Worksounds, S01E07. Mihai Găvan & Ileana Alexandru: HR Forecast. Cum va arăta anul 2024 în HR?
În acest episod al podcastului Worksounds, Mihai Găvan, Global Strategic Alliances Director, TotalSoft, și Ileana Alexandru, HR Vice President, Mega Image, discută despre provocările anului 2023 și cum va arăta anul 2024 în HR. Cei doi abordează, totodată, trendurile care se conturează pentru următorii ani, în ceea ce privește modul în care lucrăm și care va fi rolul tehnologiei în toate aceste procese.
„Retailul este un business care depinde de tehnologie. IT-ul este coloana vertebrală. Toate sistemele care funcționează în magazine sunt legate de această coloană vertebrală și, sigur, noi depindem foarte mult de date. În organizație, IT-ul, tehnologia erau o zonă pe care noi o exploram de mult. Când a venit tehnologia – și vine în continuare în zona resurselor umane, înspre oameni – cel mai mult ne-au preocupat aspectele ce țin de change management, pentru că ne-am dat seama că este o schimbare și ambiția noastră a fost să nu lăsăm pe nimeni în urmă”, a spus Ileana Alexandru.
Ea a continuat subliniind că atunci când introduc tehnologii noi, organizațiile au responsabilitatea să nu lase niciun angajat în urmă.
„Este o responsabilitate pe care cred că o au organizațiile atunci când introduc tehnologii noi să se asigure că angajații care și-au făcut treaba și și-au desfășurat activitatea într-un mod nou sunt luați în această direcție împreună. Să lăsăm oameni în urmă ar însemna ca și cum nu am fi loiali și nu am fi responsabili față de capacitatea lor de a-și desfășura activitatea profesională. Și atunci, am abordat din perspectiva change management cu foarte multă comunicare, pornind din zona de awareness, pentru că pare că învățarea este componenta principală. Și este, însă ea trebuie să se așeze pe o bază. Când vorbim despre populația din magazine, care ne preocupă în mod special, vorbim de aproximativ 10.000 de oameni, care nu sunt toți obișnuiți cu tehnologia. Și atunci, până ajungi în zona de învățare, sunt niște pași pe care trebuie să îi faci”, a mai precizat ea.
Un alt subiect abordat în cadrul podcastului a vizat generația Alpha, care va intra pe piața muncii în 2030. Dacă acum ne confruntăm cu un moment fără precedent, în care avem 5 generații ce lucrează împreună în organizații, Silent Generation, Baby Boomers, Gen X, Mllennials și Gen Z, următoarea generație va aduce și mai multe provocări organizațiilor, care trebuie să se pregătească să înțeleagă ce nevoi vor avea aceștia.
„Există un trend foarte puternic pe toate rețelele, inclusiv în zona de TV-radio, în care se promovează să faci ceea ce îți place, pentru că dacă faci ce îți place, cu siguranță nu vei munci niciodată. Te vei duce cu drag la locul de muncă sau vei face cu pasiune munca ta. Din punctul meu de vedere, este șansa acestei generații să nu mai privească locul de muncă ca pe un loc unde trebuie să facă ceva ca să primească niște bani”, a spus Mihai Găvan.
Totodată, el consideră că tehnologii precum chatGPT vor fi mai degrabă o oportunitate decât o provocare pentru angajați.
„Se tot vorbește despre chatGPT și cum o să mănânce pâinea multor oameni. Eu nu cred în lucrul ăsta. Eu cred că, dacă acei oameni dacă reușesc să înțeleagă ce înseamnă acea tehnologie, își vor elibera timp pentru ei. Dacă te uiți în companiile de tehnologie din anii 2000 cele mai mari și unicornii care au devenit ulterior, după anii 2000, sunt acele tehnologii care au reușit să înțeleagă și să aplice inovația tehnologică din anii 2000. Nu s-au mai reinventat lucruri cu un impact atât de mare, dar au reușit să aplice lucrurile inventate atunci. Eu văd că tehnologia, dacă reușim să ne punem la masă și să o înțelegem, nu vom face decât să ne eliberăm timp și să îl direcționăm spre ce dorim noi”, a continuat el.
Urmărește episodul integral aici!
Mihai Găvan are o experiență bogată în domeniul resurselor umane de peste 14 ani, cu o viziune cuprinzătoare asupra tehnologiilor, strategiilor și a celor mai bune practici în materie de resurse umane. Pornind de la nevoile cele mai de bază ale resurselor umane, cum ar fi salarizarea sau managementul general, până la planificarea carierei și managementul talentului, Mihai crede în adoptarea unor principii sănătoase de HR și integrarea lor în cultura organizațională a oricărei companii. Mihai are o diplomă de masterat în marketing și management strategic la Universitatea de Studii Economice din București și s-a alăturat TotalSoft în 2016, preluând responsabilitatea de a conduce divizia celui mai popular software dedicat managementului capitalului uman – Charisma HCM.
Ileana Alexandru este în Mega Image din 2001, cumulând 22 ani de retail. Ea este dublu licențiată, în Drept și Comunicare și Relații Publice, având și un master în Relații Publice în Marketing în cadrul ASE. Are 9 ani de experiență în drept și de 15 ani conduce departamentul de Resurse Umane, ca și Vice Președinte Resurse Umane, membru în Comitetul Executiv. În 2008 a înființat în cadrul departamentului de Resurse Umane echipa de Comunicare Internă, la care s-au adăugat, în timp, arii precum Employer Branding, Diversitate și Incluziune, Associate Experience.
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Acest episod este susținut de TotalSoft și Pluria.
Puteți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Google Podcasts, Apple Podcast, RSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube.