Încarc Evenimente
  • Acest eveniment a trecut.

Tax & Finance Forum 2025

O nouă ediție a evenimentului Tax & Finance Forum va avea loc pe 17-18 noiembrie 2025 la Hotel Radisson Blu din București. Evenimentul, adresat atât companiilor din mediul privat, cât și celor din sectorul public, va aborda cele mai importante aspecte și noutăți legislative cu impact fiscal, principalele provocări pentru contribuabilii români și soluții practice de adaptare la noile prevederi.

În contextul planurilor de măsuri fiscale elaborate de Guvern pentru a doua jumătate a anului 2025 și pentru 2026, evenimentul va analiza impactul strategiilor de reducere a deficitului bugetar asupra mediului de afaceri. Într-o perioadă cu transformări fiscale accelerate, evenimentul va oferi o platformă de înțelegere și pregătire pentru aceste schimbări.

Alături de experți din cele mai importante companii de consultanță prezente pe piața românească, vom prezenta și analiza: tendințele legislative și fiscale la nivel internațional, aspectele privind noutățile fiscale 2025-2026, principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală, digitalizarea administrației fiscale din România și implicațiile pentru contribuabili, noutăți privind prețurile de transfer, modificări privind impozitul pe profit, TVA – tendințe, provocări legislative, deducere, ajustări, rambursare, abordarea ECJ, exemple practice, aspecte privind impozitarea persoanelor fizice, perspective și tendințe în inspecțiile fiscale în 2025-2026, aspecte privind facilitățile fiscale în România, trenduri privind ESG și impactul asupra organizațiilor etc.

Măsurile de consolidare fiscală vor fi analizate din perspectiva implicațiilor operaționale asupra mediului de afaceri, cu accent pe interpretarea noilor obligații fiscale și identificarea posibilităților de optimizare fiscală în cadrul legislativ actual. Reprezentanții companiilor de consultanță vor împărtăși experiența practică în implementarea acestor măsuri și vor prezenta cele mai eficiente strategii de adaptare.

Tax & Finance Forum va include o conferință (17 noiembrie) și seminare a câte două ore (18 noiembrie), ce vor acoperi cele mai relevante subiecte de fiscalitate pentru mediul de afaceri actual.

*Participarea la eveniment echivalează cu 5 ore de pregătire profesională pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali

Detaliile evenimentului

Audiență

  • Directori financiari
  • Manageri taxe
  • Consultanți fiscali
  • Directori economici
  • Directori contabili
  • Controlleri financiari
  • Contabili
  • Auditori
  • Analiști financiari
  • Directori generali
  • Antreprenori

Program 17 noiembrie - Conferință

Oră
Sesiune
Speaker
08:15
Welcome coffee și înregistrarea participanților
08:50
Deschiderea evenimentului
09:00
Sesiunea I - Prezentări și Q&A
  • Sub microscop: Lecții de la inspecții fiscale
  • Noutăți privind prețurile de transfer și acordurile de preț în avans (APA)
  • Măsuri de «igienă fiscală» de la necesitate la dificultăţi practice. Criterii de risc. Inactivare contribuabili. Cesiune părţi sociale. Activ net negativ.
  • Punctele nevralgice ale Codului fiscal – interpretări, capcane și soluții
  • Provocări pe lanțul comercial din perspectiva TVA – practica și decizii CJUE
  • Implicații fiscale ale serviciilor intragrup, în lumina măsurilor din pachetul 2 și al deciziilor recente ale CJUE.
  • Regimul fiscal al Stock Option Plan (SOP) în România

 

Moderator: Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA

11:40
Business lunch
12:15
Sesiunea a II-a - Prezentări și Q&A
  • Cum să ajungi dator la ANAF, de două ori mai repede – ghid practic
  • Modificarea taxei locale pe proprietate
  • Bine ați venit în Zona Crepusculară – Stimularea fiscala a investițiilor strategice
  • Așteptarea legitimă în aplicarea TVA.
  • Inside-Out: Importanța Auditului Intern

 

Moderator: Alina Andrei, Partener, Cabot Transfer Pricing

14:30
Business networking coffee break
14:45
Sesiunea a III-a - Prezentări și Q&A
  • Beneficii salariale: Ultimele Oaze de Avantaje Fiscale.
  • Impactul inovațiilor tehnologice emergente asupra conformității și raportării fiscale
  • Repere fiscale 2026: Modificări fiscale publicate și masuri tranzitorii.
  • Bugetarea anuală – cel mai puternic instrument de leadership financiar
  • Digitalizarea fiscală – unde suntem și încotro ne îndreptăm!

 

Moderator: Inga Ţîgai, Tax Partner, CEE Head of Tax & Legal Technology, KPMG

17:00
Încheierea conferinței

Program 18 noiembrie – Seminare

Oră
Sesiune
Speaker
08:30
WELCOME COFFEEE ȘI ÎNREGISTRAREA PARTICIPANȚILOR
INFORMAȚII UTILE

Seminarele vor avea o durată de câte două ore fiecare și se vor desfășura câte două în paralel. Puteți participa la un singur seminar din fiecare interval (09:00 – 11:00,  11:30 – 13:30).

09:00
SEMINAR S1 - EY România

Pregătiți pentru 2026: Tendințe fiscale, digitalizare și conformare

  • Extinderea APA și eficientizarea MAP
  • Impozitul minim global
  • Impozitul pe venit în era digitală
  • Reglementările privind Defrișarea și taxa CBAM: Impactul asupra operațiunilor de import/export
  • Profilaxia riscurilor fiscale. Anti-abuz în practica ANAF.
  • Digitalizare fiscală 2025: ce urmează?
  • CĂLIN STAN

    Partener Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL
  • AMELIA TOADER

    Director, Departamentul de Impozite Internaționale EY România
  • GABRIELA BĂNCESCU

    Director, Departamentul de Prețuri de Transfer EY România
  • GEORGIANA CONSTANTIN

    Director, Departamentul de Impozite Indirecte EY România
  • DANIELA NEAGOE

    Senior Manager, Departamentul de Impozite Indirecte EY România
  • GEANINA CIORÂȚĂ

    Senior Manager, Departamentul de Impozit pe Venit și Contribuții Sociale EY România
09:00
SEMINAR S2 - BDO

Închiderea anului fiscal 2025 și estimarea posibilelor modificări fiscale ale anului 2026.

  • Aspecte rămase neclare la calculul impozitului pe profit/IMCA/ICAS în 2025;
  • Modificări TVA 2025 prezentarea principalelor modificări și a aspectelor rămase neclare (modificări cote/regimuri de impozitare, etc)
  • Impozit pe venit – surse de risc vs practica autorităților fiscale (reîncadrarea veniturilor din activități independente, beneficii extrasalariale – zona gri a avantajelor în natură, teambuilding, abonamente medicale, cazare, platforme benefits, autoturisme folosite și personal, protocol vs avantaje în natură), reguli în afara Codului fiscal (diurnă șoferi, plafoane CASS/CAS, anumite facilități sectoriale)
  • Prezentarea și estimarea posibilelor modificări fiscale pentru anul 2026 (impozitare dividende, limitări deductibilitate cheltuieli intragrup, impozit pe venit).
11:00
BUSINESS NETWORKING COFFEE BREAK
11:30
SEMINAR S3 - Crowe

Austeritatea fiscală, prezent şi viitor. Cum se simte la nivelul contribuabililor şi cât de pregătiţi suntem pentru modificarile fiscale.

  • Aspecte practice recente şi modificări privind impozitul pe profit;
  • Impozitarea dividendelor;
  • Impactul modificărilor privind cota de TVA şi implementarea Directivei IMM;
  • Lărgirea bazei de impozitare a CASS şi modificări în sfera impozitului pe venit.
11:30
SEMINAR S4 - NNDKP

Tranzacții intra-grup:

  • Aspecte de reglementare internațională și națională privind prețurile de transfer, cu relevanță pentru tranzacțiile financiare;
  • Abordări recente ale ANAF în cadrul controalelor efectuate asupra tranzacțiilor financiare;
  • Constrângeri corporative în contextul Pachetului 2 de măsuri fiscale;
  • Aspecte privind TVA & vamă în contextul tranzacțiilor intra-grup.

Abordări recente ale ANAF în cadrul controalelor.

13:30
BUSINESS LUNCH
14:15
SEMINAR S5 - NOA

Prețurile de transfer: Conformare și reziliență în fața noilor cerințe ale ANAF.

  • Poziționarea autorităților cu privire la prețurile de transfer în anul 2025;
  • Digitalizarea ANAF și colectarea de informații;
  • Gestionarea operațională a prețurilor de transfer;
  • Adaptarea dosarului de prețuri de transfer la schimbările actuale (ce și câte informații prezentăm în dosar?);
  • Cum ne raportăm la documentația pregătită de grup.
16:15
ÎNCHEIEREA EVENIMENTULUI

Bilete

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Biletele nu mai sunt disponibile

Discount de grup:

  • 10% – 2 participanți
  • 15% – 3 participanți
  • 20% – 4+ participanți

Transformări fiscale în contextul consolidării bugetare. Strategia de reducere a deficitului bugetar și impactul asupra mediului de afaceri. Principalele provocări pentru contribuabilii români și soluții practice de adaptare a companiilor la noile prevederi.

Tendințe legislative și fiscale la nivel internațional. Noutăți privind politicile fiscale în Uniunea Europeană. Strategia fiscală a României si armonizarea legislației românești cu cea globală.

Modificări legislative 2025-2026. Principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală. Noile prevederi și tranziția către implementare. Calendarul modificărilor și planificarea conformității.

Accelerarea digitalizării fiscale. Digitalizarea administrației fiscale din România și implicațiile pentru contribuabili. Noutăți pentru 2026. Adaptarea proceselor interne ale companiilor la noile cerințe tehnologice. Provocări și oportunități în economia digitală.

Evoluții în domeniul prețurilor de transfer. Prețurile de transfer – subiect cu miză mare pentru ANAF. Noi metodologii de control și documentația aferentă. Categoriile de companii cu risc de inspecție fiscală. Strategii de minimizare a riscurilor în inspecții. Documentația de prețuri de transfer furnizată de către grup. Controverse și implicații practice. Impactul prețurilor de transfer în alte arii de taxare.

Regimul TVA – noutăți, adaptări și provocări practice. Modificări legislative majore în sistemul TVA. Tendințe, provocări legislative, deducere, ajustări, rambursare, abordarea ECJ, exemple practice. Practică și noutăți în cazul inspecțiilor fiscale în materie de TVA.

Controalele fiscale în era digitală. Perspective și tendințe în inspecțiile fiscale în 2025-2026. Profilul noilor inspecții fiscale. Trenduri, tematica abordată în controalele fiscale și provocările practice ale contribuabililor. Metodologii moderne de control și utilizarea big data. Pregătirea companiilor pentru controalele bazate pe algoritmi. Managementul riscului fiscal în contextul nou.

Litigiile fiscale – strategii și practică judiciară. Evoluții în jurisprudența română privind disputele fiscale. Aspecte procedurale și abordări recente ale instanțelor române în litigiile fiscale.

Impozitarea profitului în noul context fiscal: implicații pentru planificarea fiscală și direcții de optimizare.

Fiscalitatea persoanelor fizice. Evoluții recente în impozitarea veniturilor salariale și non-salariale, modificări privind regimul fiscal al dividendelor și al altor venituri din capital. Impact asupra proceselor de conformare fiscală.

Mobilitatea forței de muncă și implicații fiscale. Regimul fiscal al muncii remote și hibride. Provocări în taxarea veniturilor cross-border. Conformitatea cu obligațiile de securitate socială în contextul mobilității.

Închiderea exercițiului financiar 2025. Aspectele ce trebuie avute în vedere pentru închiderea exercițiului financiar – abordare fiscală și contabilă. Obligațiile declarative pentru finalul anului 2025. Reconcilieri contabile și fiscale. Strategii de optimizare de final de an în noul context legislativ.

Facilitățile fiscale în România. Aspecte privind condiții de accesare și strategii de implementare.

Construirea unei strategii fiscale moderne. Rolul tax managerului în organizațiile de astăzi și ale viitorului. Relația cu stakeholderii interni și externi ai companiei – acționarii, clienții, departamentele organizației, autoritățile fiscale etc.. Integrarea funcției fiscale în strategia de business.

Automatizarea și tehnologia în tax compliance. Implementarea soluțiilor tech în departamentele fiscale. ROI și eficiențe operaționale. Pregătirea pentru viitorul automatizat al fiscalității.

Regimul vamal în transformare. Digitalizarea proceselor vamale și impactul asupra mediului de afaceri. Noi proceduri și optimizări de proces. Coordonarea cu obligațiile fiscale interne.

Legislație de mediu și inspecții de mediu. Costuri și oportunități în economia verde.

Standarde internaționale de raportare financiară. Tendințe globale în raportarea financiară. Aplicarea IFRS în România. Provocări practice pentru departamentele financiare.

ESG și conformitatea corporativă. Integrarea criteriilor ESG (Environmental, Social & Governance) în strategia fiscală. Raportarea sustenabilității și implicațiile fiscale. Pregătirea pentru noile cerințe de transparență.

Regimul fiscal al criptomonedelor și activelor digitale. Cadrul legal emergent pentru taxarea tranzacțiilor crypto. Conformitatea și raportarea activelor digitale. Provocări practice pentru contribuabili.

Taxarea economiei de platformă și gig economy. Regimul fiscal al veniturilor din platforme digitale. Obligații pentru operatorii de platforme. Conformitatea pentru freelanceri și contractori..

Regimul de consolidare fiscală pentru grupurile de companii. Implementarea consolidării fiscale în România. Avantaje și provocări pentru grupurile mari. Strategii de implementare și conformitate.

Aspecte fiscale în tranzacțiile M&A. Due diligence fiscal în achiziții. Structurarea tranzacțiilor pentru optimizare fiscală. Post-merger integration din perspectivă fiscală.

Implicații fiscale ale restructurărilor și reorganizărilor de companii. Tratamentul fiscal în fuziuni, divizări și transformări societare. Regimul fiscal neutru și condițiile de aplicare. Strategii de optimizare fiscală în procesele de restructurare și reorganizare de companii.

Conformitatea fiscală în contextul inteligenței artificiale și automatizării. Provocări fiscale generate de implementarea AI în business. Tratamentul fiscal al investițiilor în tehnologii emergente. Aspecte de conformitate în era automatizării proceselor fiscale.

Inteligența Artificială în fiscalitate: de la automatizarea conformității la analiza predictivă. Modul în care AI-ul poate revoluționa funcția fiscal. AI pentru reconcilieri, analize de date fiscal și detectarea riscurilor.

Provocări și soluții în fiscalitatea transfrontalieră (cross-border tax issues). Provocările fiscale generate de operațiunile internaționale, sedii permanente, servicii digitale prestate transfrontalier.

Evaluarea riscurilor fiscale și implementarea unui sistem solid de control intern fiscal (Tax Control Framework). Abordare proactivă a managementului riscului fiscal și a implementării de controale interne.

Evenimentul va include seminare de câte două ore, ce vor avea loc pe 18 noiembrie si ce vor acoperi cele mai de interes subiecte de fiscalitate pentru mediul de afaceri.

Până în acest moment, au confirmat susținerea unor seminare dedicate specialiști ai companiilor EY, BDO, Crowe, NNDKP și NOA. În perioada următoare vom confirma noi seminare și vom actualiza lista companiilor care le vor susține, tematica și speakerii. Participanții vor avea posibilitatea să aleagă cele trei seminare la care își doresc să asiste.

SEMINAR S1 susținut de   

Pregătiți pentru 2026: Tendințe fiscale, digitalizare și conformare

  • Extinderea APA și eficientizarea MAP
  • Impozitul minim global
  • Impozitul pe venit în era digitală
  • Reglementările privind Defrișarea și taxa CBAM: Impactul asupra operațiunilor de import/export
  • Profilaxia riscurilor fiscale. Anti-abuz în practica ANAF.
  • Digitalizare fiscală 2025: ce urmează?

Seminar susținut de:

  • Călin Stan, Partener, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL
  • Amelia Toader, Director, Departamentul de Impozite Internaționale, EY România
  • Gabriela Băncescu, Director, Departamentul de Prețuri de Transfer, EY România
  • Georgiana Constantin, Director, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
  • Daniela Neagoe, Senior Manager, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
  • Geanina Ciorâță, Senior Manager, Departamentul de Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România

SEMINAR S2 susținut de

Închiderea anului fiscal 2025 și estimarea posibilelor modificări fiscale ale anului 2026.

  • Aspecte rămase neclare la calculul impozitului pe profit/IMCA/ICAS în 2025;
  • Modificări TVA 2025 prezentarea principalelor modificări și a aspectelor rămase neclare (modificări cote/regimuri de impozitare, etc)
  • Impozit pe venit – surse de risc vs practica autorităților fiscale (reîncadrarea veniturilor din activități independente, beneficii extrasalariale – zona gri a avantajelor în natură, teambuilding, abonamente medicale, cazare, platforme benefits, autoturisme folosite și personal, protocol vs avantaje în natură), reguli în afara Codului fiscal (diurnă șoferi, plafoane CASS/CAS, anumite facilități sectoriale)
  • Prezentarea și estimarea posibilelor modificări fiscale pentru anul 2026 (impozitare dividende, limitări deductibilitate cheltuieli intragrup, impozit pe venit).

Seminar susținut de:

  • Dan Bărăscu, Head of Tax, Partener, BDO România
  • Claudiu Ioniță, Tax Director, BDO România

SEMINAR S3 susținut de   

Austeritatea fiscală, prezent şi viitor. Cum se simte la nivelul contribuabililor şi cât de pregătiţi suntem pentru modificarile fiscale.

  • Aspecte practice recente şi modificări privind impozitul pe profit;
  • Impozitarea dividendelor;
  • Impactul modificărilor privind cota de TVA şi implementarea Directivei IMM;
  • Lărgirea bazei de impozitare a CASS şi modificări în sfera impozitului pe venit.

 

Seminar susținut de:

  • Cristiana Oprea, Senior Tax Manager, Crowe România
  • Mihai Erculescu, Senior Tax Manager, Crowe România
  • Mitel Spătaru, Tax Partner, Crowe România

SEMINAR S4 susținut de

Tranzacții intra-grup:

  • Aspecte de reglementare internațională și națională privind prețurile de transfer, cu relevanță pentru tranzacțiile financiare;
  • Abordări recente ale ANAF în cadrul controalelor efectuate asupra tranzacțiilor financiare;
  • Constrângeri corporative în contextul Pachetului 2 de măsuri fiscale;
  • Aspecte privind TVA & vamă în contextul tranzacțiilor intra-grup.

Seminar susținut de:

  • Alexandru Aparaschivei, Partener, NNDKP Consultanță Fiscală
  • Lucian Barbu, Partener, NNDKP Consultanță Fiscală

SEMINAR S5 susținut de

Prețurile de transfer: Conformare și reziliență în fața noilor cerințe ale ANAF.

  • Poziționarea autorităților cu privire la prețurile de transfer în anul 2025;
  • Digitalizarea ANAF și colectarea de informații;
  • Gestionarea operațională a prețurilor de transfer;
  • Adaptarea dosarului de prețuri de transfer la schimbările actuale (ce și câte informații prezentăm în dosar?);
  • Cum ne raportăm la documentația pregătită de grup.

Seminar susținut de:

  • Adrian Simionescu, Transfer Pricing Director, NOA
  • Andra Bejan, Senior Tax Consultant, NOA

TAX / ACCOUNTING / FINANCIAL  EVENTS 2013-2025

  • 81 EVENIMENTE dedicate departamentului financiar organizate în București și principalele orașe ale României
  • +1360 SPEAKERI
  • +12 500 PARTICIPANȚI
  • 97% dintre participanți au declarat că obiectivele lor au fost îndeplinite
  • 98% dintre participanți au apreciat calitatea evenimentului excelentă sau bună
  • +25 parteneri media/ eveniment, +50 preluări media pre și post conferință/ eveniment

Sponsori & parteneri

Parteneri:

Eveniment susținut de:

Parteneri tehnologie:

Partener de monitorizare:

Parteneri media:

Galerie

Articole care te-ar putea interesa

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.