Directiva (UE) 2302/2015. Provocări și oportunități în industria turismului

Industria turismului este în continuă dezvoltare, în anul 2017 înregistrându-se o creștere de aproape 10% a pieţei. Tot în 2017, cifrele de afaceri ale agenţiilor de profil s-au apropiat de 4 miliarde de lei. Cazurile de insolvență au avut, însă, ecou în rândul consumatorilor, acestea aducând cu sine  o diminuare a încrederii acestora în agențiile autohtone.

De asemenea, anul 2018 aduce cu sine provocări legislative pentru agențiile de turism. Poate cea mai importantă decizie este cea de transpunere în legislația românească, prin OG 2/2018, a Directivei (UE) 2302/2015 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate. Astfel, în cazul insolvenței unei agenții de turism, aceasta trebuie să ramburseze integral pachetele achiziționate de turiști. Un element esențial este acela că în momentul autorizării (n.n. sau la momentul expirării licenței), agențiile trebuie să facă dovada că dețin suficiente garanții pentru rambursarea tuturor sumelor achitate de către turiști, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței agenției de turism organizatoare.

Dincolo de provocările pe care acest moment le aduce, putem vorbi despre un moment ”zero” în redefinirea relației agenție de turism- garantor- consumator? Putem privi această situație ca o oportunitate de reașezare a modelului de business într-o sferă a încrederii și sustenabilității acestuia? Cum pot agențiile de turism să primească această modificare în sens pozitiv, ce soluții există pentru o rapidă conformare?

În cadrul evenimentului ”Directiva (UE) 2302/2015. Provocări și oportunități în industria turismului” ne propunem să discutăm, înainte de toate, despre cerințele directivei și soluțiile pe care agențiile de turism le au la dispoziție pentru a se conforma noilor reglementări și de a își adapta business-ul cadrului legislativ actual. Cum putem transforma această provocare într-o oportunitate? Vă invităm să discutăm despre toate acestea pe 30 octombrie 2018, la Impact Hub, în cadrul evenimentului ”Directiva (UE) 2302/2015. Provocări și oportunități în industria turismului” organizat de BusinessMark.

Președinte, Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România.
Președinte, ASOCIAȚIA INFOCONS  (fosta Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din Romania ) Asociația InfoCons a fost înființată în anul 2003 pentru a veni în întampinarea nevoilor consumatorilor din România. Până în prezent a desfasurat și desfasoară o activitate neîntreruptă, bucurându-se de recunoaștere națională și internațională, fiind membră în diferite organizații,...
Președinte al Consiliului Director, ASOCIAȚIA ANALIȘTILOR FINANCIAR-BANCARI DIN ROMÂNIA Iancu Guda este responsabil pentru dezvoltarea liniilor de servicii ca şi Director General al Coface Credit Management Services, acumulând o experiență de peste 12 ani privind managementul riscului de credit în cadrul companiei. Începând cu anul 2013, este lector asociat la Institutul Bancar Român, unde predă...
Avocat-Partener, PĂCURARU, ILIESCU, MĂZĂREANU & ASOCIAȚII   Cosmin Iliescu a acumulat o experiență considerabilă în domeniul dreptului societăților comerciale, dreptului asigurărilor, fuziunilor, achizițiilor și imprumuturilor, dreptului concurenței, legislației privind voucherele de masă, acordurilor de licență software. O altă specializare principală a dlui Iliescu este funcționarea societăților comerciale, cresterea capitalului, cesiune, fuziuni, proceduri de gestionare, acorduri...
Manager Departament Subscriere, GOTHAER ASIGURĂRI REASIGURĂRI Mihuț Mărculescu este Manager Departament Subscriere în cadrul Gothaer Asigurări Reasigurări, funcție pe care o deține din Noiembrie 2016, fiind responsabil de coordonarea întregii activități de subscriere a societății. Mihuț are o experiență de peste12 ani în sectorul asigurărilor și anterior poziției curente a coordonat, din anul 2010, în calitate de Șef Serviciu Asigurări Riscuri Financiare,...
  • Pachetele de servicii turistice garantate 100%. Cum ne adaptăm Directivei (UE) 2015/2302 transpusă prin OG 2/2018? Soluții pentru adaptare și transformarea provocărilor în oportunități.
  • Think fast. Licențele de turism pentru activitatea de organizare – puse sub semnul întrebării de Directiva privind garantarea pachetelor turistice? Ce soluții avem la dispoziție și cum ne putem adapta rapid?
  • Hope for the best, prepare for the worst. Insolvența - cum ne pregătim pentru eventualitatea unei astfel de situații și cum ne adaptăm viziunea de business pentru ca aceasta să rămână în plan teoretic?
  • The customer centric era. Într-o lume în care consumatorul este elementul central al strategiilor de business, cum arată situația în segmentul agențiilor de turism? Opțiuni de adaptare a agențiilor de turism la viziunea globală în materie de relație cu consumatorii.
  • It’s a matter of trust. Încrederea - element ce influențează tot mai mult decizia de cumpărare. Cât de important este să cunoaștem percepția consumatorului asupra ofertelor turistice și să îi conducem spre un teren al încrederii? Garantarea pachetelor turistice - premisă necesară în crearea unei culturi a încrederii?
  • Perspective switch. În contextul digitalizării și tehnologizării, consumatorul are la dispoziție instrumente de planificare a propriilor vacanțe, dar și opțiunea unei facile colaborări cu agenții de turism străine. Având acest lucru în vedere, dar și luând în considerare exemplele agențiilor de turism intrate în insolvență, ce argumente putem oferi consumatorilor pentru a apela în continuare la agenții de turism locale? Garanția propriei investiții financiare, un element menit să protejeze, dar și să motiveze consumatorul?
  • Business sustainability. Agențiile de turism - între trendul de creștere a profitabilității în sectorul turismului și vulnerabilitate financiară. Care sunt principalele elemente ce țin companiile de profil în instabilitate și ce soluții de management și businsess strategy au la dispoziție pentru încadrarea într-o zonă a stabilității și dezvoltării?
  • Business plan. Cum putem adapta strategiile de business astfel încât, ținând cont de realitatea pieței, dinamica plăților, sezonalitate și concurență, să diminuăm riscurile, să evităm blocajele financiare și să vizăm dezvoltarea sustenabilă?
  • Think big. Potențialul de business ascuns în spatele provocării asigurării integrale a pachetelor turistice. Prin oferirea unui pachet de servicii turistice garantat 100%, va crește business-ul agenției de turism? Ce oportunități de business aduce această modificare legislativă?
Detaliile Evenimentului
Parteneri