Birou 2020.06.16 Articole

Sisteme de protecție împotriva incendiilor: 10 lucruri de verificat la închiderea/deschiderea unui spațiu comercial, logistic sau de birouri

Deoarece COVID-19 determină în continuare închiderea anumitor spații de folosință logistică, comercială sau de birouri, companiile trebuie să se asigure de faptul că sistemele de detecție și stingerea incendiilor sunt funcționale și că vor putea proteja în orice moment viața oamenilor, valoarea bunurilor depozitate și a clădirii.

Pandemia globală generată de virusul COVID-19 a făcut ca multe facilități, de producție, logistice, din HORECA, sau birouri, să se închidă o perioadă. În acest context este important de știut că, într-o clădire fără ocupanți sau numai cu personal de pază, trebuie respectate normele de protecție automată în vigoare în timp ce trebuie validat că protocoalele de răspuns se potrivesc cu noul grad de ocupare. De exemplu, se poate planifica în mod normal întreținerea clădirii și a instalației de monitorizare detecție de incendiu și sistemele automate de stingere.

În acest context, în cele ce urmează prezentăm 10 măsuri minimale, care trebuie realizate pentru a asigura faptul că sistemele sunt operaționale pentru detectarea și stingerea unui incendiu, dar și pentru a evita declanșarea accidentală automată a sistemului de sprinklere, ce va genera inundații ulterioare.

  1. Verificați funcționarea corectă a compresoarelor de aer din sistemul ACS aer–apă și efectuați probele periodice SILSI cu personalul autorizat.
  2. Asigurați-vă că toate robinetele sunt deschise, deoarece acestea trebuie să fie, în mod normal, în poziția deschis.
  3. Umpleți rezervoarele de motorină care alimentează motopompele de incendiu și generatoarele care alimentează depind pompele de incendiu.
  4. Confirmați că sistemul detecție incendiu nu are avarii și comunică în mod corespunzător cu stația de monitorizare de la distanță (acolo unde acest element este prevăzut în configurația instalației).
  5. Asigurați-vă că sunt monitorizate îndeaproape problemele și că este trimis personalul cu competențele și autorizațiile corespunzătoare, după caz. Multe clădiri se bazează pe personalul tehnic intern pentru întreținerea sistemelor de detecție a incendiilor, personal care este posibil să nu fie la fața locului în timpul declanșării instalației.
  6. În cazul în care sistemele de detecție incendiu existente nu au condiții de supraveghere / probleme monitorizate constant de la nivel local, luați în considerare asigurarea de mijloace de supraveghere temporară de la distanță. Dacă sistemul de alarmă de incendiu trimite o alarmă care indică o problemă cu sistemul de sprinklere cu declanșare automată, un tehnician trebuie să intervină pentru a se asigura că problema este rezolvată. În plus, o problemă a sistemului de detecție incendiu ar putea indica o lipsă de alimentare cu energie dacă managementul clădirii dorește să oprească alimentarea cu curent a clădirii pentru a economisi costuri la factura de electricitate.
  7. În caz de iarnă, stabiliți care sunt unitățile sau zonele climatizate pe care intenționați să le mențineți alimentate și impactul potențial asupra sistemelor de spriklere și drencere, dacă temperatura scade sub nivelul operațional al unui dispozitiv sau dacă este suficient de rece și poate genera înghețarea sistemului de stingere.
  8. Nu opriți circuitele de alimentare care deservesc compresoarele de aer, pompele de incendiu, voleți de desfumare, trape sau alte echipamente de protecție împotriva incendiilor.
  9. Monitorizați presiunea din instalații precum și existența robineților de la hidranți și a furtunurilor de incendiu, dar și cea a iluminatului de siguranță. Iarna monitorizați temperatura în toate zonele în care există componente de control al alarmei de incendiu (surse de alimentare, panouri de alarmă etc.) pentru a furniza protecție automată prin sprinklere. Asigurați-vă că senzorii de temperatură trimit semnalele adecvate către stația de supraveghere de la distanță și asigurați-vă că personalul de întreținere înțelege importanța de a răspunde imediat pentru a corecta condițiile de căldură scăzută sau presiuni necorespunzătoare ale instalației.
  10. În sfârșit, profitați de faptul că aveți clădiri sau zone neocupate ca să efectuați activități de întreținere sau reparații, cum ar fi monitorizarea pierderilor de apă ale sistemului de incendiu, care altfel ar fi dificile din cauza ocupării sau funcționării de rutină a clădirii. Cât timp clădirile sunt goale poate fi, de asemenea, un moment bun pentru a efectua testarea trimestrială, semestrială sau anuală și întreținerea sistemelor de protecție împotriva incendiilor.

[divider height=”30″ line=”1″]

 Autor: Lucian Anghel, Fondator și CEO, Timepal Romania și Facilities Management Services

[divider height=”30″ line=”1″]

Citește și:

Un salariu minim decent – o nouă politică a Uniunii Europene

Alina Andrei, Cabot Transfer Pricing: Investiți în România – o perspectivă fiscală

Studiu EY: Sectorul energiei regenerabile dă semne că-și revine rapid, în pofida impactului COVID-19

Sănătatea și bunăstarea ocupanților în clădirile de birouri

Gabriela Streza, Valoria: Digitalizarea, un element esențial în vânzările B2B

Florentina Șușnea, PKF Finconta: Cele 5 calități ale liderului, necesare în economia afectată de pandemie

EY România: „Amnistia fiscală, un moment zero în raporturile cu administrația fiscală”

Noua normalitate: audit și consultanță la distanță în economia post-COVID

Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criză și configurează noi planuri de fuziuni și achiziții


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

[divider height=”30″ line=”1″]

Sursă foto: Pixaby

[divider height=”30″ line=”1″]

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.