Milenialii și generația Z setează noi tendințe în sectorul imobiliar
Când piața imobilară s-a prăbușit în urmă cu 10 ani, se preconiza că milenialii vor deveni o generație nomadă.
Potrivit Urban Institute, în 2015 37% dintre mileniali erau proprietari de locuințe, înregistrând o scădere de 8% față de generația X (cu vârste cuprinse între 25-34). Câteva teorii despre tendințele de comportament ale generației mileniale se dovedesc a fi corecte, însă nu datorate prăbușirii pieței imobiliare.
Milenialii – următorii cumpărători de imobiliare
În timp ce alegerile stilului de viață și dorința de neconformitate au contribuit la creșterea ratei de închiriere a proprietăților în rândul milenialilor, unul dintre principalii factori care determină această generație să își îndrepte atenția către achiziționarea unei locuințe este, în mod ironic, chiriile prea ridicate. Însă care este parcursul achiziției în cazul generațiilor noi?
Căutările încep desigur în mediul online. Însă milenialii precum și generația Z sunt dispuși să facă un pas înainte, iar fintech-urile imobiliare știu asta. Tururi în realitatea virtuală, aplicații rapide de credit ipotecar și livestreaming pentru locuințe sunt doar câteva dintre metodele inovatoare care ajută noile generații să decidă asupra achiziției de locuințe.
Tururile virtuale – Noul trend în industria de imobiliare?
Se pare că noile generații sunt foarte receptive când vine vorba de un tur virtual al potențialei viitoare locuințe. În SUA, Coldwell Banker Real Estate a interogat 3.000 de respondenți pentru a măsura interesul față de tururile virtuale. Așadar, se pare că 77% dintre aceștia doresc să efectueze tururi VR înainte de a vizita locuințele, în timp ce 84% își doresc să vadă înregistrări video. În plus, mai mult de două treimi dintre respondenți apelează la tururi VR deoarece vor să vadă cum arată mobila și mai mult de 62% dintre aceștia aleg să închidă tranzacția cu un agent imobiliar care pune la dispoziție o astfel de tehnologie.
Credite ipotecare mai rapide datorită tehnologiei
Deși s-a petrecut mult timp și efort pentru a înțelege comportamentul milenialilor și a generației Z, precum și preferințele lor de cumpărare în materie de locuințe, piața este pregătită să întâmpine o nouă schimbare a tendințelor de cumpărare. Nu numai că tehnologia ajută noile generații în procesul de căutare a locuințelor, dar schimbă modul în care oamenii aplică și le sunt acordate creditele ipotecare. Acum instituțiile financiare fac posibilă aplicarea pentru un credit imobiliar doar în câteva minute. Împrumutul se închide în mai puțin de o lună, lucru pe care creditorii tradiționali nu îl pot oferi.
Comenzile vocale își fac loc și în sectorul de real estate
Încă în faze incipiente pentru dezvoltarea acestei tehnologii în sectorul imobiliar, comanda vocală de căutare pare să fie următorul punct de plecare în inovația imobiliară. În Huston Texas, există deja o aplicație în dezvoltare, și anume un asistent personal, dezvoltat exclusiv pentru piața de imobiliare. Utilizatorii pot pune întrebări despre proprietate și pot obține răspunsuri 24/24. Compania dezvoltă aplicația pentru piața imobilairă rezidențială, însă urmează să integreze acest serviciu si în sectorul proprietăților comerciale.