2025.11.25 Eveniment

CFO Conference Timișoara 2025 – principalele concluzii. „Rolul CFO-ului s-a schimbat de la un gardian al bugetului la un manager al incertitudinii”

Lideri financiari din Timișoara s-au reunit, pe 11 noiembrie 2025, la Iulius Congress Hall, pentru a discuta despre cum se transformă rolul directorilor financiari într-un context definit de numeroase incertitudini: de la incertitudinea economică și ratele ridicate ale inflației, la modificările fiscal-bugetare și până la prezența tot mai puternică a automatizării și soluțiilor ce au la bază inteligența artificială în toate ramurile de activitate alee organizației.

CFO Conference Timișoara” a adus, totodată, în discuție modul în care directorii financiari susțin inovația și adaptabilitatea organizațiilor și cum pot valorifica potențialul Inteligenței Artificiale și al analizei datelor, dar și cum pot pregăti echipele pentru această transformare digitală, prin programe de up- și re-skilling.

Evenimentul a inclus două sesiuni de prezentări și un panel, moderator fiind Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

SESIUNEA I

Andreea Ivan, CFO, Senneville, a deschis prima sesiune a evenimentului vorbind despre implementarea schimbării și poziționarea CFO-ului în organizație.

Când avem o implementare, este important să luăm în considerare ce fel de echipe, ce fel de organizații avem. Să nu uităm nici de focusul uman – cine sunt colegii cu care trebuie să lucrăm și să implementăm. La implementarea schimbării trebuie să avem în vedere că, dacă avem o echipă autonomă, care funcționează fără multe intervenții sau ghidaj, schimbarea va merge mai bine. Să îi întrebăm și pe ei cum să facem această schimbare. Să îi împuternicim în găsirea de soluții. Oamenii care știu ce să facă sunt cei care vor accepta mai ușor schimbarea. Dacă avem o echipă mai mică, care nu este procedurată, dacă le dăm o direcție fără foarte multă documentație și direcțiuni, este posibil să se blocheze. De multe ori, nu se știe ce se întâmplă între business-ul real și cum ajunge să fie înregistrat și raportat. Este un volum imens de informații de sintetizat pentru a raporta. Rolul nostru este să implementăm, să facem schimbări și să ducem mai departe ceea ce este nevoie. De multe ori, este dureros, pentru că apar dezamăgiri când așteptările nu se împlinesc în prima zi, însă este corect față de business, față de colegi, să știm pașii pe care trebuie să îi urmăm pentru a dezvolta împreună organizația”, a spus ea.

În continuare, Alex Grecu, Tax Director, Biroul de Asistență fiscală Timișoara, EY România, a prezentat modificările recente privind impozitele directe și impactul asupra companiilor.

Un element important care, probabil, va fi introdus în 2026 se referă la limitarea cheltuielilor cu afiliații. Contribuabilii care înregistrează în anul precedent o cifră de afaceri sub 50 milioane euro și înregistrează cheltuieli cu entități afiliate trebuie să aibă în vedere o serie de prevederi. Începând cu 1 ianuarie 2026, contribuabilii care înregistrează, în relația cu entitățile afiliate nerezidente, cheltuieli aferente drepturilor de proprietate intelectuală, cheltuieli de management și cheltuieli de consultanță conform contului de profit și pierdere aferent 2024, a căror pondere în totalul cheltuielilor este de peste 1%, consideră cheltuielile ce exced aceasta pondere ca și nedeductibile pentru calculul impozitului pe profit. 

Pentru îndeplinirea condiției referitoare la cifra de afaceri se vor lua în considerare veniturile înregistrate în anul precedent. Începând cu anul fiscal 2027, ponderea de 1%, precum și cheltuielile în relația cu entități afiliate prevăzute mai sus, se determină pe baza cheltuielilor înregistrate în anul fiscal de calcul. În cazul grupului fiscal, prevederile menționate mai sus se aplică corespunzător de către membrii, în funcție de situația individuală”, a explicat el.

Ioana Boje, Site Controller, Plexus Romania, a vorbit mai departe despre parteneriatul de succes în business:

Partenerii financiari trebuie să aibă o cunoaștere adâncă a operațiunilor de business, pentru a putea identifica punctele forte și punctele slabe, astfel încât să faciliteze un suport strategic care să satisfacă nevoile afacerii și să stimuleze succesul. În plus, trebuie să aibă o înțelege a fluxului complet de procese și a modului în care diferite funcții, diferite departamente se interconectează, asigurând operațiuni simplificate și optimizând alocarea resurselor. În plus, sunt foarte importante informațiile despre clienți – vrem să ajungem să avem strategii care să maximizeze satisfacția clienților pentru ca, în final, să stimulăm și creșterea veniturilor. Un alt element cheie este cunoașterea lanțului de aprovizionare – acest pas ne ajută să evaluăm costurile și riscurile și să aliniem planificarea financiară cu operațiunile lanțului de aprovizionare, pentru a spori eficiența. Când vine vorba de identificarea activităților cheie, departamentul financiar trebuie să fie capabil să prioritizeze eforturile, să optimizeze alocarea resurselor și să genereze rezultate cu impact.”

Mădălina Racovițan, Partener, KPMG Romania, a vorbit despre transparența salarială, abordare strategică ce trebuie adresată și de către CFO.

Directiva europeană privind transparența salarială aduce o serie de cerințe pentru angajatori, drepturi pentru angajați și obligații de conformare pentru organizații. Dincolo de implicațiile juridice și de resurse umane, această Directivă generează provocări semnificative și riscuri directe pentru zona financiară – inclusiv riscuri legate de costuri, conformare și reputație. CFO-ul, ca gardian al sustenabilității financiare și al conformității, trebuie să fie direct implicat în evaluarea impactului financiar al acestei Directive. Obligațiile de raportare impuse de Directivă presupun colectarea, analizarea și publicarea datelor privind diferențele salariale între femei și bărbați, pentru categoriile de lucrători care desfășoară muncă de valoare egală. Primele raportări obligatorii vor avea loc în iunie 2027, pentru anul 2026, și vor viza companiile cu cel puțin 150 de angajați.

Raportarea se va face pe medii salariale, atât la nivelul întregii organizații, cât și pe categorii de muncă echivalentă. Dacă diferențele salariale depășesc 5%, angajatorii vor fi obligați să le justifice prin criterii obiective. În lipsa unor justificări solide, va fi necesară ajustarea salariilor – cu impact direct asupra bugetelor și planificării financiare. Mai mult, Directiva impune transparență în procesele de recrutare, obligând angajatorii să comunice nivelul salarial înainte de interviu. Angajații vor avea dreptul să solicite informații privind poziționarea propriului salariu în raport cu colegii care prestează muncă de valoare egală. Aceste cerințe implică dezvoltarea unor sisteme robuste de analiză și raportare, în care funcția financiară joacă un rol esențial.

Este momentul ca CFO-ul să devină un partener strategic în implementarea Directivei, asigurând nu doar conformarea, ci și o abordare sustenabilă și echitabilă a politicilor salariale. Transparența salarială nu este doar o obligație legală – este o oportunitate de a construi încredere, de a reduce riscurile și de a susține performanța organizațională pe termen lung.”

A urmat Sorin Mociofan, Tax Director, NNDKP Timișoara, care a vorbit despre disputele fiscale în era digitală.

Am terminat anul trecut cu un deficit imens – 9,4%. Este îngrijorător și alarmant ritmul cu care punem datorie nouă peste cea existentă. Avem inflație ridicată, dobânzi mari în piață și vedem că deficitul pe partea comercială este imens – peste 30 mld. euro, ceea ce înseamnă că sunt favorizate importurile în defavoarea exporturilor. Avem prețuri nepermis de mari la energie, o absorbție scăzută a fondurilor europene și o creștere economică foarte firavă – undeva la 0,4 – 0,5. Ca grad de colectare a impozitelor, România colectează aproximativ 30% din PIB. Rămân optimist că, dacă decidenții români se pun la masă, avem toate șansele să ieșim bine din criza aceasta, să ieșim mai puternici decât am intrat.

Ne dorim politici publice bazate pe predictibilitate, cu reguli stabile, anunțate din timp. Ne dorim claritate legislativă, cu norme ușor de interpretat și aplicat unitar. Ne dorim un dialog real cu mediul privat, înaintea oricărei modificări majore. Ne dorim digitalizare inteligentă, nu E-uri care generează mai multă birocrație și obligații de conformitate. Nu prea am avut parte de aceste lucruri. Avem sentimentul că atenția ANAF este îndreptată tot împotriva celor care declară și plătesc, nu împotriva celorlalți. AFAF ar trebui să cartografieze aceste zone care contribuie la gap-ul imens de TVA și să se ducă țintit către acel domeniu. Relația cu ANAF are 4 faze clasice: asistență și îndrumare, control, faza administrabilă și instanță. Pe partea de inspecții fiscale, am observat că este foarte util, mai ales pentru faza de instanță, să răspundeți cât mai mult în scris, să invocați cât mai multe cazuri de la Curtea Europeană de Justiție, să invocați principiile. Întrebați, pe parcursul inspecției, în scris, despre constatările până la acel moment. EI sunt obligați să vă ofere răspunsurile, ceea ce vă ajută să vă pregătiți”, a spus el.

Reprezentanții NOA, Simona Sarivan, Internal Audit Director, și Grigore Constantinescu, Internal Audit Partner, au vorbit, în cadrul conferinței, despre Auditul Intern și rolul acestuia în calitate de partener al conducerii Societății și, implicit, al CFO-ului.

Auditul Intern vine și ajută organizația să creeze valoare și să o susțină, oferind Consiliului de Administrație și conducerii unei Societăți servicii de asigurare și consiliere asupra proceselor, livrate printr-o abordare independentă și obiectivă, bazată pe analiza riscurilor potențiale.

Auditul Intern are o serie de principii care ghidează activitatea, precum: integritate, independență, confidențialitate, obiectivitate și competență. În prima etapă a activității, Auditul Intern presupune evaluarea riscurilor potențiale și planificare multianuală a activității. Astfel, ne concentrăm pe riscurile care pot avea un efect semnificativ asupra activității companiei. A doua etapă presupune derularea misiunilor de audit propriu-zise, conform planului multianual pe un interval de 3-5 ani. După aceea, trebuie să facem follow-up, pentru a vedea dacă recomandările au fost implementate.

Sunt mai multe arii pe care le putem trata, putând aborda lucrurile dintr-o perspectivă holistică pentru că, având o viziune asupra întregii organizații, putem înțelege care este rolul fiecărei rotițe din activitatea organizației.

Verificările se derulează prin teste de control, teste de detaliu și interviuri. Toate aceste verificări sunt documentate, deoarece trebuie să vedem dacă tranzacțiile efectuate au fost documentate sau nu corect. Noi nu audităm oameni, ci procese – vrem să ne asigurăm că procesele pe care ei le desfășoară sunt gestionate corespunzător”, a precizat Simona.

Adrian Dinu, CEO, CREASOFT IT, a încheiat prima sesiune a conferinței, prezentând soluția prin care directorii financiari pot reduce costurile. „În orice companie, costul cu forța de muncă este unul dintre cele mai semnificative. Cum putem face pentru a optimiza activitatea, astfel încât, în final, să rezulte niște costuri puțin mai mici? Partea de SSM/PSI este mare consumatoare de timp – se poate digitaliza total. Plec de la scadența la care trebuie făcute evaluările și putem automatiza această parte. Astfel, omul primește fișa pe care să o semneze sau un test online pentru a ne asigura că a înțeles detaliile instruirii. Așadar, primul pas este să centralizezi documentele de HR – contracte, acte personale, evaluări, concedii, SSM & PSI, după care se generează documentele de muncă. În următoarea etapă, angajații pot semna electronic documentele. Platforma este integrată cu REGES, astfel că se actualizează automat în REGES modificările din dosarul electronic al angajatului. Ultimul pas este cel al arhivării electronice automate, iar noi colaborăm cu un arhivator certificat ADR.”

SESIUNEA A II-A

Daniel Șologon, CEO, CEMACON, a deschis cea de-a doua sesiune vorbind despre despre tranziția de la CFO la CEO:

Consider că încrederea este baza pentru orice construcție sănătoasă. Am făcut rebranding, dezvoltare de portofoliu, canale de vânzare out of the box. Am avut propriile depozite de vânzare în anumite piețe, astfel încât să atragem revânzătorii locali de partea noastră. Au existat, de-a lungul timpului, premii internaționale pentru restructurarea din companie. După ce am făcut restructurarea financiară, dezvoltarea afacerii a continuat în mod accelerat – am fost primul producător din zona de zidărie care a crescut capacitățile de producție, după criza din 2008-2009. După ce am preluat mandatul, am putut implementa o serie de proiecte importante de expansiune. Cât am fost CFO am construit un rol al echipei financiare, în mijlocul companiei. Astfel, exista o consultare, o valoare adăugată pe care echipa financiară o aducea. Foarte mult din timpul meu l-am orientat către echipă, către dezvoltarea echipei de management, către pregătirea echipelor pentru dezvoltare – trebuie să avem o bază foarte solidă de oameni. Mi-am orientat mult timp spre designul organizațional. Ajuns în fruntea companiei, ești cel care setează direcția strategică. Oamenii se uită și așteaptă ghidaj din acest punct de vedere. Cheia succesului este orientarea liderului către colegii săi”, a spus el.

A urmat Bogdan Clipici, Country Manager, Bolt Business Romania, care a susținut o prezentare cu tema: De la cost la avantaj competitiv – o nouă perspectivă asupra mobilității în business”, precizând: „Am făcut o analiză pentru a vedea care sunt pierderile când vine vorba de timpul pierdut de colegi pentru a urca rapoarte, deconturi. Pentru fiecare angajat, se pierd undeva la 4 ore. Dacă multiplicăm spre nivelul corporate, ajungem la numere semnificative. Ne-am uitat și să vedem câți bani cheltuiesc angajații, lunar, cu naveta și am observat o medie de 284 lei/lună. Vorbim de costuri semnificative fixe, când vine vorba de mobilitate, ceea ce pune presiune pe profitabilitate. O soluție de economisire a timpului este factura unică lunară centralizată, care se încarcă automat în SPV. Există claritate, se obțin rapoarte în timp real. Ai control și transparență pe toată zona de mobilitate a companiei. Există control pe buget. Mai mult, punem accent pe siguranța oamenilor, astfel că șoferii sunt verificați și reevaluați în mod frecvent. Înainte de fiecare cursă, ai acces la poza șoferului, datele mașinii și rating-uri. Toate mașinile și pasagerii sunt asigurați, iar cursele pot fi monitorizate în timp real.”

Vladimir Marinescu, Director Servicii Fiscale, Deloitte România, a vorbit, în continuarea conferinței, despre ajustările de prețuri de transfer și TVA.

În momentul în care Fiscul face ajustările de prețuri de transfer, nu ar trebui să aibă impact asupra Taxei pe Valoare Adăugată. Însă ce se întâmplă dacă aceste ajustări se fac voluntar? Ajustările de prețuri de transfer pot avea implicații de TVA doar în anumite condiții. Dacă vorbesc de ajustarea prețului unei tranzacții, regimul TVA ar trebui să urmeze tranzacția inițială, pentru că TVA are un reper de calcul: valoarea tranzacției. Problema este legată de ce se întâmplă în cazul în care regulile din cadrul grupului sau cele contractuale sunt făcute astfel încât să mă duc să îmi ajustez prețurile la finalul contractului. Am avut un caz, C-726/23, în care CJUE a încercat să ne spună ce ar trebui să facă organele fiscale. Astfel, autoritățile fiscale pot solicita documente suplimentare pentru deducerea TVA, dar orice solicitare trebuie să fie proporțională și să nu devină o sarcină excesivă pentru contribuabil. Facturile pot fi completate de alte dovezi, precum rapoarte, situații de lucrări, documente relevante. Mai important este că, pentru acordarea dreptului de deducere, conturbabilului nu i se poate cere să dovedească necesitatea sau oportunitatea achizițiilor, ci doar realitatea acestora. Acest aspect este subliniat expres de CJUE”, a spus el.

A urmat Marius Maier, Partener, Director General, CMC GRUP RISK ADVISOR, care a adus în discuție managementul de risk și măsurile pe care le pot lua liderii organizațiilor.

Trebuie să evaluați dacă aveți un proces de risk management funcțional, la fiecare nivel, sau există un risk in management, fapt ce poate afecta compania? Perspectiva pe care o are CFO-ul companiei este precum a unui fotograf: are nevoie de instrumente extrem de bune pentru a surprinde imaginea de ansamblu. Rolurile sale sunt la nivel de strategie, la nivel de acțiuni zilnice. La nivel de risk management, constat în companii că există o lipsă de comunicare între cei cu autoritate și cei cu responsabilitate. Rolul de CFO este, de multe ori, cel de Chief Risk Officer. Între cei cu autoritate și cei cu responsabilitate, trebuie să existe cooperare, colaborare și o împărtășire a responsabilității. CFO-ul ar trebui să comunice, iar la nivel de companie să fie cunoscută toleranța la risc și nivelul de aversiune la risc. Din inspecțiile pe care le facem la clienți constatăm că riscurile nu se anunță, însă ele se pot manifesta sever.”

Invitat special al conferinței a fost Karel Cermak, Group CFO, HECHT MOTORS, care a vorbit despre rolul unui director financiar într-o afacere de familie.

Ceea ce observ în cadrul afacerilor de familie este că ownerul se ocupă de operațiunile zilnice și de strategie, în locul unor manageri angajați, cu înaltă calificare. Ceea ce face ca acest mediu să fie o provocare este faptul că guvernanța este foarte informală, în loc să se bazeze pe procese; ne confruntăm cu o dependență de sentimentele proprietarului. Uneori, deciziile sunt luate extrem de rapid. Pe de altă parte, există situații în care proprietarul poate avea nevoie de mult timp și de multe argumente pentru a lua anumite decizii. Un alt aspect pe care îl remarc este o rezistență considerabilă la schimbare, pot fi situații în care aduceți consultanți în companie, dar s-ar putea ca proprietarul să nu le acorde încredere. Eu cred că nu poți face totul singur, așadar trebuie să lucrezi cu profesioniști. Uneori, încrederea și loialitatea sunt mult mai valoroase pentru proprietar decât performanța zilnică. De ce este rolul CFO-ului esențial? El aduce structură și disciplină, permițând o creștere responsabilă. Mai mult, aduce perspective strategice, făcând legătura dintre datele financiare și deciziile de business. Oricând dezvolți acest rol, este important să evaluezi peisajul actual, să înțelegi sistemele și influența informală, să clarifici cu proprietarii ce înseamnă succesul, să construiești încrederea treptat, să implementezi o guvernanță ușoară să comunici cu empatie, dar și cu rațiune”, a explicat el.

Ultima parte a fost dedicată unui panel moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, la care au participat: Simona Enache (Aumovio Autonomous Mobility România), Alina Ionașcu (NOVENTA ROMANIA), Daniel Ștefan Gordoș (Visma Software) și Darius Ienci (DB Cargo Romania).

Invitații din panel au vorbit despre transformarea rolului de CFO și abilitățile cheie pe care le aduce într-o companie. Astfel, Alina Ionașcu, Finance Manager, NOVENTA ROMANIA, a precizat: „La început, erau foarte importante calitățile de analiză, planificare și bugetare, însă acum este tot mai importantă abilitatea de a împinge organizația și managementul în direcția corectă. Deci calitățile de leadership devin și mai importante, ceea ce nu apare neapărat în job description. Bineînțeles, partea de business knowledge este esențială – dacă nu înțelegi bine această parte, nu ai cum să fii activ în influențarea deciziilor. Cred că e foarte important ca directorul financiar să ajute organizația să ajungă la decizii luate pe bază de date, de informații. Am văzut, de-a lungul carierei, situații de decizii strategice, unde deși numerele spuneau una, decizia era alta. E tot mai important ca CFO-ul să fie conștiința financiară a organizației. Să aducă tot timpul cifrele în centrul oricărei decizii luate în companie.

Suntem martorii unei revoluții, iar firmele care vor îmbrățișa cât mai rapid beneficiile AI-ului, vor avea avantaje semnificative pe piață, iar eu îmi doresc să mut cât mai multe din activitățile spre zona de AI, astfel încât să folosesc oamenii în zona de valoare adăugată. Cu aceleași resurse, cu ajutorul AI-ului, cred că vom obține mai multe beneficii.”

Epoca dobânzilor ieftine s-a dus, nu știm dacă va mai veni. Anul acesta, am avut provocări precum costurile energetice și o inflație care încă persistă. Pentru noi, anul a fost unul de reziliență, iar pentru anul viitor, dacă ar fi să mă gândesc, aș folosi sintagme precum reziliență, eficiență. S-a simțit o presiune exagerat de mare a costurilor la energia electrică, așa că am ales o abordare subiectivă asupra a ceea ce presupune investiții. Ne-am concentrat asupra optimizării proceselor și creșterea eficienței operaționale. Rolul CFO-ului s-a schimbat de la un gardian al bugetului la un manager al incertitudinii. Cred că un CFO veritabil ar trebui să conducă organizația printr-un mediu de incertitudinii, să fie un promotor al schimbării. Cred că AI-ul este aici să ne ia job-ul, atât timp cât nu știm să ne îmbunătățim munca spre o activitate care aduce plus valoare”, a intervenit Darius Ienci, Head of Accounting & Tax, DB Cargo Romania.

Un alt subiect abordat în panel a vizat transformarea digitală a departamentului financiar. Astfel, Daniel Ștefan Gordos, Financial Director, Visma Software, a punctat: „Procesul de digitalizare a început de doi ani, iar oamenii au înțeles mesajul. Ce se auzea o dată, cum că AI-ul poate să îi înlocuiască, este un mit care a fost spulberat. Acum, ei au înțeles că acesta este viitorul. Compania noastră vinde servicii IT, iar ultimii doi ani nu au fost pe creștere a portofoliului sau numărului de angajați, ci a fost un an cu accent pe costuri. Nu în sensul de a tăia beneficii, ci de a optimiza. În momente de criză, realizezi că există multe costuri ce pot fi optimizate, ceea ce poate aduce un plus valoare. Mulțumită echipei, analizelor, scenariilor, am ajuns să le optimizăm și să livrăm servicii la prețuri competitive.

Văd mai multă analiză în departamentul financiar și cred că partea de raportare va fi mai simplă. De multe ori, analizele financiare sunt cele care scot la iveală problemele, însă ca să ajungi acolo, trebuie să ai oameni bine pregătiți. Drumul de digitalizare început de ceva vreme de ANAF va continua, vom avea un plus valoare și cred că AI-ul ne va ajuta să găsim soluții, scenarii, într-un mod mult mai eficient, coordonat și mai ieftin. Tot ce nu consumă timp e mai ieftin.”

La rândul său, Simona Enache, Managing Director și CFO, Aumovio Autonomous Mobility România, Head of Business and Strategy Controlling, BA Autonomous Mobility, a completat: „Sunt fan al digitalizării. De foarte mulți ani, eu am încurajat echipele să adoptăm soluții digitale, automatizări, să eficientizăm timpul. E clar că există o temere majoră în piață că AI-ul și aceste soluții ne vor înlocui. Însă, pe de altă parte, câți oameni nu au plecat din echipe pentru că aveau task-uri repetivie? Aici putem interveni cu soluții care ne sunt foarte la îndemână. Chiar și Excelul are partea de Copilot implementat și altfel putem pregăti oamenii să le folosească. Dacă, înainte, dura extrem de mult partea de training în cazul tinerilor, astfel încât să poată folosi formule mai complexe în Excel, acum ai inclusiv partea de Copilot care te ajută. Eu încurajez toate echipele cu care am lucrat să meargă în direcția asta, pentru că te ajută. Vom avea mai mult timp de analize.”

În zona de finance controlling, nu am avut o rezistență către digitalizare. Partea de automatizare o facem de mai mulți ani și nu am întâlnit rezistență; oameni cu mai multă experiență au îmbrățișat această parte și au văzut rapid avantajul în a prelua soluțiile digitale.”


Eveniment organizat de BusinessMark

Parteneri: EY România, DP World, NOA, NNDKP, Creasoft IT, CMC Risk Advisor Grup

Partener de mobilitate: Bolt Business

Parteneri de tehnologie: 4pay.ro

Partener de monitorizare: mediaTrust

Parteneri media: Ziua de Vest, Timiș Online, Agenda, Arad24.net, Express de Banat, Bănățeanul, Ziarul Clujean, Spotmedia.ro, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, Curierul Fiscal, 1asig.ro, Debizz, MATEK, Jurnalul de Afaceri, EventsMax, Transilvania Business, PRwave, Club Economic, România Durabilă, Economistul, AngajatorulMeu.ro, Business Voice, SpațiulConstruit.ro, Business Press


 

Material de opinie semnat de
  • BusinessMark

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.