
CFOlogy Special: Mircea Dumitrașcu & Wojtek Wieronski. Transforming Finance Leadership: The Journey from CFO to CVO
În acest episod special al podcastului CFOlogy, înregistrat live la CFO Conference Cluj-Napoca, Mircea Dumitrașcu, Founder & Partner, NOA, discută cu Wojtek Wieronski, CFO, PHH Group, despre evoluția a rolului CFO-ului modern în Chief Value Officer – o transformare care redefinește complet funcția financiară în companiile de astăzi.
Episodul abordează teme precum: transformarea CFO-ului modern în Chief Value Officer și ce înseamnă această schimbare în practică; competențele necesare pentru viitorul profesiilor din departamentul financiar; impactul pe care evoluția comportamentului consumatorilor și transformarea lanțurilor de aprovizionare le au asupra strategiilor financiare; provocările și oportunitățile specifice sectorului e-commerce în contextul creșterii rapide; cum poate fi integrată strategia financiară cu obiectivele de business, prin colaborare; tendințele principate ce vor modela funcția financiară în următorii 5-10 ani.
„Ai putea te rog să definești cea mai recentă sau cea mai dificilă provocare de leadership cu care te-ai confruntat în calitate de CFO?”, l-a întrebat Mircea pe invitatul său.
În acest context, Wojtek a răspuns: „Cred că cea mai mare provocare cu care m-am confruntat în calitate de CFO a fost, de fapt, primul meu rol de CFO, când mi s-a cerut să mă mut, să fac o relocare chiar și din perspectiva vieții mele private, din Polonia în Cehia, când am preluat rolul de CFO în cadrul Tesco. La acea vreme, pentru Tesco, business-ul din Cehia era cel mai complex, unde aveam cel mai mare număr de formate. Puteai opera de la mici magazine express și minimarketuri la supermarketuri; deci era un business foarte complex din primul punct de vedere.
Apoi, a fost primul business unde am introdus operațiuni online pentru alimente, ceea ce este provocator din perspectiva financiară, pentru că durează ceva timp până devine profitabil. Era, de asemenea, prima piață unde am introdus operatorul mobil virtual ca un fel de ofertă alternativă pentru clienți, iar eu am fost persoana care a coordonat acel proiect acest proiect.
Nu în ultimul rând, m-am alăturat pieței când încă exista această criză globală cauzată de prăbușirea pieței imobiliare din SUA, când întreaga economie la nivel global era efectiv în recesiune, o recesiune mare. Deci, în mod natural, la acea vreme am avut parte de multe proiecte interesante de creștere care trebuiau gestionate. Pe de altă parte, am avut o provocare enormă legată de performanță, pentru că, în mod natural, clienții la acea vreme erau foarte precauți. Erau foarte limitați în ceea ce privește cheltuielile, chiar și pentru alimente, care sunt lucruri de bază. A trebuit să ne asigurăm că putem satisfacem acele două aspecte, să ne asigurăm că aceste aspirații de creștere sunt livrate – pentru că businessul gândea pe termen lung -, iar pe de altă parte trebuia să abordez provocările pe termen scurt. A fost o provocare mare, pentru că aveam și o presiune din partea echipei, pentru că se simțea că sunt suprasolicitat din cauza acestor două aspecte. Al doilea aspect a fost, de asemenea, o presiune enormă din exterior din partea grupului nostru, din partea stakeholderilor noștri care se așteptau evident la rezultate bune și rezultate pozitive.”
Urmărește episodul integral aici!
Mircea este fondator NOA și asigură conducerea operațională a grupului, oferindu-le clienților NOA vasta sa experiență în domeniul fiscalității și strategiei de business. Mircea coordonează echipe formate din specialiști din domeniul fiscalității, integrând, la nevoie, consultanță juridică, financiară și consultanță în evaluare. De-a lungul carierei sale, a luat parte la revizii fiscale, proiecte de due dilligence și M&A, a oferit asistență în cadrul proceselor de înregistrare și autorizare fiscală. De asemenea a fost implicat în proiecte ce au vizat modificarea legislației fiscale. Mircea este des invitat la evenimentele industriei ca speaker și realizează conferințe și cursuri pe teme în domeniul financiar-fiscal.
Wojtek este un CFO cu experiență la nivel global, conducând echipa de finanțe până anul trecut și fiind membru al Consiliului de Administrație al Grupului OTCF (proprietarul mărcii 4F). Înainte de aceasta, a activat ca Manager General Financiar pentru filiala poloneză a Grupului Media Markt Saturn, iar anterior, timp de 18 luni, a condus întreaga operațiune financiară a filialei poloneze a Dr Max, cel mai mare lanț de farmacii din Europa Centrală și Polonia.
Cea mai mare parte a carierei lui Wojtek a fost petrecută în sectorul de retail, și anume cu Grupul Tesco PLC. A crescut în cadrul organizației de la rolul de Analist de Afaceri junior până la poziția de CFO regional pe care a îndeplinit-o timp de 3 ani jumătate între 2015-2018.
De-a lungul întregii sale cariere, Wojtek a sprijinit și dezvoltat canalele de e-commerce în companiile pentru care a lucrat. Din septembrie 2024 lucrează cu Grupul Pigu, cel mai mare operator de e-commerce din regiunea Baltică.
CFOlogy, un podcast BusinessMark
CFOlogy este un podcast despre știința de a crește un business, de a lua decizii strategice și de a genera impact în mediul de afaceri românesc. CFOlogy va explora intersecția dintre finanțe, tehnologie, leadership și strategie de afaceri și va ajuta liderii financiari să navigheze prin incertitudinile viitorului, oferind analize și previziuni despre tendințele emergente în finanțe și business.
Importanți lideri financiari vor aborda teme de interes pentru mediul de business din România, precum: context macroeconomic și volatilitate, evoluția pieței, schimbarea așteptărilor clienților și angajaților, tehnologii noi & AI, decizii data-driven, schimbarea setului de skill-uri necesar pentru angajați, conformarea la normele ESG, noutăți fiscale și tendințe internaționale.
Podcastul CFOlogy vine ca o continuare naturală a proiectului „CFO Conference” – o serie de evenimente dedicate directorilor financiari, cu ediții în București, Timișoara, Brașov, Sibiu, Iași, Oradea și Cluj-Napoca, dar și a celor peste 70 de proiecte de specialitate organizate în cei 11 ani de activitate ai companiei.
CFOlogy este disponibil pe toate platformele importante de streaming audio, inclusiv Spotify și Apple Podcast și în format video pe canalul de YouTube al BusinessMark.
Noi episoade vor fi lansate lunar, oferind conținut proaspăt și relevant pentru comunitatea financiară.