Worksounds, S01E01. Oana Munteanu & Gina Cruceru: Mediul de afaceri, un pilon important în educația și pregătirea tinerilor? Între necesitate și responsabilitate
Lansăm Worksounds, un podcast BusinessMark despre muncă și HR, despre transformare și viitor, despre agilitate și progres. În cadrul primului episod invitatele noastre despre cum a ajuns mediul de afaceri să fie un pilon important în educația din România, în pregătirea tinerilor, de ce este acest lucru o necesitate și în ce măsură este o responsabilitate.
Le avem ca invitate pe Oana Munteanu, Director, People & Organization, PwC România și Gina Cruceru, HR Group Director, Rompetrol – KMG International.
„Cum crezi tu că un parteneriat între mediul de business și instituțiile școlare ar putea să meargă la următorul nivel, să nu fie doar câteva flori cu care nu se face primăvară?”, a întrebat Oana Munteanu.
„Mediul de business dispune și de resursele financiare și de resursele umane – aici contează, foarte mult, pentru a schimba jocul, numărul. În momentul în care din ce în ce mai mulți dintre noi – eu, tu, BusinessMark, toată lumea se implică în sprijinirea educatorilor – pentru că nu putem să ne așteptăm de la ei să fie salvatorii. Revin puțin la ceea ce tot repet eu: suntem liderii pe care-i așteptăm. Dorința noastră sau așteptarea noastră ca directorul de școală sau profesorul respectiv să facă educația singur nu e realistă. În momentul în care noi conștientizăm că, deși în primă instanță, ar putea părea că nu e responsabilitatea noastră creșterea, educarea copiilor altor persoane sau a studenților, elevilor, ce legătură am eu cu asta? – de fapt, este o legătură atunci când conștientizezi metaobiectivul de a construi România și de a participa la educarea noilor generații. Problema e sistemică, vine din spate mult și e nevoie de resurse adunate ca să rezolvăm problema”, a răspuns, la rândul său, Gina.
Urmărește episodul integral aici!
Oana coordonează practica de consultanţă în Resurse Umane și Dezvoltare Organizațională din PwC România, având peste 12 ani de experienţă în ţări din Europa Centrală şi de Est şi CSI, în proiecte legate de strategia de resurse umane, evaluarea eficacităţii şi proceselor legate de managementul capitalului uman, diagnosticarea şi dezvoltarea structurii organizaționale, precum și managementul schimbării, pentru diferite companii din sectoarele financiar bancar, retail şi distribuţie, utilităţi, precum şi organizaţii din sectorul public. Este certificată World@Work – Global Remuneration Practitioner și Global Saratoga – HR measurement and benchmarking.
Gina este un profesionist HR care lucrează în organizații multinaționale, în profesia de Resurse Umane de peste 15 ani, cu experiență în managementul oamenilor, precum și în toate domeniile funcționale de bază HR. Anul acesta s-au împlinit 12 ani de când s-a alăturat organizației KMG International-Rompetrol, timp în care a contribuit activ la transformarea culturii organizaționale și la creșterea angajamentului comunității Rompetrol.
În plus, în parteneriat puternic cu echipa de conducere și împreună cu marea echipă de resurse umane, Gina construiește în direcția dezvoltării personale și transformării companiei de oameni, cu misiunea de a obține un leadership conștient și autentic, precum și de a canaliza energia necesară pentru dezvoltarea și creșterea comunității. De asemenea, Gina este o susținătoare puternică a proiectelor cu impact în comunitate, cu accent în domeniul educației, fiind Ambasadorul Transformării Educației în România.
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, vom avea alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care vor discuta despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
„În cei zece ani de când am lansat BusinessMark credem că am reușit să construim o comunitate puternică de HR. Avem peste 50 de evenimente dedicate acestui domeniu în portofoliu și am avut ocazia să întâlnim specialiști dedicați, implicați, profesioniști, care reușesc să realizeze lucruri remarcabile. Simțim că misiunea noastră este de a ajuta ideile bune să circule, de a aduce conținut valoros oamenilor de business, de a sprijini progresul prin crearea contextului necesar schimbului de experiență. La finalul anului 2022 am spus că ne propunem să mărim impactul contentului pe care îl creăm în cadrul evenimentelor prin produse digitale. În acest sens a apărut Worksounds, un podcast prin care ne dorim ca vocea acestor specialiști să ajungă la cât mai mulți profesioniști din domeniu”, a precizat Andreea Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Acest proiect face parte dintr-o serie de inițiative digitale ale organizației. Pandemia a dus evenimentele BusinessMark și în mediul online, astfel că acestea își păstrează componenta hibridă chiar și acum, la trei ani de la debutul acestei perioade. În plus, BusinessMark le oferă participanților oportunitatea de a vizualiza conferințele OnDemand.
Acest episod este susținut de Rompetrol – KMG International și Pluria.
Puteți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Google Podcasts, Apple Podcast, RSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube și Facebook.