2024.02.29

Worksounds, S01E10. Alina Ștefan & Luiza Banyai: New World of Work. Modele moderne de business și de raportare la angajați

În acest episod al podcastului Worksounds by BusinessMark, Alina Ștefan, Country Director, Native Teams România, și Luiza Banyai, Member of Romanian Council Board, Romanian Diversity Charter, People Experience Expert & Companies Transformation Advisor, discută despre noile moduri de lucru prin prisma diferitelor modele de business și de raportare la angajați.

Cum arată un model de leadership necesar unui early-stage start-up și care sunt abilitățile necesare celor ce lucrează într-o corporație? Ce înțeleg românii prin start-up și cum se poate defini, de fapt, acest tip de organizație? Cum este perceput un start-up în România vs. Marea Britanie și SUA? La ce abilități ne uităm atunci când recrutăm un candidat pentru un start-up? Care sunt implicațiile gig economy în România și care sunt cele mai mari stereotipuri privind activitatea de tip freelancing? Care este diferența dintre un antreprenor și intraprenor? De ce un freelancer trebuie să gândească precum un antreprenor?

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care cele două invitate încearcă să găsească răspunsul în episodul 10 al podcastului Worksounds.

Sunt foarte mulți numitori comuni pe care ni-i dorim în orice companie. Niște elemente pe care eu le văd necesare în ambele cazuri: calitatea umană, disciplina muncii, deschidere la a învăța, curiozitatea, dorința de a crește, spiritul de echipă, dorința de a fi parte dintr-o echipă, de a avea realizări și de a împărtăși  bucuria… Cred că există un profil ideal atât pentru companii de tip corporate, cât și de tip start-up-uri”, a precizat Alina Ștefan, întrebată de Luiza dacă există vreo diferență între profilul angajatului din start-up și profilul angajatului din companii medii, mari sau corporații.

Ea a continuat precizând că ceea ce diferă, în cazul start-up-urilor, este midset-ul.

În start-up nu ai procese și nu ai totul pus cap la cap. Nu ai o carte de ghidaj, un guiding book. E foarte mult necunoscut, foarte mult haos, de multe ori. Lucrurile se schimbă cu o dinamică accelerată și, atunci, profilul angajatului de start-up ar fi ideal să aibă și abilitatea de a fi relaxat în haos, dar și abilitatea de a fi agil, alert și curios în același timp, tocmai pentru că e necesar ca, pe termen lung, să ieși din acea zonă de necunoaștere și să setezi niște reguli, niște principii de lucru sau niște procese, proceduri”, a continuat ea.

Un alt subiect abordat de invitate a fost legat de leadership și tipologiile de lideri ce pot asigura dezvoltarea echipelor și a organizațiilor.

Din păcate, ce observ eu în jurul meu este confuzia care se face între a fi lider și a abuza de putere, iar acest abuz de putere vine din foarte multă frică pe care n-ai învățat să o gestionezi. Toți avem frici. Ne naștem cu două frici, însă pe parcursul vieții, cu ajutorul celor din jurul nostru și al nostru, dezvoltăm și alte frici. Și din aceste motive, creierul nostru, ca să se simtă în siguranță, are diverse sisteme de luptă, atac sau fugă. Cred că cel care alege sau vrea să devină un lider pentru alte persoane – nu neapărat într-o companie, ci și în afara companiilor, este să învețe să fie prezent într-un mod autentic, nu cu intenția de a manipula, nu cu intenția de a-i face pe ceilalți să te facă pe tine să te simți puternic”, a punctat Luiza Banyai.

Urmărește episodul integral aici!

Alina Ștefan și-a construit o carieră ca antreprenoare, business adviser și lider in diferite proiecte de business de tip start-up, scale-up și investiții în România, EU, Marea Britanie și SUA. Astăzi, ea reprezintă Native Teams, o soluție de plată și salarizare dedicată freelancerilor, lucrătorilor remote și companiilor care angajează talent în arena globală.

Luiza Banyai are peste 20 ani de experiență în HR și managementul schimbării,  în trecut ocupând poziții cheie în companii precum Connex, Vodafone, A&D Pharma , Enel și  Kingfisher-BricoDepot.  Inginer, pasionată de dezvoltarea umană și organizațională, mama, coach, membră a unei echipe senzaționale susține generațiile tinere prin prezentarea conexiunilor dintre creativitate și lumea pragmatică a afacerilor. Ea este dispusă să învețe permanent lucruri noi și să împartă cu cine își dorește nu doar cunoștințele ei, dar și energia ei pozitivă. Indiferent de subiect, întotdeauna vei găsi în ea un ajutor sau un mentor de nădejde.

Worksounds, un podcast BusinessMark

În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.

Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.

Acest episod este susținut de Native Teams

Puteți urmări toate episoadele Worksounds pe SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastRSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube

 

Disponibil si aici:

Spotify Google Podcasts Apple Podcasts RSS Youtube
Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.