
Worksounds Special | Leonard Rizoiu & Mateusz Jablonowski: How to Find the Best Ambassadors & Create an Effective Employee Advocacy Strategy
În acest episod al podcastului Worksounds, Mateusz Jablonowski (Autor, Trainer, Consultant) și Leonard Rizoiu (Fondator & General Manager, leoHR) discută despre cele mai eficiente strategii de Employee Adovcacy și cum putem identifica acei angajați care pot deveni ambasadorii brandului nostru.
Cei doi invitați au discutat despre importanța ambasadorilor de brand pentru o organizație, cu accent pe „ingredientele” ce fac din cultura organizațională un element atractiv pentru angajați, cât și pentru candidați.
„Trebuie să ne amintim ce stă la baza creării de ambasadori. Elementul central este cultura noastră organizațională. Am văzut numeroase programe de employee advocacy și, am ajuns la concluzia că, dacă organizațiile noastre se confruntă cu probleme legate de încredere, de împărtășirea de informații, probabil că un program de employee advocacy pe social media nu este cea mai bună strategie, pentru că, dacă ne dorim să creăm ambasadori reali, dacă ne dorim ca oamenii noștri să aibă o voce, nu îi putem folosi doar ca pe unealtă de a distribui conținut. Dacă vrem ca ei să împărtășească perspectivele, experiențele, să își folosească vocea, trebuie să avem încredere în ei. Cred că această încredere nu este familiară tuturor companiilor, pentru că uneori este dificil să le acordăm angajaților noștri încrederea. Astfel, aș spune că trebuie să pornim de la procesul de onboarding, să pregătim ambasadorii pentru acest rol, să îi învățăm cum să folosească social media, dar trebuie să îi și inspirăm. Trebuie să ne întrebăm cum îi putem ajuta să își folosească vocea, creând în același timp mesaje în numele companiei lor”, a explicat Mateusz.
Urmărește episodul integral aici!
Mateusz este consultant, trainer și profesionist specializat în employer branding, marketing și comunicare internă. El a dobândit experiență în domeniul resurselor umane în organizații diverse, de la ONG-uri la sistemul bancar, e-commerce și industria IT. De-a lungul carierei sale, a implementat cu succes strategii de employer branding și comunicare pentru branduri precum Allegro, PKO Bank Polski și Miinto/Showroom.
A fost speaker la numeroase conferințe dedicate specialiștilor de HR, predă cursuri postuniversitare și a publicat două cărți: „Employer Branding. A Practical Guide” și „Employee Advocacy. How to Manage an Ambassador Program”.
În prezent, este consultant și trainer pentru companii, unde împărtășește din pasiunea lui pentru a promova cele mai bune practici din piața muncii.
HR Expert cu focus în zona de digital transformation, din piața de capital uman, Leonard Rizoiu este creator al unora dintre cele mai puternice instrumente de retenție: stay interview și exit interview, având o experiență extinsă din poziția de HR Manager în companii multinaționale, ca specialist și consultant atât pe piața din România, cât și în mediul economic european și de peste ocean – Canada.
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Spațiu oferit de JW Marriott Bucharest Grand Hotel
Poți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Apple Podcast, RSS. Versiunile video sunt disponibile pe canalul nostru de YouTube.