
Worksounds, S01E03. Maria Jianu & Monica Mardare: Munca viitorului – spații diferite pentru nevoi diferite
În cel de-al treilea episod al podcastului Worksounds, Maria Jianu, Commercial Real Estate Manager în cadrul Genesis Property, și Monica Mardare, Director Resurse Umane, Luxoft Romania, Luxoft Global DEI, Program PM, discută despre cum va arăta munca în viitor și cum adaptăm spațiile de lucru la nevoile actuale ale angajaților, ținând cont, totodată, de așteptările lor și de generațiile din care fac parte.
„HR-ul dictează viitorul companiei. Prin felul în care alegi oamenii și prin felul în care educi oamenii din companie și, în special, oamenii din management, chiar poți să dictezi viitorul companiei. Este ceva natural și mă bucură foarte tare că sunt oameni care au har în direcția aceasta și să facă lucrurile cu sens, să se gândească cu doi pași înainte și să nu stingă focuri, ci să prevină acele focuri și să se gândească la o strategie”, a precizat Maria Jianu, vorbind despre rolul cheie al profesioniștilor de resurse umane în companie.
În replică, Monica Mardare a răspuns: „Asta este clar, dar nu facem asta singuri, ci suntem în parteneriat cu managementul companiei și îi ascultăm și pe angajați. Suntem și receptorii feedback-ului și părerilor angajaților, dar și partenerii managerilor în stabilirea strategiei – ce urmează să facem și cum ne pregătim să ajungem acolo.”
Un subiect esențial abordat în cadrul podcastului a vizat flexibilitatea muncii, iar Maria a întrebat-o pe invitata sa cum ar putea funcționa această flexibilitate, fără a afecta productivitatea și nevoia de sincronizare a echipelor.
„Este foarte important, în tot peisajul acesta al muncii viitorului este educarea managerilor. E foarte important ca managerii echipelor să aibă empatie și încredere în oamenii pe care îi au în echipe. Asta înseamnă că pot să acorde suficientă flexibilitate, fără să le fie teamă că afectează rezultatele muncii echipei. Dar pentru asta, ei trebuie să înțeleagă ecosistemul, universul pentru fiecare angajat: ce îl motivează, ce probleme are, cum putem să acomodăm anumite lucruri din viața angajatului, pentru că sunt diverse situații din pandemie.
Oamenii s-au mutat din București și ar fi extrem de costisitor pentru ei să se mute înapoi și, atunci, am închiriat spații de coworking în alte zone din România. Noi tot sperăm să îi aducem înapoi la un moment dat, dar este un proces. Pandemia i-a grăbit pe toți să ia niște decizii, dar acum fiecare simte că are destul timp să se gândească și să vadă ce are de făcut (…).
Cred că spațiile de lucru trebuie amenajate în așa fel încât să acomodeze orice fel de așteptare – mai ales acum, când oamenii au fost obișnuiți să lucreze nu numai de acasă, ci de oriunde. Eu am așa o viziune a unui spațiu de lucru în care ai și canapele cu mașina de cafea, să poată sta pe canapea, cu laptopul în brațe, să lucreze, și spații mai izolate și individuale, și spații de co-creare unde să stea mai mulți în echipă și să dezbată idei noi și inovative. Nu mai văd spațiul de lucru ca pe acel loc unde ai birourile așezate într-un șir și oamenii stând față în față, cu căștile pe urechi, să nu se deranjeze unul pe celălalt”, a mai spus ea.
Urmărește episodul integral aici!
Monica Mardare are o experiență de mai mult de 20 de ani în domeniul resurselor umane și pe parcursul activității sale a fost implicată direct în stabilirea strategiilor de dezvoltare organizațională și integrarea operațională a unor noi locații din SUA și Europa, a contribuit la proiectarea de politici și practici care să asigure creșterea angajamentului și a performanței, dezvoltarea și retenția talentelor.
A condus inițiativa de schimbare a culturii organizaționale, prin definirea unui nou set de valori, model de competențe și profil de leadership, iar în prezent conduce programul de Diversity, Equity și Inclusion în Luxoft.
Este absolventă a facultății de Electronică și Telecomunicații cu un Master în Economie Aplicată la Insitute for Advanced Studies din Viena.
Maria Jianu s-a alăturat echipei Genesis Property în 2022, în poziția de Commercial Real Estate Manager. Din acest rol, ea coordonează strategia de închiriere a portofoliului de peste 150.000 de metri pătrați de birouri al companiei, având două obiective principale: gestionarea cu succes a chiriașilor existenți și generarea activă de noi oportunități de închiriere.
Maria este un profesionist cu experiență acumulată în companii de top din industria imobiliară, precum Skanska și Vastint, în cadrul cărora s-a implicat în proiecte de anvergură precum Campus 6, Equilibrium, Timpuri Noi Square sau Business Garden Bucharest, atât în aria activităților de închiriere, cât și în cea de administrare a activelor.
Maria deține un master în administrarea afacerilor cu specializare în Economie Comportamentală, un program aflat la granița dintre psihologie și economie. Acesta a contribuit la dezvoltarea unei înțelegeri aprofundate privind comportamentul consumatorului final în domeniul imobiliar, eficientizând elaborarea de previziuni și soluții centrate pe client.
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, vom avea alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care vor discuta despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Acest episod este susținut de Genesis Property
Puteți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Google Podcasts, Apple Podcast, RSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube.