Worksounds, S02E01. Gina Cruceru & Ana-Maria Diceanu: Internal Voice, External Brand. Cum aliniem strategia de comunicare internă cu cea externă
În acest episod al podcastului Worksounds, care dă startul unui nou sezon, Gina Cruceru, Group HR Director, Rompetrol – KMG International și Ana-Maria Diceanu, Founder & CEO, Brain 4 Strategy, discută despre alinierea strategiei de comunicare internă cu cea externă, prin prisma „vocii” pe care compania o are în interior, în comunitățile sale, și modul în care tipurile de comunicare internă se reflectă, în exterior, asupra brandului de angajator.
„Pentru a evita decalajul de percepție și de așteptări, de perspectivă, este mult mai bine să fim cât mai aproape de esența noastră – în acord cu valorile noastre și în acord cu ceea ce suntem noi cu adevărat. Pentru că, atunci, toată lumea intră într-un joc al încrederii. Cu cât sunt mai autentic și mai vulnerabil și îmi exprim adevăratele mele abilități, probleme, provocări, diversitatea din mine, cu atât mai mult ceilalți or să mă perceapă mai aproape de realitatea mea și atunci pot să îmi răspundă într-un fel în care să fie coerent Și așa e valabil pentru toată lumea (…) Al doilea aspect foarte important este să facem împreună pânza asta organizațională a empatiei și să înțelegem că, pentru a realiza misiuni mai mari, e nevoie de colaborarea noastră, iar pentru colaborare, e nevoie să ne înțelegem unii pe ceilalți și să găsim acele puncte care ne aduc împreună, nu care ne dezbină. Un al treilea element foarte important în lumea de azi, în care tehnologia și tot ce se întâmplă în tărâmul comunicării digitale, este că toate platformele trag de noi în toate direcțiile și, pentru a rămâne centrați, cel puțin noi, ca oameni de HR, e nevoie să ne păstrăm umanitatea. Roboții vor prelua aspecte tranzacționale, dar oricât am vrea să fugim de responsabilitatea noastră reală – anume de a fi responsabili pentru creșterea noastră proprie, și atunci când ești lider, și a celorlalți, n-o s-o putem exporta niciodată. Într-o lume în care se trage de noi în toate direcțiile și avansul tehnologic e foarte ridicat, s-ar putea să fie chiar formula de a ne menține umanitatea”, a explicat Gina.
„În comunicarea externă trebuie implicate mai multe departamente, mai multe echipe. Acum mulți ani, când am început în PR, comunicarea internă era internă, comunicarea externă era externă. Comunicarea internă, de obicei, nu se dădea către o agenție. Trebuia să fie ținută în intern. Cum lucrează, acum, oamenii de HR cu oamenii de comunicare externă, cu oamenii de PR? În trecut, erau două departamente cu task-uri total diferite – acum, mi se pare că aceste task-uri, obiective, ale departamentelor se întrepătrund foarte bine și trebuie să învățăm să colaborăm”, a punctat Ana-Maria Diceanu.
Ea a mai adus în discuție, totodată, modul în care s-au transformat atât rolurile de HR, cât și cele de comunicare.
„Să lucrezi cu atâția oameni, cu atâtea generații diferite și, într-adevăr, să poți să transmiți un singur mesaj peste tot, iar acela să se regăsească în comunicarea externă, este foarte greu. Prefer comunicarea de criză și PR-ul versus HR-ul, mai ales în ziua de azi. Era mult mai ușor acum mulți ani, când HR-ul avea două-trei roluri foarte bine stabilite și acolo era – stătea în birou, nu prea îl vedeai prin companie. Acum e un cu totul alt rol. Cred că ar trebui să avem un om de HR în orice departament. Cred că ar trebui să avem un om care să fie despre oameni în orice departament, la fel cum cred că reputația și comunicarea externă stau în toate departamentele, nu doar în HR sau la PR”, a spus ea.
Urmărește episodul integral aici!
Gina contribuie în domeniul Resurselor Umane de peste 17 ani, activând în industrii dinamice precum FMCG, Retail și Oil&Gas-Energie. Gina are experiență aplicată în: strategie de Resurse Umane, design organizațional, cultură organizațională, dezvoltarea liderilor, managementul schimbării, implicarea angajaților, recrutare și selecție, managementul performanței și al talentelor, recunoaștere și recompensare, wellbeing, branding de angajator.
De peste 12 ani, s-a alăturat organizației Rompetrol – KMG International, timp în care a contribuit activ la transformarea culturii organizaționale, precum și la creșterea angajamentului și regenerarea comunității Rompetrol. Împreună cu echipa sa, se concentrează pe creșterea liderilor de mâine, a noilor generații de profesioniști din domeniul energiei, promovând o cultură a alegerilor conștiente și a contribuției in comunitate. Încurajează un stil de leadership cu grijă și respect, cu misiunea de a genera rezultate pentru oameni și companie.
Ana-Maria și-a început cariera în anul 2000 și este una dintre primele profesioniste în relații publice din România, având peste 20 de ani de experiență în comunicare corporate și zece ani în comunicare de criză. În 2018, a fondat agenția de relații publice și comunicare Brain 4 Strategy și a devenit co-fondatoare și președintă în România pentru Global Women în PR Association, adunând periodic profesioniste din domeniu. În ultimul deceniu, a coordonat comunicarea de criză, comunicarea corporate, managementul de probleme și reputație, precum și evaluarea relațiilor publice pentru clienți din diferite domenii, precum sectorul bancar, retail, farmaceutic, IT&C și petrolier.
De asemenea, este membră CIPR și are acreditare internațională atât de la CIPR, cât și de la AMEC (prima româncă care a obținut certificatul AMEC).
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Poți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Apple Podcast, RSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube.