Studiu Valoria: Angajații apreciază companiile care includ în mixul de beneficii programe de self-discovery
Compania de consultanță Valoria lansează programul de auto-cunoaștere (self-discovery) numit Experience Clarity. Programul se derulează online și se adresează persoanelor care doresc să își depășească fricile, limitările, procrastinarea folosind mecanismele propriei minți și inteligența emoțională. Decizia vine în întâmpinarea unei noi tendințe privind beneficiile acordate de companii angajaților.
Conform unui blitz survey realizat de echipa Valoria în perioada 22 iunie – 22 septembrie 2020, beneficiile de dezvoltare personală cele mai apreciate de angajați în prezent includ programele de coaching și self-discovery (88%), traininguri de reziliență emoțională și/sau inteligență emoțională (76%), precum și de mindfulness (73%) și organizarea timpului (tot 73%).
Alte teme de mare interes pentru beneficiile de dezvoltare personală menționate de cei 627 de respondenți, angajați din 15 industrii, la acest sondaj au inclus: tehnici de luare a deciziilor (66%), gândire strategică (61%), tehnici de creativitate (54%), design thinking (52%), comunicare persuasivă (49%).
De asemenea, nivelul de satisfacției cu angajatorul este, în medie, cu 17 puncte procentuale mai mare în cazul companiilor care oferă acest tip de programe de coaching decât cele care nu au această abordare.
„Deși în continuare atenția este orientată spre siguranța angajaților, multe companii au acționat deja pentru susținerea bunăstării lor mintale în această perioadă. Modalitățile au îmbrăcat forme diverse, de la programe de coaching, sprijinul psihologilor, webinarii orientate spre gestionarea emoțiilor și auto-cunoaștere. Toate acestea se adaugă la tendința deja existentă în rândul tinerilor care pun pe primul plan aspirația de a fi împliniți în toate aspectele vieții lor: familie, profesie, relații, comunitate”, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria.
Dincolo de impactul pozitiv imediat adus prin îmbunătățire a echilibrului interior al angajaților afectați de distanțarea fizică și impactul pandemiei, programul este relevant și pentru tinerii din Generația Z (persoanele născute între 1995 și 2010) care au trăit întreaga viață într-o lume caracterizată de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate.
Această generație se află în mod constant între realitate și virtual, între viața online și offline, cu toate plusurile și minusurile generate în plan psihic de această situație. Trebuie menționat faptul că nulte studii au arătat că această pendulare între cele două lumi are efecte negative asupra sentimentului lor de fericire și mulțumire.
„Cunoașterea de sine și cunoașterea celorlați rămân atuuri importante pentru cooperarea în echipă, mai ales când aceasta lucrează remote sau hibrid. Zicerea românească <<ce ție nu-ți place, altuia nu-i face>> descrie un comportament mai mult decât dezirabil în organizație, strâns legat de valoarea RESPECT. Acest nivel este fundamental. Apartenența la o echipă de succes înseamnă următorul nivel de cunoaștere și acțiune. Există în utilizarea profilului psihologic Emergenetics îndemnul <<trateaza-i pe ceilalți așa cum vor ei să fie tratați>>. Este vorba despre EMPATIE. Dacă la respect și empatie adăugăm modalitatea prin care putem deveni mai buni în GÂNDIREA CRITICĂ (identificând propriile preferințe de gândire) avem cocktailul necesar pentru reușita individuală și de echipă”, spune George Agafiței, coach și trainer.
Programul Experience Clarity începe cu o sesiune de strategie care are ca scop evaluarea punctului de pornire și stabilirea obiectivelor de atins. Urmează apoi o suită de sesiuni de coaching care le relevă participantilor mecanismele realității interioare și îi ghidează spre echilibru interior, autenticitate și claritate. În funcție de situație pot fi sesiuni de coaching individuale, de grup sau de echipă. Evoluția interioară a participanților spre echilibru și reziliență emoțională este măsurată cu teste de specialitate.
[divider height=”30″ line=”1″]
Citește și:
Gabriela Streza, Valoria: Tendințele care vor marca marketingul B2B în anul 2021
Alina Făniță, PKF Finconta: Regândirea strategiilor de redresare a afacerii
Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:
➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/