
- Acest eveniment a trecut.

Positive Business 2022
Fie că ne uităm spre noul consumator sau spre reglementările instituțiilor internaționale, este evident că presiunea asupra companiilor de a îmbrățișa o abordare sustenabilă este foarte mare. În contextul pandemiei actuale, al climatului politic și chiar militar, al dificultăților economice, al schimbărilor climatice, discuția despre responsabilitate nu mai poate fi evitată de nimeni. A sosit momentul ca lumea business să mute accentul de pe acțiuni punctuale, cu beneficii pe termen scurt, menite mai degrabă să repare. Este momentul ca organizațiile să adopte o strategie unitară, pe termen lung, cu privire la impactul real pe care îl au. Nu este o misiune ușoară, dar este singura soluție, iar cei ce vor porni primii de la linia de start vor avea cu siguranță mai multe de câștigat pe termen lung.
Discutăm despre responsabilitate și sustenabilitate pe 13 decembrie 2022, la POSITIVE BUSINESS, eveniment ce se va desfășura în format hibrid: „in person”, la Hotel Radisson Blu și virtual, pe platforma MyConnector.
- Prezentări
-
LILIANA CAIMACAN
Professor of Marketing & Innovations Hult International Business School -
DANIEL RUKARE
Professor of Practice in Innovation and Entrepreneurship Hult International Business School -
TEODORA MĂRĂCINEANU
Marketing Director Electrolux Romania -
HENNING DRAGER
Global Sustainability Director BDO International -
JOERI MOONS
Sustainable Development Leader Decathlon Belgia -
RALUCA DASCĂLU
Communications Manager JYSK România -
ELENA DOMS
Sustainability Service Lead Ensur
- Prezentări
-
ANNA KROTOVA
Director, Sustainability Mambu -
MIRCEA ILIE
Sustainability Leader IKEA Romania -
ANCA ROMAN
Corporate Affairs & Communication Manager FrieslandCampina Romania -
LEO GUTSON
Associate Partner & Head of Sustainability Netmind - a BTS Company -
MIRELA NEMȚANU
CEO HOSPICE Casa Speranței -
SARAH GARCIA
Head of Markets Development B Lab Europe
Discount de grup:
- 10% – 2 participanți
- 15% – 3 participanți
- 20% – 4+ participanți
- hard times, what is our mission? Lumea trece prin multe în ultima vreme. Pandemia a avut multe efecte negative cu care încă ne confruntăm. În Europa, războiul neașteptat din Ucraina are un impact major din punct de vedere social, politic și economic. Care este responsabilitatea mediului business în acest context? Cum au reacționat companiile, cu gestionează această criză?
- future proof circular business models. Care sunt bazele modelelor de business sutenabil? Cum se raportează acestea la viitor și de ce sunt importante pentru companiile ce își planifică strategic următorii ani?
- part of the deal. Uniunea Europeană, prin directivele și reglementările adoptate privind sustenabilitatea prin Green Deal, dar și obiectivele COP26, aduc țările și mediul de afaceri într-un context de transformare cu termen limită. Care sunt principalele obiective pe care companiile din România trebuie să le urmărească pentru a se alinia normelor internaționale? La ce alte schimbări sau adăugiri ne așteptăm pentru perioada următoare?
- tech doing good. Cum poate tehnologia susține dezvoltarea sustenabilă a companiilor? Rolul în urmărire și măsurare, în reducerea impactului negativ, în creșterea eficienței financiare și a productivității, dar și în implementarea unor soluții inovatoare.
- sustainable finance & ethical investments. SRI – Sustainable Responsible Investing și valoarea dincolo de aspectul monetar. Care sunt principiile sustainable finance? Value-led sustainability și performanța financiară. Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR).
- sharing economy. Materialele prime sunt tot mai scumpe, reducere consumului este vitală, iar tehnologia atinge constant noi apogee. În acest context, cât ne așteptăm să crească „sharing economy”? Care este contribuția acestui segment la nivel de sustenabilitate și care sunt posibilele efecte negative?
- the new digital world. Lumea evoluează. Automatizarea și digitalizarea nu mai sunt cuvinte asociate viitorului, ci prezentului. Generează acest lucru o prăpastie în societate? Cum putem să gestionăm în mod etic acest fenomen?
- brand transformation. Ce presupune o transformare de brand pe baza principiilor de sustenabilitate?
- momentum. Schimbările climatice și efectul asupra business-urilor. Care este impactul operațional și cum migrăm din zona de reactivitate în cea de proactivitate?
- innovation. În contextul presiunii de a găsi soluții de business sustenabile pe care companiile o resimt, inovația este abordarea corectă. Ce inovații au uimit ieri și reprezintă normalitatea azi? Ce inovații ne uimesc azi și cum ne imaginăm viitorul cu ele? Soluții de reciclare, refolosire, materiale inovatoare, inovații operaționale, tehnologii emergente.
- corporate digital responsibility. Ce înseamnă responsabilitate digitală și importanța sa în contextul digitalizării rapide a companiilor. De la cyber-security, practici etice în AI, digital diversity & inclusion, protecția datelor și privacy, cum acoperă companiile toate aceste aspecte ce țin de responsabilitate și managementul informațiilor într-un mod sustenabil?
- new consumer, new ways. Deși produsele promovate drept sustenabile nu dețin o cotă de piață foarte mare, cererea este în creștere, cu atât mai mult în rândul generațiilor tinere, deși prețurile sunt mai mari. Privind spre obiceiurile consumatorului modern și judecând după trendurile globale, cum ne așteptăm să evolueze acest segment și cum integrăm aceste tendințe în strategia de business?
- next-gen products. Cum echilibrezi raportul – a produce produse sustenabile și a produce produse într-un mod sustenabil. Design, creare, fabricare, transport, utilizare și eliminare – toate sunt etape ce definesc sustenabilitatea unui produs. Materiale alternative sustenabile, proveniența materiilor prime, posibilitatea de a fi reciclate, modul de producție și impactul fabricării, longevitatea produselor, selectarea furnizorilor locali sunt doar câteva dintre micile măsuri ce compun efecte majore. Cum arată produsele next-gen?
- employer branding. Eforturile companiilor de a atrage și reține talente au crescut constant în ultimii ani. Investițiile în zona de employer branding au căpătat noi și noi proporții. Cât de importantă este sustenabilitatea și responsabilitatea unei comapanii în viziunea angajaților? Cum comunici transparent și autentic impactul pe care compania îl are asupra lumii?