2021.07.18 Articole

Studiu: 58% dintre români consideră că este ideal să devii antreprenor până la vârsta de 30 de ani

Un studiu comandat de Herbalife Nutrition și efectuat de OnePoll relevă faptul că 58% dintre români consideră că ar fi ideal să devii antreprenor înainte de a împlini vârsta de 30 de ani. De aceeași părere sunt și respondenții din 35 de țări, care întrebați la ce vârstă consideră că ar fi mai simplu să înceapă o afacere, au identificat vârsta ideală ca fiind cea de 28 de ani. Sondajul a fost realizat pe 25.000 de respondenți (vârsta 18 – 40) din 35 de țări, în perioada 15-21 aprilie 2021, iar din România, 1.000 de persoane au răspuns chestionarului.

În cazul respondenților interesați să pornească o afacere, 51% din totalul celor care au participat la acest studiu își fac griji că nu vor fi tratați cu seriozitate din cauza vârstei, însă consideră că aceasta este și un atuu în același timp. În realitate, jumătate dintre aspiranții cu spirit întreprinzător din întreaga lume spun că vârsta le-ar spori șansa de a avea succes.

74% dintre respondenți speră să devină antreprenori, 16% din aceștia declarând că dețin deja o afacere.

Întrebați care ar fi motivul, procentajul diferă în România comparativ cu respondenții din cele 35 de țări care au participat la studiu. Astfel, 32% dintre românii respondenți în comparație cu 61% respondenți la nivel global au spus că se adaptează mai bine la noile tehnologii decât celelalte generații, iar 18% versus 43% au spus că tinerii au mai multe idei noi și neexplorate. 11% dintre respondenții români, care doresc să-și deschidă o afacere au spus că „le este mai puțină teamă de eșec” comparativ cu celelalte generații.

Dintre cei interesați de a avea propria afacere, principalul factor care îi motivează pe români (45%) este cel de a fi proprii șefi alături de posibilitatea de a-și mări veniturile (45%), urmat de oportunitatea de a-și urma pasiunea (42%). La prima întrebare, atât femeile, cât și bărbații sunt de aceeași părere (43%), însă la cea de-a doua întrebare femeile sunt cu 6 procente mai multe decât bărbații (36%).

Peste trei din 10 respondenți din toate țările au declarat că își doresc să-și susțină familia (37%) sau și-ar dori mai multă flexibilitate în activitatea lor (32%), procentele în cazul României fiind de 27% la ambele întrebări. Femeile din România (34%) își doresc mai multă flexibilitate în comparație cu bărbații (23%).

Rezultatele au arătat că 31%, respectiv 29% dintre români văd în antreprenoriat o oportunitate de a-și schimba cariera, în vreme ce 26%, respectiv 20% își doresc să-și suplimenteze veniturile după reducerea programului de muncă – o consecință a pandemiei încă în desfășurare pentru majoritatea dintre ei.

În cazul celor care au avut un loc de muncă până în acel moment și care sunt acum interesați de antreprenoriat, 68% dintre românii participanți la studiu au spus că unul dintre motive a fost faptul că s-au săturat să le fie refuzate ideile de către angajații cu vechime sau manageri.

62% au simțit că ideile lor nu erau luate în considerare în rolurile pe care le-au avut anterior.

„Dacă lucrul cu antreprenorii în ultimii 41 de ani ne-a învățat ceva, este că indiferent de vârstă, diferența între succes și eșec constă adesea într-o bază solidă de afacere, dorința de a învăța, capacitatea de adaptare și de a lucra intens și pasiunea pentru activitatea desfășurată. Iar cel mai bun moment este acum”, a declarat John DeSimone, președinte Herbalife Nutrition.

Însă dorința de a deveni antreprenori nu îi determină pe respondenții din toate țările să înceapă imediat: în medie, aceștia au declarat că din punctul lor de vedere, o persoană trebuie să aibă o experiență de cinci ani și jumătate înainte de a-și începe propria afacere. În schimb, 41% dintre respondenții români sunt de părere că este nevoie de o experiență între 1-3 ani, respectiv 30%, între 4 -6 ani.

Mulți se așteaptă să întâmpine dificultăți pe parcurs. Principalele provocări cu care s-ar confrunta antreprenorii din întreaga lume includ obținerea de venituri suficiente pentru a compensa costurile (35%), adaptarea la pandemie (35%) și înregistrarea de vânzări/ atragerea clienților (35%). Răspunsurile respondenților români au avut procente mai scăzute – 28%, respectiv 27%.

Rezultatele au arătat și că 63% cred că generația lor se confruntă cu provocări unice atunci când încep o afacere, față de generațiile anterioare.

„Pe măsură ce tinerii antreprenori învață cum să gestioneze rigorile zilnice specifice unei afaceri la început de drum, este imperativ ca aceștia să se înconjoare de o comunitate care să-i sprijine care să includă mentori și persoane care să-i motiveze continuu să ajungă la următorul nivel”, a adăugat DeSimone.

[divider height=”30″ line=”1″]

Citește și:

Dan Bădin, Deloitte România: Impozitul minim pe profit la nivel global – importantă victorie de etapă

Studiu EY: Pandemia accelerează interesul față de tehnologia 5G, iar lipsa competențelor de implementare este principala îngrijorare a companiilor

Alina Cartianu & Andrada Tănase, Deloitte România: Tranziția la raportarea IFRS pentru instituțiile financiare nebancare

Sondaj EY: Majoritatea marilor contribuabili nu au făcut până acum obiectul unei inspecții de mediu. Ce ar trebui să aibă în vedere agenții economici?

Alina Făniță, PKF Finconta: Impactul liderilor cu inteligență emoțională în business

Studiu de atractivitate EY România: Investitorii revin în 2021. România trebuie să se pregătească pentru un mediu de afaceri reconfigurat

Camelia Malahov & Gabriel Pătru, Deloitte România: Dosarul cu șină devine istorie. Cine îi ia locul?

Raluca Popa, EY România: Companiile și-ar putea compensa retroactiv pierderile din 2020 și 2021, dacă au fost profitabile înainte de 2020

Mihaela Mitroi, EY România: Transparența fiscală – astăzi, impusă multinaționalelor. Mâine – tuturor categoriilor de contribuabili. Ce trebuie să știe contribuabilii?


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/


Sursă foto: Pexels.com

[divider height=”30″ line=”1″]

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.