Loading Events
  • This event has passed.

Tax & Finance Forum 2024

Tax & Finance Forum va aborda cele mai importante aspecte și noutăţi legislative cu impact fiscal, principalele provocări pentru contribuabilii români și soluții de adaptare la noile prevederi.

Evenimentul organizat de BusinessMark, adresat atât companiilor din mediul privat, cât și celor din sectorul public, va avea loc pe 6-7 noiembrie 2024, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Vom prezenta și analiza, alături de experți din cele importante companii de consultanță prezente pe piața românească: tendințe legislative și fiscale la nivel international, aspecte privind noutățile fiscale 2024-2025, principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală, digitalizarea administrației fiscale din România și implicațiile pentru contribuabili, noutăți privind prețurile de transfer, modificări privind impozitul pe profit, TVA – tendințe, provocări legislative, deducere, ajustări, rambursare, abordarea ECJ, exemple practice, aspecte privind impozitarea persoanelor fizice, perspective și tendințe în inspecțiile fiscale în 2025, aspecte facilitățile fiscale în România, trenduri privind ESG (Environmental, social, and governance) și impactul asupra organizațiilor.

Tax & Finance Forum va include o conferință (6 noiembrie) și seminare de câte două ore (7 noiembrie) ce vor acoperi cele mai de interes subiecte de fiscalitate pentru mediul de afaceri.

*Participarea la eveniment echivalează cu 5 ore de pregătire profesională pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali

Detaliile evenimentului

Audiență

  • Directori financiari
  • Manageri taxe
  • Consultanți fiscali
  • Directori economici
  • Directori contabili
  • Controlleri financiari
  • Contabili
  • Auditori
  • Analiști financiari
  • Directori generali
  • Antreprenori

Program 6 noiembrie - Conferință

Oră
Sesiune
Speaker
08:30
WELCOME COFFEE ȘI ÎNREGISTRAREA PARTICIPANȚILOR
09:00
SESIUNEA I

Prezentări și Q&A

11:45
BUSINESS LUNCH
12:30
SESIUNEA A II-A

Prezentări și Q&A

14:30
BUSINESS COFFEE BREAK
14:45
SESIUNEA A III-A

Prezentări și Q&A

17:00
ÎNCHEIEREA CONFERINȚEI

Program 7 noiembrie - Seminare

Oră
Sesiune
Speaker
08:30
WELCOME COFFEE ȘI ÎNREGISTRAREA PARTICIPANȚILOR
INFORMAȚII UTILE

Seminarele vor avea o durată de câte două ore fiecare și se vor desfășura câte trei în paralel. Puteți participa la un singur seminar din fiecare interval (09:00 – 11:00,  11:30 – 13:30,  14:15 – 16:15).

09:00
SEMINAR S1 - Crowe România

Impozit pe profit & impozit pe veniturile microîntreprinderilor – unde suntem în prezent.

  • Impactul principalelor modificări introduse la începutul anului;
  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) vs impozit pe profit, provocări practice.

Birocrația digitalizării, sprijin sau povară pentru contribuabili? Cum se vor face inspecțiile fiscale în viitor.

  • e-Romania. Procesul digitalizării ANAF față de alte state membre;
  • Implementarea sistemelor e-Factura și e-Transport de către autorități;
  • Aspecte practice și dificultățile întâlnite de contribuabili în transmiterea informațiilor prin sistemele ANAF;
  • Birocrația digitalizării. Analiza informațiilor transmise prin sistemele ANAF și impactul lor la nivelul contribuabililor;
  • Cum ar putea arăta viitorul inspecțiilor fiscale în România.
09:00
SEMINAR S2 - BDO România

Remunerarea eficientă a salariaților, administratorilor și colaboratorilor. Cum gestionăm mai multe tipuri de personal și riscurile aferente?

  • Tratamentul fiscal al principalelor beneficii acordate salariaților, administratorilor și colaboratorilor.
  • Colaboratori independenți: Cum analizează autoritățile fiscale și instanțele de judecată criteriile de independență prevăzute de Codul fiscal (inclusiv în cazul colaboratorilor persoane juridice)?
  • Ce schimbări fiscale cu impact asupra salariaților, administratorilor și colaboratorilor sunt preconizate pentru anul 2025?
09:00
SEMINAR S3 - EY România

Provocări în Taxe Indirecte: tendințe, soluții și perspective

  • Cauze CJUE care pot schimba jocul în inspecțiile de TVA
  • AEO și Vămuirea Centralizată: avantaje competitive la nivel național și european
  • Impactul CBAM asupra companiei tale: Ce trebuie să știi despre noua raportare ?
  • DANIELA NEAGOE

    Senior Manager, Departamentul de Taxe Indirecte EY România
  • CRISTINA GALIN

    Senior Manager, Departamentul de Taxe Indirecte EY România
  • SÎNZIANA RADU

    Manager, Departamentul de Taxe Indirecte EY România
11:00
BUSINESS COFFEE BREAK
11:30
SEMINAR S4 - NOA

Din culisele reorganizărilor – Ghid pentru fuziuni, divizări și alte forme

  • Considerații generale asupra oportunității unei reorganizări, subliniind motivele pentru care o reorganizare ar trebui luată în calcul;
  • Aspecte practice privind reorganizarea unui business prin prisma deciziei de a reorganiza arhitectura unui business;
  • Fuziuni, Divizări, Aporturi și alte forme de organizare – aspecte practice fiscale, financiare și juridice;
  • Studii de caz cu prezentarea modelelor care asigură succesul și indicarea detaliilor care ar putea îngreuna un proces de reorganizare sau care ar putea chiar conduce către eșec;
  • Aspecte privind implementarea structurii post reorganizare;
  • Politici de prețuri de transfer post reorganizare;
  • Structuri de holding și cash-pooling;

 

În contextul economic și de business tot mai dinamic, abilitatea de a înțelege și gestiona schimbările structurale și strategice ale unei organizații este crucială. Prin acest workshop, participanții vor fi ghidați într-o călătorie captivantă prin lumea reorganizărilor, fuziunilor, divizărilor și tranzacțiilor și vor avea acces la instrumentele și cunoștințele necesare pentru a aborda aceste procese cu încredere și eficiență la nivel holistic. Workshopul va analiza aspectele cheie pe care participanții ar trebui să le cunoască din perspectiva fiscală, juridică, dar și financiară, astfel încât să poată coordona un proces transformațional mai ușor, tocmai prin înțelegerea conexiunilor între disciplinele implicate.

11:30
SEMINAR S5 - AS Partners
  • Alegerea și temporizarea remediilor împotriva deciziilor de impunere
  • Limitarea expunerii fiscale și răspunderii
  • Înlesniri și facilități fiscale
  • Aspecte transfrontaliere (MAP)
  • Management-ul executării silite
11:30
SEMINAR S6 - Deloitte România

Impactul noilor reguli cu privire la impozitul minim global în România

  • Introducere și status actual al legislației;
  • Aspecte specifice privind modalitatea de calcul pentru impozitul minim global;
  • Reguli și scutiri aplicabile în perioada tranzitorie;
  • Aplicarea raportării de la țară la țară în scopul impozitului minim.
13:30
BUSINESS LUNCH
14:15
SEMINAR S7 - Global Tax and Business Advisory

Practica curentă în inspecțiile fiscale

  • Tipuri de controale fiscale și obiectivele lor
  • Tendințe de viitor în inspecțiile fiscale din România
  • Deficiențe frecvent constatate în inspecțiile fiscale și bune practici pentru contribuabili
  • CRISTINA MOGOS

    Head of Tax Consultancy Global Tax and Business Advisory
14:15
SEMINAR S8 - Cabot Transfer Pricing

Prețuri de transfer – întrebări practice

Aspecte fiscale – RO e-Transport

  • Prezentare generală – cadrul legal:
    • Transporturi monitorizate
    • Persoane vizate
    • Date și informații care trebuie furnizate
    • Codul UIT
  • Obligațiile utilizatorilor, operatorilor de transport și conducătorilor vehiculelor versus sancțiuni
  • Situații practice
  • Întrebări și răspunsuri
14:15
SEMINAR S9 - PwC România

SAF-T și e-TVA: Următorii pași pentru contribuabili

  • Contextul global și local în care au fost (și sunt) introduse măsurile de digitalizare
  • Cum îmbunătățim calitatea datelor raportate în SAF-T? Explicarea testelor de consistență publicate de ANAF și alte recomandări suplimentare cu privire la fluxul lunar de lucru
  • Tablou legislativ e-TVA. Pașii concreți pentru analiza Decontului precompletat și preîntâmpinarea Notificărilor de conformare
  • Scenarii de lucru pentru armonizarea SAF-T și e-TVA.
  • Cum se schimbă funcția de taxe din cadrul organizațiilor în acest nou context / concluzii pentru viitor.

 

16:15
ÎNCHEIEREA EVENIMENTULUI

Bilete

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Biletele nu mai sunt disponibile

Discount de grup:

  • 10% – 2 participanți
  • 15% – 3 participanți
  • 20% – 4+ participanți
  • Tendințe legislative și fiscale la nivel internațional. Noutăți privind politicile fiscale în Uniunea Europeană. Strategia fiscală a României și armonizarea legislației românești cu cea globală.
  • Noutățile fiscale 2024-2025. Principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală.
  • Măsurile fiscale ale anului 2024: între formalități și principii.
  • Digitalizare. Transformare. Aspecte privind taxarea în economia digitală. Adaptarea autorităților fiscale. Digitalizarea administrației fiscale din România și implicațiile pentru contribuabili. Noutăți pentru 2025.
  • e-TVA, e-Factura, e-SAF-T, RO e-Transport: Ce urmează pe agenda administrației fiscale?
  • Prețurile de transfer – subiect cu miză mare pentru ANAF. Care sunt categoriile de companii cu risc de inspecție fiscală? Inspecții fiscale recente, exemple. Ce pot face contribuabilii pentru cunoașterea și diminuarea riscurilor fiscale?
  • Impozitele directe – de la impozitul pe profit la impozitul minim. Perspective locale și internaționale.
  • Aplicarea convențiilor pentru evitarea dublei impuneri, începând cu 2024, în contextul MLI (Convenția multilaterală pentru implementarea în cadrul tratatelor fiscale a măsurilor legate de prevenirea erodării bazei impozabile și a transferului profiturilor).
  • Perspective și tendințe în inspecțiile fiscale în 2024. Trenduri, tematica abordată în controalele fiscale și provocările practice ale contribuabililor. Aspecte privind inspecțiile autorităților fiscale privind TVA, impozitul pe profit și venit, contribuții sociale.
  • Disputele fiscale ale momentului: inspecțiile fiscale și impactul transfrontalier al deciziilor ANAF în activitatea unui grup multinațional.
  • Aspecte privind impozitarea persoanelor fizice.
  • Fiscalitatea și sportul – impozitarea contractelor de activitate sportivă.
  • Ce înseamnă CBAM după primul an de raportare.
  • Taxa pe proprietate – un cost în creștere în sectorul imobiliar.
  • Avantaje extrasalariale pentru angajații societăților din România.
  • Schimbare prin reorganizare.
  • Modificări privind impozitul pe profit.
  • Obligațiile declarative pentru finalul anului 2024.
  • Aspectele ce trebuie avute în vedere pentru închiderea exercițiului financiar 2024 – abordare fiscală și contabilă.

Pe 7 noiembrie, în cea de-a doua zi evenimentului, vor avea loc seminare de câte două ore, care vor acoperi cele mai de interes teme de fiscalitate pentru mediul de afaceri.

Printre subiectele abordate în cadrul seminarelor se regăsesc: aspecte privind noutățile fiscale 2024-2025, principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală, noutăți privind impozitul pe profit, TVA, prețurile de transfer, RO e-Transport, impozitarea persoanelor fizice și contribuțiile sociale, impactul noilor reguli cu privire la impozitul minim global în România, aspecte privind reorganizările – ghid pentru fuziuni, divizări și alte forme, tax technology, practica curentă în inspecțiile fiscale.

Specialiști ai companiilor EY, Deloitte, PwC, BDO, Crowe, Cabot Transfer Pricing, NOA Group, Global Tax and Business Advisory si ASP Advisors au confirmat susținerea de seminare, pe teme dedicate.

Seminarele se vor desfășura câte 3 în paralel, iar fiecare seminar va avea o durată de 2 ore. Participanții opta pentru un singur seminar din fiecare interval alocat (09:00 – 11:00,  11:30 – 13:30,  14:15 – 16:15).

 


SEMINAR S1 – susținut de   

Impozit pe profit & impozit pe veniturile microîntreprinderilor – unde suntem în prezent.

  • Impactul principalelor modificări introduse la începutul anului;
  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) vs impozit pe profit, provocări practice.

Birocrația digitalizării, sprijin sau povară pentru contribuabili? Cum se vor face inspecțiile fiscale în viitor.

  • e-Romania. Procesul digitalizării ANAF față de alte state membre;
  • Implementarea sistemelor e-Factura și e-Transport de către autorități;
  • Aspecte practice și dificultățile întâlnite de contribuabili în transmiterea informațiilor prin sistemele ANAF;
  • Birocrația digitalizării. Analiza informațiilor transmise prin sistemele ANAF și impactul lor la nivelul contribuabililor;
  • Cum ar putea arăta viitorul inspecțiilor fiscale în România.

Seminar susținut de:

  • Mihai Erculescu, Senior Tax Manager, Crowe România
  • Dragoș Bădescu, Tax Manager, Crowe România

SEMINAR S2 – susținut de   

Remunerarea eficientă a salariaților, administratorilor și colaboratorilor. Cum gestionăm mai multe tipuri de personal și riscurile aferente?

  • Tratamentul fiscal al principalelor beneficii acordate salariaților, administratorilor și colaboratorilor.
  • Colaboratori independenți: Cum analizează autoritățile fiscale și instanțele de judecată criteriile de independență prevăzute de Codul fiscal (inclusiv în cazul colaboratorilor persoane juridice)?
  • Ce schimbări fiscale cu impact asupra salariaților, administratorilor și colaboratorilor sunt preconizate pentru anul 2025?

Seminar susținut de:

  • Dan Bărăscu, Head of Tax, Partener, BDO România
  • Claudiu Ioniță, Tax Director, BDO România
  • Raluca Andrei, Avocat, Partener, Tudor, Andrei si Asociații SPARL, BDO Legal

SEMINAR S3 – susținut de    

Provocări în Taxe Indirecte: tendințe, soluții și perspective

  • Cauze CJUE care pot schimba jocul în inspecțiile de TVA
  • AEO și Vămuirea Centralizată: avantaje competitive la nivel național și european
  • Impactul CBAM asupra companiei tale: Ce trebuie să știi despre noua raportare ?

Seminar susținut de:

  • Daniela Neagoe, Senior Manager, Departamentul de Taxe Indirecte, EY România
  • Cristina Galin, Senior Manager, Departamentul de Taxe Indirecte, EY România
  • Sînziana Radu, Manager, Departamentul de Taxe Indirecte, EY România

SEMINAR S4 – susținut de

Din culisele reorganizărilor – Ghid pentru fuziuni, divizări și alte forme

  • Considerații generale asupra oportunității unei reorganizări, subliniind motivele pentru care o reorganizare ar trebui luată în calcul;
  • Aspecte practice privind reorganizarea unui business prin prisma deciziei de a reorganiza arhitectura unui business;
  • Fuziuni, Divizări, Aporturi și alte forme de organizare – aspecte practice fiscale, financiare și juridice;
  • Studii de caz cu prezentarea modelelor care asigură succesul și indicarea detaliilor care ar putea îngreuna un proces de reorganizare sau care ar putea chiar conduce către eșec;
  • Aspecte privind implementarea structurii post reorganizare;
  • Politici de prețuri de transfer post reorganizare;
  • Structuri de holding și cash-pooling;

În contextul economic și de business tot mai dinamic, abilitatea de a înțelege și gestiona schimbările structurale și strategice ale unei organizații este crucială. Prin acest workshop, participanții vor fi ghidați într-o călătorie captivantă prin lumea reorganizărilor, fuziunilor, divizărilor și tranzacțiilor și vor avea acces la instrumentele și cunoștințele necesare pentru a aborda aceste procese cu încredere și eficiență la nivel holistic. Workshopul va analiza aspectele cheie pe care participanții ar trebui să le cunoască din perspectiva fiscală, juridică, dar și financiară, astfel încât să poată coordona un proces transformațional mai ușor, tocmai prin înțelegerea conexiunilor între disciplinele implicate.

Seminar susținut de:

  • Mircea Dumitrașcu, Founder & Partner, NOA Group
  • Diana Roșu, Tax Director, NOA Group

SEMINAR S5 – susținut de   

  • Alegerea și temporizarea remediilor împotriva deciziilor de impunere
  • Limitarea expunerii fiscale și răspunderii
  • Înlesniri și facilități fiscale
  • Aspecte transfrontaliere (MAP)
  • Management-ul executării silite

Seminar susținut de:

  • Vlad Grosu, Managing Associate, ASP Advisors

SEMINAR S6 – susținut de

Impactul noilor reguli cu privire la impozitul minim global în România

  • Introducere și status actual al legislației;
  • Aspecte specifice privind modalitatea de calcul pentru impozitul minim global;
  • Reguli și scutiri aplicabile în perioada tranzitorie;
  • Aplicarea raportării de la țară la țară în scopul impozitului minim.

Seminar susținut de:

  • Ana Petrescu-Mujdei, Senior Manager, Impozitare Directă, Deloitte România

SEMINAR S7 – susținut de

Practica curentă în inspecțiile fiscale

  • Tipuri de controale fiscale și obiectivele lor
  • Tendințe de viitor în inspecțiile fiscale din România
  • Deficiențe frecvent constatate în inspecțiile fiscale și bune practici pentru contribuabili

Seminar susținut de:

  • Cristina Mogos, Head of Tax Consultancy, Global Tax and Business Advisory

SEMINAR S8 – susținut de   

Prețuri de transfer – întrebări practice. Aspecte fiscale – RO e-Transport

  • Prezentare generală – cadrul legal:
    • Transporturi monitorizate
    • Persoane vizate
    • Date și informații care trebuie furnizate
    • Codul UIT
  • Obligațiile utilizatorilor, operatorilor de transport și conducătorilor vehiculelor versus sancțiuni
  • Situații practice
  • Întrebări și răspunsuri

Seminar susținut de:

  • Alina Andrei, Partener, Cabot Transfer Pricing
  • Cristina Săulescu, Partener, Cabot Transfer Pricing
  • Laura Bîrleanu, Consultant Prețuri de Transfer, Cabot Transfer Pricing

SEMINAR S9 – susținut de   

SAF-T și e-TVA: Următorii pași pentru contribuabili

  • Contextul global și local în care au fost (și sunt) introduse măsurile de digitalizare
  • Cum îmbunătățim calitatea datelor raportate în SAF-T? Explicarea testelor de consistență publicate de ANAF și alte recomandări suplimentare cu privire la fluxul lunar de lucru
  • Tablou legislativ e-TVA. Pașii concreți pentru analiza Decontului precompletat și preîntâmpinarea Notificărilor de conformare
  • Scenarii de lucru pentru armonizarea SAF-T și e-TVA.
  • Cum se schimbă funcția de taxe din cadrul organizațiilor în acest nou context / concluzii pentru viitor.

Seminar susținut de:

  • Anca Macovei, Director, Tax Technology, PwC România
  • Izabela Stoicescu, Senior Manager, PwC România
  • Corina Mortici, Senior Manager, PwC România

 

 

Descoperă aici care au fost concluziile specialiștilor invitați la ediția precedentă!

 

TAX / ACCOUNTING / FINANCIAL  EVENTS 2013-2024

  • 74 EVENIMENTE dedicate departamentului financiar organizate în București și principalele orașe ale României
  • +980 SPEAKERI
  • +12 300 PARTICIPANȚI
  • 97% dintre participanți au declarat că obiectivele lor au fost îndeplinite
  • 98% dintre participanți au apreciat calitatea evenimentului excelentă sau bună
  • +25 parteneri media/ eveniment , +50 preluări media pre și post conferință/ eveniment

Sponsori & parteneri

Parteneri:

Suport tehnic oferit de:

Eveniment susținut de:

Partener de monitorizare:

Parteneri media:

Galerie

Articole care te-ar putea interesa

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.