
Principalele concluzii ale CFO Conference Cluj-Napoca 2025. „Am început să devenim prieteni cu tehnologia, însă AI-ul nu rezolvă toate problemele. Ca să înțelegem inteligența artificială avem nevoie de inteligență naturală”
Lideri din domeniul financiar s-au reunit, pe 2 iunie 2025, la Hotel Courtyard by Marriott din Cluj-Napoca, la o nouă ediție a proiectului „CFO Conference”. În cadrul evenimentului, invitați din importante companii au analizat cele mai eficiente strategii prin care un director financiar poate conduce cu succes organizația, în contextul actual și care sunt provocările ce apar în tot acest proces.
Nevoia de re- și up-skilling, viitorul muncii și al departamentelor financiare, în contextul inserării inteligenței artificiale în toate procesele de business, au fost alte subiecte de mare importanță ce au fost dezbătute în cadrul evenimentului organizat de BusinessMark.
Conferința a inclus trei sesiuni de prezentări și două paneluri, moderator fiind Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.
PRIMA SESIUNE
Daniel Șologon, CEO, CEMACON, a deschis prima sesiune a evenimentului vorbind despre călătoria de la rolul de CFO la cel de CEO și ce se schimbă.
„Această experiență de mai bine de 14 ani în CEMACON a fost una complexă, iar contribuția mea a fost foarte densă. A însemnat atât redresarea, cât și performanță financiară, rentabilitate, finanțări. Am trecut și prin achiziții de companii, fabrici noi. Cât timp am condus departamentul financiar, am vrut să îl pun în centrul afacerii și să funcționăm într-un mod în care nu se uită doar la risc, ci care participă la orice proiect, la orice inițiativă, la orice schimbare. Toate transformările se modelează cu foarte multă implicare din zona financiară. Într-o organizație antreprenorială, lucrurile nu sunt chiar atât de rigid separate. Rolul liderului este să adauge ceva în plus echipei, să motiveze, să susțină inițiative noi nu să dirijeze activități care se întâmplă și fără el. Când treci de la CFO la CEO, viziunea strategică devine mult mai importantă”, a spus el.
A urmat Inga Țîgai, Partener, CEE Head of Tax & Legal Technology, Consultanță Fiscală, KPMG, despre digitalizarea în administrația fiscală după 2025 – cum utilizează companiile și ANAF analiza datelor și inteligența artificială pentru avantaje comune și transformarea activităților.
„Există în planul ANAF deja de multă vreme o tendință de a digitaliza și am devenit, chiar, un exportator în regiune. Vecinii noștri bulgari au luat aproape integral aceste standarde și le-au implementat – începând cu luna iulie 2025, vor avea live acest proiect SAF-T. Ne dăm seama că, atunci când utilizăm AI, este și o oportunitate și un risc. Avem o strategie națională în domeniul inteligenței artificiale. Există, totodată, o piramidă a riscurilor privind implementarea AI. Frumusețea AI-ului este că nu ai nevoie de cunoștințe de IT, pentru că interfețele sunt foarte prietenoase. Agentul AI este ca un angajat: îi faci fișa postului, îi spui cum să se comporte și, cu cât îi prezinți informațiile mai clar, cu atât mai clare vor fi răspunsurile. Avem nevoie de sute de ore de training pentru a schimba mentalitatea colegilor în lucrul cu AI-ul. Oportunitățile sunt mult mai mari și, dacă este antrenat corect, în timp rezultatele sunt din ce în ce mai bune și mai rafinate.”
În continuare, Mitel Spătaru, Tax Partner, Crowe Romania, a vorbit despre resuscitarea impozitului pe construcții -„taxa pe stâlp“.
„Impozitul se plătește în două rate egale, până la datele 30 iunie, respectiv 31 octombrie sau până în ultima zi inclusiv a celei de-a șasea luni a anului fiscal modificat, respectiv până în ultima zi inclusiv a celei de-a zecea luni a anului fiscal modificat. Cei care își încetează existența în cursul anului declară și plătesc impozitul până la data încheierii perioadei din an în care contribuabilii au existat. Dacă existența se încheie ulterior termenului, se depune declarație rectificativă. Pentru cei nou-înființați, ei declară și plătesc impozitul până la 25 ianuarie inclusiv a anului următor celui în care s-au înființat / până la data de 25 inclusiv a primei luni a anului fiscal modificat următor celui în care s-au înființat”, a spus el.
La rândul său, Adrian Stepan, Senior Manager, BMLaw, a susținut o prezentare cu titlul: „Între teorie şi practică judiciară: cum se pot apăra contribuabilii de aplicarea «taxei pe stâlp» în fața abuzului ANAF.”
„Curtea constată că structura portantă a fost corect încadrată în grupa I «Construcții», iar alte elemente au fost corect încadrate în grupa echipamentelor tehnologice (panourile fotovoltaice, transformatoarele, invertoarele, sistemul de supraveghere etc), structura metalică suport reprezentând un element de construcție, fixat pe sol, prin sistem de prindere tip șurub, iar panourile fotovoltaice și celelalte sunt elemente de instalații electrice care nu pot fi încadrate la punctul I.10 – Alte construcții negăsite în cadrul grupei I. Curtea reține că existența unei autorizații de construire nu înseamnă că aceasta cuprinde doar construcții nu și echipamente și instalații, în acest sens fiind proiectele tehnice separate realizate pe baza autorizației de construire. Referitor la rapoartele de expertiză administrate în cauză, Curtea reține că ambii experți au apreciat în esență că intimata-reclamantă a încadrat corect instalațiile tehnologice menționate.”
A urmat Petrina Makakova, Director Financiar, MOL Romania, care a vorbit despre rolul funcției financiare în proiectele de transformare și lecțiile învățate.
„Funcția financiară trebuie să fie prezentă peste tot. Finanțele sunt în fiecare tranzacție, în orice proces al businessului. În trecut, echipa financiară era împărțită între menținerea operațiunilor zilnice și munca pe proiecte. Un alt dezavantaj a fost că nu am putut pregăti corespunzător echipele. Cât despre lecții, a trebuit să moderăm așteptările businessului și să ne asigurăm că nu suprapunem două proiecte majore. A doua lecție a proiectului de transformare a fost că funcția financiară se află la sfârșitul fiecărui proces – nu ar trebui să existe niciun proiect de transformare fără participarea noastră activă. Mai mult, ar trebui să ne asigurăm că investim în mai multe resurse; recomand externalizarea resurselor și obținerea de ajutor din exterior. Este important, de asemenea, să evaluăm capacitatea și pregătirea echipelor, pentru a gestiona așteptările. Totodată, este important să ceri ajutor mai devreme mai degrabă decât mai târziu. Odată ce obții ajutor, este important să fii conștient de acest lucru„, a spus ea.
Alina Andrei, Partener, Cabot Transfer Pricing, a vorbit despre prețurile de transfer in era digitalizării și a prezentat elementele de risc pentru inspecția fiscală, analiza datelor și inteligența artificială pentru avantaje comune și transformarea activităților.
„La momentul acesta, ANAF pare că este instituția care deține cele mai multe informații despre noi și despre business-urile noastre, însă ce face ANAF cu toate aceste informații? În primul rând, calculează riscul fiscal și, în al doilea rând, face analize predictive. La nivelul ANAF există un birou care, pe baza informațiilor colectate din toate aceste platforme, identifică asimetriile din economie, estimează nivelul taxelor care urmează a fi colectate la bugetul de stat și vin cu propuneri pentru creșterea nivelului de taxe colectate. Ei au o privire de ansamblu asupra acestor taxe, însă pentru moment nu există o raportare formală cu privire la activitatea acestui birou. Revenind la partea de risc fiscal, la nivelul ANAF există peste 150 de indicatori de risc care pot duce o firmă în situația de a fi verificată”, a spus ea.
Bogdan Clipici, Country Manager, Bolt Business Romania, a încheiat prima sesiune de prezentări, vorbind despre mobilitatea în business: de la cost la avantaj competitiv.
„Există o diferență clară între rolul unui contabil și cel al unui CFO, într-o organizație, astfel că în calitate de director financiar, este important să ne orientăm spre direcția strategică. Dacă, în medie, unui angajat îi ia 20 de minute să facă un decont de transport, se pierd foarte multe ore pentru 100 sau 1000 de angajați, pentru că nu suntem optimizați în zona de mobilitate. O soluție ar fi o factură unică lunară centralizată, încărcată automat în SPV. Dacă ne uităm mai departe la cum putem gestiona cât mai bine mobilitatea, aceste rapoarte automatizate ajută, în special, departamentul contabil sau, chiar, CFO-ul, să aibă o vizibilitate maximă, o transparentizare a costurilor cu transportul. Fiecare companie își setează politicile de călătorie, pentru fiecare departament în parte. Asta ne ajută să avem control, predictibilitate”, a explicat el.
A DOUA SESIUNE
Nadia Oanea, Owner, Tax & Training, a deschis cea de-a doua sesiune cu o prezentare cu titlul „Tax manager in-house sau externalizat, ce preferă CFO-ul? Cum ținem echipa financiară la curent cu toate modificările fiscale?”
„Specialistul pe taxe are foarte multe responsabilități; ele sunt date și de complexitatea legislației. Cu siguranță, ei sunt foarte prinși și cu controale documentare, controale antifraudă, notificări de conformare. Se așteaptă de la specialistul pe taxe să aibă 80% skill-uri de business și 20% skill-uri tehnice. Pentru ca proiectele pe taxe să aibă succes în organizație, specialistul pe taxe trebuie să vorbească pe limba CFO-ului și să explice, în termeni de cash, care sunt riscurile dacă nu se implementează un anumit proiect. Cum asigurăm funcția fiscală? Alegerea între un specialist in-house și unul externalizat ține de mai mulți factori, între care amprenta fiscală a companiei”, a spus ea.
În continuare, Grigore Constantinescu, Internal Audit Partner, NOA, a vorbit despre Auditul Intern ca partener de business al CFO-ului.
„Este foarte important să ne conducem business-ul într-un mod sănătos. Este important să cunoaștem business-ul, care sunt riscurile potențiale, controalele existente și cum putem optimiza funcționarea acestora. Auditul Intern joacă un rol cheie în acest proces. Auditul Intern raportează direct și către acționarii companiei, întrucât aceștia sunt, în cele din urmă, beneficiari ai funcției de Audit Intern. Când derulăm activitatea de Audit Intern, trebuie să fim integri, independenți, obiectivi, competenți și să păstrăm confidențialitatea informațiilor la care avem acces. Ca proces, Auditul Intern este bazat pe trei etape principale. Prima se referă la o evaluare a riscurilor potențiale și stabilirea unui plan multianual de Audit Intern care ulterior este actualizat cu frecvență anuală sau de câte ori este necesar. A doua etapă constă în derularea misiunilor, conform planificării multianuale. A treia etapă constă în urmărirea implementării recomandărilor de Audit Intern, pentru a asigura plusul valoare adus companiei. Auditul Intern poate susține CFO-ul prin analiza unor procese cheie precum strategia și managementul financiar al companiei, monitorizarea și recuperarea creanțelor, sau analiza procesului de achiziții”, a explicat el.
Marius Maier, Partener, Director General, CMC GRUP RISK ADVISOR, a vorbit despre perspectiva CFO-ului în România și rolul acestuia în a pregăti organizația pentru situații de risc.
„Transferul de risc pe care îl întâlnim prin asigurări nu este suficient. Avem nevoie și de o abordare proactivă, astfel încât, prin managementul de criză, să ne putem pregăti pentru ce este mai rău. În multe dintre companiile cu care interacționăm, toleranța la risc nu este un lucru foarte clar și cred că fiecare echipă managerială ar trebui să evalueze ce poate face într-o situație de risc. 2024 ne-a arătat că au crescut insolvențele, iar anul 2025 nu a început deloc mai bine. Degeaba gândim, proiectăm soluții, dacă companiile nu și le asumă. Dacă amenințarea nu o putem influența, ne putem reduce vulnerabilitatea la risc, fie prin anumite măsuri, fie prin transfer, fie printr-o asigurare”, a explicat el.
A urmat Wojtek Wieronski, CFO, PHH Group, unul dintre invitații speciali ai evenimentului, care a vorbit despre rolul unui CFO modern și tranziția spre rolul de CVO.
„Aș dori să vorbesc despre rolul CFO-ului – cum îl văd eu, cum și de ce a evoluat către rolul de CVO. Aș vrea să vorbesc și despre managementul schimbării și competențele digitale. Există un deficit uriaș de competențe. Rolul CFO-ului se schimbă – digitalizarea și tehnologia conduc la transformarea operațiunilor, așa că începem să gestionăm businessul, să vedem oportunitățile de a crea valoare, să facem intervenții planificate pentru a îmbunătăți performanța businessului și să gestionăm costurile și productivitatea capitalului pe baze sustenabile. Ce valoare poate crea un CFO în general? Trebuie să evidențiem în fața restului consiliului că ceea ce facem este să creăm valoare. Schimbarea implică întotdeauna trei factori importanți: procese, oameni și tehnologie„, a punctat el.
A urmat un panel la care au participat Iulia Sbiera (Pehart Grup), Bogdan Tomșa (Betfair Romania Development), Dalia Buga (ELFWISE) și Adrian-Cătălin Bulboacă (Bulboacă & Asociații SPARL).
Adrian-Cătălin Bulboacă, Managing Partner, Bulboacă şi Asociaţii SPARL, a adus în discuție, în cadrul panelului, sursele de finanțare și opțiunile pe care liderii financiari le au la dispoziție.
„Vorbim despre companii care cresc organic sau prin achiziții, care vor să se extindă la nivel național și internațional – acesta este un trend pe care l-am observat în ultimii doi ani sau despre companii în proces de reorganizare sau în pre-insolvență. Există o uriașă discrepanță între rigoarea normei bancare europene și dinamica antreprenorială. O uriașă discrepanță între rigoarea normei bancare de creditare și încrederea antreprenorului în business-ul său. În momentul în care aveți un credit, începeți să analizați refinanțarea lui cu cel puțin 8 luni înainte. Se mișcă foarte greu departamentele specifice din bănci. Sunt cel puțin 7 sau 8 finanțări în ultimul an după același tipic, în industrii diverse, problematica fiind aceeași. Nu teama de finanțare este problema, nu costul finanțării, ci match-uirea între realitatea economică a unui proiect și ceea ce poate să facă banca. Este falsă ideea că este o chestiune de zile până când ai acces la bani”, a spus el.
În acest context dinamic, adaptabilitatea este un element definitoriu pentru succesul unei organizații. Astfel, Bogdan Tomșa, Director of Finance, Betfair Romania Development, a precizat: „Creșterea rapidă prin care am trecut ca organizație a adus cu sine numeroase provocări. Local, am integrat o mare parte din dezvoltarea software ce a venit ca parte din achizițiile și fuziunile grupului, iar una dintre provocări a fost aceea de a le integra eficient. Am inițiat un proiect pentru a analiza cultura organizațională, cu scopul de a ne evalua poziția actuală, dar și de a reliefa savoarea locală distinctivă. Ca departament financiar ne concentrăm pe optimizarea serviciilor, aducerea de valoare în organizație și rafinarea elementului de business partnering. În egală măsură, explorăm modalități de eficientizare prin utilizarea inteligenței artificiale. Inteligența artificială e o zonă în care încă avem cu toții nevoie de educație. Continuăm să investim în oameni și, în contextul expansiunii istorice rapide, investiția în capabilitățile de management este esențială.”
La rândul său, Iulia Sbiera, CFO, Pehart Grup, a intervenit precizând că: „Din punct de vedere al business-ului, ultimii ani au fost buni, însă am observat recent o scădere a consumului. Dacă mă uit de la 2022 până acum, au fost ani de creștere constantă. Din punct de vedere al organizației, suntem o companie pe o piață cu potențial să crească – potențial de consum organic există foarte mult, însă trebuie să crească și obiceiurile de cumpărare. Investim, în permanență, nu doar în tehnologie, ci și în a avea procese constante. De un an lucrăm în procese lean, care nu sunt nici ușor de implementat, nici ușor de susținut după ce sunt implementate. Este o presiune să ne adaptăm cu agilitate, reziliență.”
„O să vorbesc din perspectiva unor clienți pe care îi avem și a provocărilor întâmpinate de ei. Industria producătoare de utilaje, în anul 2024 și, preponderent în 2025, are o scădere destul de pregnantă din cauza contextului politic și economic la nivel internațional. Mă refer aici la partea de export, care a scăzut vizibil. Și în industria produselor de larg consum constatam scăderi față de aceeași perioadă a anului trecut. Companiile au, de asemenea, provocarea de a avea investiții implementate din anii 2022, 2023, dar care nu le pot fructifica la nivelul previzionat din cauza scăderii consumului. În industria de sănătate și servicii, unul din clienții importanți pe care îi deservim a crescut de la 10 puncte de lucru la peste 40 de puncte de lucru în ultimii 3 ani, iar predicția pentru acest an este de 60 de puncte de lucru. Vestea mai puțin îmbucurătoare este că anul 2025 nu arată foarte bine din punct de vedere al vânzării și dezvoltării – companiile se concentrează pe consolidarea poziției de piață”, a punctat, în continuare, Dalia Buga, Founder, ELFWISE.
SESIUNEA A TREIA
Ciprian Păun, Partener, Coordonator, NNDKP Cluj-Napoca, a deschis cea de-a treia sesiune vorbind despre controalele fiscale în epoca digitalizării și provocările pentru pregătirea apărării clientului.
„În ciuda aparențelor, tot ce înseamnă digitalizare vine cu o provocare externă: cum gestionăm interesele contribuabilului? Într-un an, dincolo de conformarea directă, cât reușește statul român să recupereze? Verificarea documentară presupune a controla cât mai mulți contribuabili, cât mai rapid, cât mai eficient. Teoria spune că acea verificare documentară se realizează pentru că este mai ușor pentru contribuabil. Verificarea documentară devine regula, nu mai este excepția. Sistemul nostru nu este corelat. Avem RO e-Factura, RO e-Transport, SPV, Big Data, AI și analiză predictivă în ANAF, avem perspectiva unui sistem de conformare foarte bun și, cu toate astea, autoritățile fiscale nu pot face evaluări. Aș menționa câteva provocări ale digitalizării în contextul verificării documentare: accesul neuniform la tehnologie, respectarea principiilor proporționalității și legalității și necesitatea asigurării protecției datelor cu caracter personal”, a spus el.
A urmat Andreea Florian, Senior Tax Manager, Deloitte Romania, care a vorbit despre experiența primului an al reformelor fiscale: impozitul minim global (Pillar Two) și raportarea impozitului pe profit (Public CbC).
„Ce presupune calculul atunci când vine vorba despre impozitul suplimentar național (QDMTT)? Primul pas este identificarea entităților constitutive din România și a datelor financiare – situațiile financiare eligibile. Al doilea pas este calculul profitului/pierderii calificat(e), ajustat(e) pentru fiecare entitate constitutivă. Al treilea pas este calculul impozitelor acoperite, ajustate pentru fiecare entitate constitutivă. Urmează agregarea rezultatelor pentru entitățile constitutive din România, apoi calculul cotei efective de impozitare și calculul pe impozitul suplimentar”, a spus ea.
În continuare, Karel Cermak, CFO Grup, Hecht Motors, invitat special al evenimentului, a vorbit despre provocările în definirea rolului de CFO într-o afacere de familie.
„Afacerile de familie creează valoare pe termen lung, însă funcționează cu dinamici unice. Conformitatea se bazează pe proceduri informale, cu un control foarte strict din partea proprietarilor. Aceștia au în jurul lor doar oameni de încredere și nu oferă neapărat informații în exterior, pentru că proprietarii nu au încredere în oricine. Pentru mine, cheia succesului în calitate de CFO este să stabilești standardele cu proprietarii, cu familia – să aflăm dacă se așteaptă la un contabil sau vor un om cu experiență, care poate oferi perspective strategice? Este fundamental să le cultivi încrederea, pentru că nu vor împărtăși informații cu oricine. Cum construiești acest rol? Trebuie să le câștigi încrederea, trebuie să te asiguri că ai puterea de a face schimbări, să afli cine sunt oamenii cu care trebuie să lucrezi și să clarifici care sunt KPI-urile proprietarilor. De asemenea, trebuie să faci evaluări de risc, să soliciți disciplină, fără a perturba, însă, cultura companiei și să adaptezi stilul pentru a îmbina aspectele raționale cu punctele sensibile ale familiei. Când începi ca CFO în acest tip de afacere, trebuie să ai în vedere că rolul este foarte diferit de cel din corporație. Prin urmare, trebuie să faci tranziția de la raportarea reactivă la o raportare proactivă. De asemenea, trebuie să te implici în planificarea afacerii, în investiții și să acorzi atenție aspectelor ce țin de managementul riscului. Mai mult, ar trebui să militezi pentru prudența financiară în inițiativele conduse de familie și să promovezi transformarea digitală în departamentul financiar„, a explicat el.
Ultima parte a conferinței a fost dedicată unui panel la care au participat: Mircea Varga (Perla Harghitei, Apemin Tușnad, Teilor Holding), Ioana-Crina Socaci (Bristol Myers Squibb), Ovidiu Robotin (Qubiz Group) și Bogdan Roman (Vertiv).
Directorii financiari joacă un rol cheie în adoptarea noilor tehnologii, au fost de acord invitații la panel. În acest context, Bogdan Roman, Director, Record to Report, Vertiv, a precizat: „Nu cred că, în ultima perioadă, s-a schimbat rolul CFO-ului, ci mai degrabă influențele externe asupra rolului. CFO-ul are datoria să încerce lucruri noi, să testeze tehnologii noi, să găsească moduri de a face lucrurile mai eficiente. Ai vrea ca oamenii să obțină lucruri noi sau îți dorești să rămână cu aceleași skill-uri? La fel este și cu tool-urile. CFO-ul are un rol important în adoptarea noilor tehnologii, inclusiv AI. Din experiența ultimilor 2-3 ani, am observat ca necesitate în finance nevoia de a colecta cât mai rapid. Pe partea de analiză financiară, am observat cerința din partea liderilor de business de a avea rapoarte analizate din prisma factorilor externi.”
„Din perspectiva pharma, principala provocare a fost, rămâne și va fi subfinanțarea sistemului de sănătate și faptul că nu avem programe de prevenție. Ajungem foarte târziu la doctor, iar terapiile inovatoare în România se aprobă la 2-3 ani după ce se aprobă la nivel european. Noi lucrăm cu foarte multe asociații de pacienți, pentru a le da șansa pacienților să ajungă la diagnostic mai repede. Aceasta este principala provocare și încercăm să găsim soluții pentru fiecare pacient să beneficieze de acces la terapii mai repede. Avem foarte multe programe pentru a accelera sistemul de terapii. Pe partea de AI, compania ne oferă destul de multe tool-uri care vin de la nivel regional. Împreună cu managerii din departamentul comercial mergem către oameni, le arătăm importanța AI-ului. Este important să știm foarte bine care este confidențialitatea datelor, pentru a nu expune compania”, a spus, la rândul său, Ioana-Crina Socaci, Finance Lead, Bristol Myers Squibb.
În acest context, Ovidiu Robotin, Chief Financial Officer, Qubiz, a adăugat: „2025 este un an cu o mică scădere economică pentru noi, însă suntem optimiști. Provocările pe care le avem acum ne-au deschis apetitul de a încerca să penetrăm piețe și domenii pe care nu le-am cercetat până acum. Am implementat un sistem contabil internațional, astfel că ne-am dus pe un tool ERP Cloud; am încercat să folosim zona de business intelligence. Eu văd un rol destul de mare al AI-ului într-o organizație, pentru că salvează destul de mult timp și ne ajută să furnizăm informații mult mai clare, într-un timp mult mai rapid. Foarte mulți au așteptări irealiste privind ce poate face AI-ul în organizația lor. Încercăm să venim către clienții noștri cu o analiză realistă; să transmitem că zona de AI încă are nevoie de explorare. Noi am încercat să le explicăm funcționalitățile pe care le pot avea prin implementare, însă nu vedem AI-ul ca un game-changer în momentul de față.”
„Singurul lucru care a evoluat în mod constant a fost volumul de muncă și complexitatea, pe care a trebuit să le realizăm în aceeași perioadă de timp. Apoi, ne-am dat seama că nu putem prelucra acel mare volum de date stocate în cloud și că degeaba le generăm dacă nu le folosim. Pandemia ne-a ajutat să digitalizăm și să facem chestiunile diferit. Am început să devenim prieteni cu tehnologia, însă AI-ul nu rezolvă toate problemele. Ca să înțelegem inteligența artificială avem nevoie de inteligență naturală. Dacă implementăm un ERP, acesta va lucra 24/24, însă nu uitați că în business există o componentă emoțională, pe care AI-ul nu o poate replica. Sunt foarte multe companii care, din păcate, atunci când s-a accelerat procesul digitalizării au cumpărat soluții, fără să știe dacă au utilitate sau nu. Este rolul întregii organizații și a întregului management să identifice zonele în care este nevoie de AI și apoi să identifice unde trebuie să existe soluții de AI”, a completat Mircea Varga, Chairman of the Board, TEILOR Holding, Independent Board Member, Safetech Innovations, Perla Harghitei & Apemin Tușnad.
Evenimentele din cadrul „CFO Conference” aduc împreună lideri financiari pentru discuții, schimb de idei și studii de caz. Proiectul va continua în această toamnă și în Oradea (22 octombrie 2025) și Timișoara (11 noiembrie 2025).
Partenerii conferinței au fost: Crowe România, NOA, Cabot Transfer Pricing, Tax & Training, Elfwise, CMC Grup Risk Advisor, BM Law, Macromex, Bulboacă & Asociații SPARL
Partener de mobilitate: Bolt Business
Parteneri de tehnologie: 4pay.ro
Partener de monitorizare: mediaTrust
Parteneri media: spotmedia.ro, Arad24.net, Express de Banat, Bănățeanul, Ziarul Clujean, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Curierul Fiscal, Debizz, MATEK, Jurnalul de Afaceri, EventsMax, Transilvania Business, PRwave, Club Economic, România Durabilă, Economistul, angajatorulmeu.ro, BusinessVoice, Spațiulconstruit.ro, BusinessPresss