Worksounds, S02E02. Delia Taloș & Oana Munteanu: Angajații știu de ce. Despre lucrurile ce contează cu adevărat în atragerea și păstrarea unor angajați implicați
În acest episod al podcastului Worksounds, Delia Taloș, Talent Acquisition & Development Manager, Bergenbier S.A. și Oana Munteanu, Director, People & Organisation, PwC România, discută despre lucrurile ce contează cu adevărat în atragerea și păstrarea unor angajați implicați.
Importanța unui leadership autentic, rolul cheie al managerului în a susține dezvoltarea oamenilor din echipe, construirea unei culturi în care angajații se simt în siguranță să experimenteze, să greșească și să învețe din greșeli sunt esențiale pentru o organizație care își dorește să atragă cele mai bune talente și în care angajații să se simtă în siguranță, motivați și dornici să performeze, sunt doar câteva dintre concluziile invitatelor episodului 2 din noul sezon al podcastului Worksounds.
„Cred că este din ce în ce mai vizibilă în extern cultura companiei, care, în ultimii patru ani a trecut printr-o transformare pozitivă, un shift cultural, odată cu noua echipă de leadership, ceea ce confirmă că marile schimbări vin de sus în jos. Atunci când echipa de leadership, într-adevăr, arată un mod de lucru și o filosofie cum este aceasta – importanța pentru angajați – atunci se produce această transformare în cultură. Și se vede în afara companiei tot mai mult. De aici am și plecat cu construcția brandului de angajator, pornind de la cultura pe care o avem foarte mult în jurul oamenilor și a sloganului «Prietenii știu de ce»”, a spus Delia Taloș.
„Procesul de schimbare culturală este unul din cele mai provocatoare, din punct de vedere al resurselor umane și nu numai, pentru că este o echipă (n.r – implicată) într-un astfel acest proces. Poate ne dai câteva exemple sau momente cheie care au făcut diferența în acest proces de schimbare culturală”, a intervenit Oana.
„Această schimbare a început acum patru ani, cu noua echipă de leadership și cu un nou set de valori, legate de prietenie și empatie, de modul în care oamenii se simt, interacționează, lucrează, respect, transparență, responsabilitate. Aceștia au fost principalii factori care au generat schimbarea culturală și de la care am construit procesele de resurse umane. Eu cred că schimbarea cea mai importantă a fost trecerea de la teamă la responsabilitate – și cred că asta este principala schimbare culturală care s-a întâmplat. A pornit top-down: hai să ne uităm diferit la greșeli. Nu e important cine ce a făcut greșit, important este ce avem de învățat din asta. Practic, o transformare de la sentimentul de vinovăție și critică, o transformare a acestora în responsabilitate pentru învățare și pentru evoluție. Asta a fost transmisă de către echipa de leadership, a fost îmbrățișată, iar oamenii sunt mult mai curajoși, mai plini de inițiativă, iar asta se reflectă în rezultate”, a continuat Delia.
Cele două au vorbit și despre transformările care apar în piața muncii, în contextul în care avem cinci generații care lucrează concomitent în organizații.
„Trecem printr-o perioadă – nu că nu ne-am fi obișnuit cu schimbările, dar acum, poate mai rapid decât în alte perioade, tot ce se întâmplă în zona de tehnologie, în zona de schimbări climatice și Green Deal, vor avea impact și asupra pieței muncii. Și, atunci, vom avea nevoie de o cu totul altă abordare în partea de learning. De ce nu, spre recalificări și alte lucruri de acest gen”, a spus Oana Munteanu.
La rândul său, Delia Taloș a adăugat: „Pentru noi, cel mai important lucru este schimbarea de perspectivă, pentru că învățarea este din greșeli – un mindset de la vinovăție la învățare și evoluție. Acesta este lucrul foarte important care s-a schimbat în conștiința organizației. Plecând de aici, oamenii au acordul de a greși, de a încerca pentru a învăța. Cred că acesta este scopul și cred că aceasta este condiția cheie într-o cultură orientată spre învățare. Altfel nu se poate. Pot fi training-uri, programe minunate, dar dacă oamenii nu pot testa ce au învățat, nu are cum să funcționeze”, a adăugat Delia.
Urmărește episodul integral aici!
Delia Taloș lucrează în domeniul Resurselor Umane de 20 de ani, timp în care a acoperit arii ca: training, evaluare și dezvoltare competențe, recrutare, design și implementare procese de onboarding, managementul performanței, engagement, talent planning, design programe de leadership și dezvoltare a talentelor, cultură organizațională și employer branding.
A activat atât în antreprenoriat, în calitate de consultant, cât și în corporații ca Orange, Heineken, Provident și acum în Bergenbier S.A. (parte din grupul Molson Coors Beverage Company). A urmat studii universitare de Asistență Socială și s-a specializat postuniversitar în Psihoterapie Experiențială. Este o persoană calmă, empatică, un adevărat om de HR care ascultă, înțelege nevoile din organizații, iar apoi dezvoltă programe care să răspundă cerințelor oamenilor și business-ului.
Oana Munteanu coordonează practica de consultanţă în Resurse Umane și Dezvoltare Organizațională din PwC România, având peste 12 ani de experienţă în ţări din Europa Centrală şi de Est şi CSI, în proiecte legate de strategia de resurse umane, evaluarea eficacităţii şi proceselor legate de managementul capitalului uman, diagnosticarea şi dezvoltarea structurii organizaționale, precum și managementul schimbării, pentru diferite companii din sectoarele financiar bancar, retail şi distribuţie, utilităţi, precum şi organizaţii din sectorul public. Este certificată World@Work – Global Remuneration Practitioner și Global Saratoga – HR measurement and benchmarking.
Worksounds, un podcast BusinessMark
În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.
Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.
Acest episod este susținut de Bergenbier S.A.
Poți urmări toate episoadele Worksounds pe Spotify, Apple Podcast, RSS. Versiunea video este disponibilă pe YouTube.