2023.09.28

Worksounds, S01E05. Luiza Banyai & Gina Cruceru: 5 generații lucrează împreună. Cum generăm unitate în diversitate?

În acest episod al podcastului Worksounds, Luiza Banyai, People & Companies Transformation Advisor, și Gina Cruceru, Group HR Director, Rompetrol – KMG International, discută despre acest moment unic în istoria muncii, în care 5 generații lucrează împreună în organizații, și ce pot face oamenii de HR pentru a genera unitate în diversitate.

Atunci când oamenii noștri vin în companie întâlnesc oameni care au lucrat 40 de ani sau mai mult, într-o industrie provocatoare, în care nicio zi nu seamănă cu alta, deși pare că e destul de statică, clasică. Provocările sunt majore, mai ales acum, că ne aflăm în plină tranziție. Noi suntem oamenii care construiesc tranziția către energie. Și, în acest context, reușim să îi cointeresăm fix faptul că putem da sens muncii lor, că ei înșiși își pot crea sens pentru munca lor. O motivare pe baza obiectivului mai mare, pe baza  unei misiuni. E un punct de conexiune între generații – noi toți avem nevoie de semnificație la jobul nostru, e important să știm că, la sfârșitul zilei, facem un bine, creăm valoare. Este un punct care ne unește. Plecăm de la acest lucru care ne unește și punem diversitatea, unicitatea fiecăruia dintre noi la muncă, astfel încât, la sfârșitul zilei, să fie un punct care ne unește”, a precizat Gina Cruceru.

La rândul său, Luiza Banyai a intervenit subliniind că fiecare din aceste generații – generația „tăcută”, Baby Boomers, Gen X, Millennials, Gen Z – a trăit într-un context istoric diferit, într-un context social diferit, astfel că „pot să aibă credințe limitative diferite”, dar valorile lor nu sunt neapărat diferite. În acest context, managerii și oamenii de HR au un rol extrem de important.

„Să înțelegem că managerii au un rol extrem de important în ceea ce înseamnă facilitarea, medierea, conducerea, direcționarea acestor generații și noi să fim alături acolo și să ne asumăm rolul de a nu sta în spate, ci de a fi în față, alături de ei, pentru a putea îmbunătăți această calitate a vieții într-un mod continuu și să sprijinim învățarea continuă”, a completat ea.

Gina Cruceru a mai precizat că, la nivel de Rompetrol – KMG International, sunt activi reprezentanți din toate generațiile, iar compania se pregătește și pentru intrarea generației Alpha pe piața muncii, în 2028.

Avem reprezentanți ai tuturor generațiilor active pe piața muncii și, bineînțeles, ne pregătim pentru următoarea generație care urmează să vină în piața muncii undeva în 2028. Așteptăm generația Alpha care, cu siguranță, va veni cu provocări pe care nu le-am mai întâlnit până acum. Ne-am dat și noi seama, am conștientizat că avem cele 5 generații în momentul în care au apărut complicațiile asociate. Acum 10 ani, de exemplu, nu discutam atât de mult despre blend-ul de generații din companie dar, pe măsură ce piața muncii a evoluat, relația noastră cu candidații, relația cu angajații din companie a evoluat, ne-am dat seama că [asta] vine și cu niște provocări, particularități […]

Să fim atenți la felul în care interacționează aceste generații în companie și să reușim să îi punem împreună, pentru că dacă ne dorim să regenerăm organizația e nevoie să fim atenți la orice se întâmplă. De la cei care pleacă la pensie, de la cei care vin, asigurăm transferul de cunoștințe necesar și, mai mult decât atât, să creăm climatul și cultura necesare pentru a răspunde noii generații. Ne așteptăm de la tinerii din generația Alpha să fie provocatori, să zguduie puțin terenul, având în vedere faptul că pentru ei valori importante ar fi: familia, protejarea mediului înconjurător”, a completat Gina.

Urmărește episodul integral aici!

Luiza are peste 20 ani de experiență în HR și managementul schimbării,  în trecut ocupând poziții cheie în companii precum Connex, Vodafone, A&D Pharma , Enel și  Kingfisher-BricoDepot.  Inginer, pasionată de dezvoltarea umană și organizațională, mama, coach, membră a unei echipe senzaționale susține generațiile tinere prin prezentarea conexiunilor dintre creativitate și lumea pragmatică a afacerilor. Ea este dispusă să învețe permanent lucruri noi și să împartă cu cine își dorește nu doar cunoștințele ei, dar și energia ei pozitivă. Indiferent de subiect, întotdeauna vei găsi în ea un ajutor sau un mentor de nădejde.

Gina este un profesionist HR care lucrează în organizații multinaționale, în profesia de Resurse Umane de peste 15 ani, cu experiență în managementul oamenilor, precum și în toate domeniile funcționale de bază HR. Anul acesta s-au împlinit 12 ani de când s-a alăturat organizației KMG International-Rompetrol, timp în care a contribuit activ la transformarea culturii organizaționale și la creșterea angajamentului comunității Rompetrol.

În plus, în parteneriat puternic cu echipa de conducere și împreună cu marea echipă de resurse umane, Gina construiește în direcția dezvoltării personale și transformării companiei de oameni, cu misiunea de a obține un leadership conștient și autentic, precum și de a canaliza energia necesară pentru dezvoltarea și creșterea comunității. De asemenea, Gina este o susținătoare puternică a proiectelor cu impact în comunitate, cu accent în domeniul educației, fiind Ambasadorul Transformării Educației în România.

Worksounds, un podcast BusinessMark

În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.

Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.


Acest episod este susținut de Rompetrol – KMG International și Pluria

Puteți urmări toate episoadele Worksounds pe SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastRSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube.

Disponibil si aici:

Spotify Google Podcasts Apple Podcasts RSS
Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.