2025.07.17

Worksounds Special | Andreea Drăgan & Eva Baluchova. Employee Advocacy: Everyone Has a Story Worth Sharing

În acest episod special al podcastului Worksounds, înregistrat live la Magnetico București, Andreea Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, discută cu Eva Baluchova, Global Employer Branding Lead, Danfoss, despre programele de Employee Advocacy și cum ar putea fi acestea implmentate într-un mod eficient, astfel încât să fie îmbrățișate rapid atât de către leadership, cât și de către angajați.

Episodul abordează teme precum: cum pot liderii de HR să convingă managementul să accepte programele de Employee Advocacy, în situații în care există obiecții legate de control și riscuri de brand; de ce angajații se simt nesiguri să posteze și cum pot dobândi încrederea că vocea lor contează; cum poate fi construit un program sustenabil de Employee Advocacy; ce este modelul „Freedom and Fuel” și de ce acesta este mai eficient față de controlul strict asupra conținutului generat de angajați; ce riscuri apar atunci când angajații sunt tratați ca niște simpli generatori de conținut.

Este managementul de top deschis, de obicei, la ideea programelor de Employee Advocacy pentru angajați?”, a întrebat-o Andreea Drăgan pe invitata sa.

În acest context, Eva Baluchova a răspuns: „Aceasta este o întrebare foarte bună și aș spune că, de cele mai multe ori, top managementul nu este întotdeauna deschis la aceste programe imediat. Uneori, această deschidere vine puțin mai târziu, după ce văd dovezi. Cea mai mare rezistență pe care o pot observa este legată de trei lucruri: fie este vorba de frică, control sau probleme financiare pe care le are managementul de top. Și poate cea mai mare nemulțumire a mea când vine vorba de îngrijorarea managementului de top este că adesea primesc această întrebare legată de faptul că, dacă angajații noștri vor fi pe LinkedIn, vor ajunge să fie mai vânați de headhunteri pentru că sunt mai prezenți online online. Însă dacă nu ne lăsăm angajații să fie vizibili, aceasta nu este o strategie foarte bună de retenție.”

Totodată, Eva a vorbit despre cum pot fi motivați angajații să comunice mai mult în online despre experiențele lor și cum pot fi încurajați sentimentul că vocea lor nu contează.

„Atât de mulți oameni au îndoieli despre ei înșiși. Aud asta la foarte mulți ambasadori și eram și eu la fel. Mă gândeam: «cine sunt eu să postez despre experiențele mele, cine ar fi chiar interesat de povești precum ale mele?» Și suntem atât de adânciți în viața noastră și în munca noastră încât uităm că orice facem în timpul zilei merită să fie împărtășit, că ar putea inspira alte persoane. Așadar, ceea ce facem în programul nostru este că normalizăm ziua ambasadorilor noștri. Nu trebuie să postăm întotdeauna despre realizări mari, precum o lecție sau un eveniment important. Putem posta și despre cum bem o cafea. Să facem o fotografie și gata. Noi încercăm să normalizăm activitățile zilnice ale ambasadorilor, să îi învățăm că orice fac poate reprezenta o poveste. Cum facem asta: îi învățăm că nu trebuie să fie experți pentru a împărtăși experiența lor. De exemplu, le dăm săptămânal un subiect despre care să posteze. Sunt subiecte scurte precum «Care este lucrul care ți-a rămas în minte din săptămâna trecută?», «Care a fost cel mai important moment din această zi de luni?»”, a explicat ea.

Urmărește episodul integral aici!

Eva este un lider global în branding-ul angajatorilor cu peste 13 ani de experiență în talent acquisition, recrutare și strategie de brand. A lucrat în agenții și consultanță, ajutând companiile să construiască echipe puternice, să optimizeze procesul de angajare și să creeze branduri de angajator autentice.

La Danfoss, ea conduce inițiative globale de branding pentru angajatori, concentrându-se pe susținere, branding intern și experiența de brand de-a lungul întregii călătorii a candidaților și angajaților. O formatoare, speaker și scriitoare pasionată, Eva îmbină strategia cu creativitatea pentru a proiecta experiențe și branduri de angajator centrate pe om.

Worksounds, un podcast BusinessMark

În cadrul acestui podcast, avem alături de noi profesioniști din mediul de afaceri din România, care discută despre misiunea lor, ca specialiști în Resurse Umane, despre cum munca, oamenii și organizațiile s-au schimbat și continuă să evolueze, despre ce îi motivează, ce îi inspiră, cum își doresc să transforme organizațiile în care activează.

Acest podcast este dedicat comunității de specialiști de resurse umane, cât și liderilor din organizații, dar și tuturor celor vor să descopere cum va arăta viitorul în ceea ce privește modul în care lucrăm. În ultimii 10 ani, prin proiectele dedicate comunităților de HR, BusinessMark a contribuit la consolidarea comunităților de specialiști nu doar la nivelul Bucureștiului, ci și în Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara, Brașov, Sibiu, unde a organizat peste 50 de evenimente.


Spațiu oferit de JW Marriott Bucharest Grand Hotel

Poți urmări toate episoadele Worksounds pe SpotifyApple PodcastRSS. Versiunile video sunt disponibile pe canalul nostru de YouTube.

Disponibil si aici:

Spotify Apple Podcasts RSS
Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.