Industria turismului este în continuă dezvoltare, în anul 2017 înregistrându-se o creștere de aproape 10% a pieţei. Tot în 2017, cifrele de afaceri ale agenţiilor de profil s-au apropiat de 4 miliarde de lei. Cazurile de insolvență au avut, însă, ecou în rândul consumatorilor, acestea aducând cu sine o diminuare a încrederii acestora în agențiile autohtone.
De asemenea, anul 2018 aduce cu sine provocări legislative pentru agențiile de turism. Poate cea mai importantă decizie este cea de transpunere în legislația românească, prin OG 2/2018, a Directivei (UE) 2302/2015 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate. Astfel, în cazul insolvenței unei agenții de turism, aceasta trebuie să ramburseze integral pachetele achiziționate de turiști. Un element esențial este acela că în momentul autorizării (n.n. sau la momentul expirării licenței), agențiile trebuie să facă dovada că dețin suficiente garanții pentru rambursarea tuturor sumelor achitate de către turiști, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței agenției de turism organizatoare.
Dincolo de provocările pe care acest moment le aduce, putem vorbi despre un moment ”zero” în redefinirea relației agenție de turism- garantor- consumator? Putem privi această situație ca o oportunitate de reașezare a modelului de business într-o sferă a încrederii și sustenabilității acestuia? Cum pot agențiile de turism să primească această modificare în sens pozitiv, ce soluții există pentru o rapidă conformare?
În cadrul evenimentului ”Directiva (UE) 2302/2015. Provocări și oportunități în industria turismului” ne propunem să discutăm, înainte de toate, despre cerințele directivei și soluțiile pe care agențiile de turism le au la dispoziție pentru a se conforma noilor reglementări și de a își adapta business-ul cadrului legislativ actual. Cum putem transforma această provocare într-o oportunitate? Vă invităm să discutăm despre toate acestea pe 30 octombrie 2018, la Impact Hub, în cadrul evenimentului ”Directiva (UE) 2302/2015. Provocări și oportunități în industria turismului” organizat de BusinessMark.
Discount de grup: