca a terminat doctoratul în cadrul unei colaborări interuniversitare cu Universitatea Autonomă din Barcelona, Spania, devenind doctor în Evaluarea Ciclului de Viață al Produselor. Ea a urmat cursuri universitare în România, Italia și...
Senior Manager, Comerț Internațional, EY România. Daniela este un specialist cu mai mult de 12 ani de experienţă în domeniul vamal. Ea şi-a început cariera ca inspector vamal la Autoritatea Naţională a Vămilor din România, concentrându-se pe probleme de clasificare tarifară. Daniela îşi continuă cariera în cadrul Big 4, unde şi-a extins şi mai mult...
Managing Director, GreenPoint Management
Senior Consultant Comerț Internațional, EY România. Anca s-a alăturat echipei de vamă, accize și Fond de Mediu din cadrul Ernst&Young România în anul 2019, dupa 5 ani petrecuti in cadrul altei societati Big 4. A fost implicată activ în proiecte precum obținerea de autorizații vamale, pregătirea de proceduri interne în vederea respectării cerințelor legale cu...
1.200 lei +TVA
Buy Ticket

Dacă se înscriu mai mulți participanți din cadrul aceleiași companii (sau grup de companii), taxa pentru aceștia scade la 1010 RON+TVA.

  • Modificări aduse legislației privind taxele de mediu. Studii de caz;
  • Cine este responsabil pentru contribuția nou introdusă de 2% pentru veniturile realizate din vânzarea oricărui deșeu;
  • Cine are obligația declarării la AFM în cazul produselor marcă proprie;
  • Persoana responsabilă la AFM în cazul societăților stabilite în afara României;
  • Declararea on-line către Administrația Fondului pentru Mediu;
  • Program informatic AFM - trasabilitate deșeuri;
  • Răspunderea OIREP pentru preluarea responsabilității;
  • Cum s-a modificat sistemul de gestionare al ambalajelor prin ultimele modificări legislative, din perspectiva OIREP;
  • Implicații ale modificării procesului de autorizare/ reautorizare OIREP-uri asupra activității producătorilor/ importatorilor;
  • Obligațiile distribuitorilor/ producătorilor de EEE-uri și baterii/ acumulatori portabili. Studii de caz;
  • Pentru ce produse se datorează Ecotaxa;
  • Soluții privind managementul sustenabil al ambalajelor și deșeurilor de ambalaje;
  • Schimbările legislative privind raportarea nefinanciară și efectul lor asupra tuturor companiilor având peste 500 angajați;
  • Ce este declarația nefinanciară și cui se adresează / Care sunt entitățile care trebuie să se conformeze obligației de raportare a declarației nefinanciare;
  • Determinarea relevanței subiectelor necesar a fi incluse în declarația nefinanciară (aspectele de mediu, sociale şi de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupţiei şi a dării de mită);
  • Modalitatea de elaborare a declarației nefinanciare (includerea în raportul administratorilor sau întocmirea unui raport separat) în conformitate cu cel mai utilizat cadru de raportare la nivel global (Standardul GRI);
  • Avantajele întocmirii declarației / raportului de sustenabilitate în contextul cerințelor pieței și ale stakeholderilor.
Detaliile Evenimentului
Parteneri