
Worksounds Special | Leonard Rizoiu & Peter Coulson | Cultural Shift. Transformation and positive impact within organizations
În acest episod special al podcastului Worksounds by BusinessMark, Peter Coulson (Director, People & Culture) și Leonard Rizoiu (Fondator & General Manager, leoHR) discută despre transformarea companiilor și cum reușesc să aducă un impact pozitiv.
Cu o experiență dovedită în Talent Acquisition, Management și Strategic HR, Peter a lucrat pentru giganți tehnologici globali, precum Spotify, Tesla și Zalando, unde și-a adus expertiza în coordonarea inițiativelor de transformare și a unor practici de HR inovatoare. Peter a fost unul dintre invitații speciali ai conferinței anuale HR Uncovered, organizată de BusinessMark pe 25 septembrie 2024, la București.
Cei doi invitați au trecut în revistă provocările cu care se confruntă organizațiile în prezent și modul în care noile generații contribuie la transformarea pozitivă a organizațiilor. Totodată, ei au subliniat necesitatea ca transformarea la nivel de organizații să se producă gradual și să țină cont de nevoile și așteptările oamenilor, astfel încât să ia în considerare teama și rezistența naturală a acestora în ceea ce privește schimbarea.
Cei doi au privit și spre rolul middle managerului ca driver al transformării echipelor și, implicit, al organizațiilor. „Un middle manager este coach, este mentor, dar el trebuie să și livreze. Care ai spune că este procentajul perfect între coaching, mentoring și livrare de rezultate, când vine vorba de activitatea acestora”, l-a întrebat Leonard Rizoiu pe invitatul său.
„Nu aș spune că există un răspuns de tipul <<one-size-fits-all>> pentru că eu, personal, sunt de părere că un middle manager nu ar trebui să se afle într-o poziție de livrare (de rezultate), ci mai degrabă să își ajute echipele să dobândească noi competențe, să le ofere training-uri, să acționeze ca un mentor, să elaboreze strategii, iar apoi să ajute cu procesele, implementare, inovație. Deci nu cred că ar trebui, neapărat, să existe un procentaj în ceea ce privește livrarea de rezultate sau implicarea directă. De-a lungul celor 20 de ani de experiență, am tot observat acest focus pe acest tip de abordare, pe livrarea efectivă de rezultate. Vorbim de un focus pe profitabilitate, pe creștere. Însă asta nu va face decât să pună presiune pe middle manageri și să îi îndepărteze de scopul real al rolului lor. Dacă ar fi să ofer un procentaj, as spune că, în funcție de experiența pe care persoana o are în organizație și, mai ales, dacă este la început, procentul de implicare în livrare să fie undeva la 10-15%, pentru a înțelege în detaliu procesele și a putea ghida membrii echipei dintr-o perspectivă practică. Însă după aceea, ar trebui să se concentreze mai degrabă pe strategie, inovare și creștere”, a explicat Peter.
La rândul său, Leonard a intervenit precizând că: „Există mulți middle manager care sunt implicați în mod direct livrare, doar pentru că organizația și managementul le cer să se ocupe de aspectele practice, unde trebuie să pună presiune și să gestioneze echipele.”
Urmărește episodul integral aici!
Cu o experiență dovedită în Talent Acquisition, Management și Strategic HR, Peter Coulson a lucrat pentru giganți tehnologici globali, precum Spotify, Tesla și Zalando, unde și-a adus expertiza în coordonarea inițiativelor de transformare și a unor practici de HR inovatoare. Are o abordare strategică pentru îmbunătățirea culturii organizaționale, optimizarea procesului de achiziție de talente și promovarea unui mediu de lucru incluziv. Totodată, el folosește în activitatea sa data analytics și soluțiile tehnologice pentru a atinge obiectivele de business și a îmbunătăți satisfacția angajaților.
De-a lungul carierei sale, a dezvoltat și implementat inițiative de management al performanței, strategii de diversitate și incluziune și programe de employee engagement. Astfel, prin abilitatea sa de a conduce și gestiona echipe globale, cât și prin pasiunea pentru învățare și dezvoltare continuă, a condus, în mod constant, la îmbunătățirea performanței organizaționale și a satisfacției angajaților. În plus, Peter a gestionat proiecte globale, precum implementarea unor instrumente de talent acquisition bazate pe inteligența artificială și coordonarea inițiativelor de recrutare la scară largă. De asemenea, a jucat un rol instrumental în conturarea obiectivelor și strategiilor de diversitate, aducând contribuții semnificative la succesul organizațiilor cu care a lucrat.
Peter este totodată speaker la conferințe internaționale, unde aduce în fața publicului noi perspective privind rolului critic al middle managementului în succesul organizațional. Prezentările sale se concentrează pe importanța investirii în managementul de nivel mediu, în special post-pandemie, pentru a stimula performanța, a îmbunătăți implicarea angajaților și a promova o cultură a învățării și dezvoltării continue.
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Spațiu oferit de Moxy Bucharest Old Town
Poți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Apple Podcast, RSS. Versiunile video sunt disponibile pe canalul nostru de YouTube.